Του Derek John Moloughney
Ο ρόλος της τοπικής αυτοδιοίκησης
Στην ταραχώδη ελληνική πολιτική σκηνή, ο τοπικός πληθυσμός διψά για πολιτικούς που μπορεί να εμπιστευθεί και να σεβαστεί. Η κοινή φράση που ακούμε είναι: «Οι πολιτικοί σκέφτονται μόνο τους εαυτούς τους. Δεν μας υπολογίζουν.» Πιστεύω ότι οι πολιτικοί της τοπικής αυτοδιοίκησης που ενδιαφέρονται και ανησυχούν πραγματικά για τα τοπικά ζητήματα που επηρεάζουν την καθημερινή ζωή των πολιτών, μπορούν να αντιστρέψουν το αρνητικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί γύρω από την πολιτική. Χρειάζεται όμως να επικοινωνήσουν στους πολίτες με συνέπεια και συνοχή τις προγραμματισμένες ενέργειές τους και τις θέσεις τους για να δείξουν ότι δεν προτίθενται να εκτραπούν από το όραμα και τις υποσχέσεις τους. Υιοθετώντας τη μέθοδο της διαφάνειας θα κερδίσετε το σεβασμό των πολιτών. Θυμηθείτε στην προεκλογική σας εκστρατεία να επικοινωνήσετε όλα όσα έχετε επιτύχει ήδη στη ζωή σας, τα στοιχεία εκείνα που σας προσδίδουν αξιοπιστία και σεβασμό. Να θυμάστε ότι η εστίαση σε μηνύματα δικαιοσύνης, σεβασμού, αξιοπρέπειας και διαφάνειας είναι καλό να συνάδει με την πράξη. Οι σωστοί δεν κρίνονται τόσο από τις λέξεις όσο από τις πράξεις.
Πώς θα κάνετε ξεκάθαρες τις προθέσεις και τις θέσεις σας μέσα από την προεκλογική σας εκστρατεία;
1. Αποφασίστε ποιο θα είναι το γενικό σας μήνυμα
Κάθε ενέργειά σας πρέπει να συνδέεται άμεσα με το γενικό μήνυμα της εκστρατείας σας, σε όλη την επικοινωνία σας. Επιλέξτε ένα θέμα που θα διαπερνά όλη την εκστρατεία σας και που θα σας διαφοροποιεί από τους αντιπάλους σας. Το γενικό αυτό μήνυμα πρέπει να παρουσιάζει τις αξίες σας, τις τοποθετήσεις σας που διέπουν όλα τα θέματα κλειδιά. Αρκεί να εξετάσουμε το παράδειγμα του Barack Obama. Το θέμα της προεκλογικής του καμπάνιας ήταν η «αλλαγή». Το μήνυμα αυτό ήταν εξαιρετικά συνεπές καθ’ όλη την εκστρατεία και για σε αυτή τη συνέπεια οφείλει την επιτυχία του. Από τώρα και μέχρι το 2010, οι αντίπαλοί σας και τα διάφορα συγκρουόμενα συμφέροντα θα προσπαθήσουν να σας εκτρέψουν από το μήνυμά σας. Παραμείνετε προσκολλημένος στην επιλογή σας, έτσι ώστε μέχρι την ημέρα των εκλογών το μήνυμά σας να έχει αποτυπωθεί με σαφήνεια στο μυαλό και τη συνείδηση των ψηφοφόρων.
2. Καθορίστε τα θέματα της καμπάνιας
Καθορίζοντας το μήνυμά σας, συνδέστε το άμεσα με τα προβλήματα και τις ανησυχίες του τόπου. Ποια είναι αυτά; Για μένα, καίρια ζητήματα των Ο.Τ.Α στην Ελλάδα είναι τα ακόλουθα:
• Καταπολέμηση διαφθοράς
• Στήριξη ειδικών κοινωνικών ομάδων και ατόμων με ειδικές ανάγκες
• Προώθηση του τουρισμού (εξωτερικού και εσωτερικού)
• Προστασία του περιβάλλοντος
• Ζητήματα που άπτονται της καθημερινότητας των πολιτών
3. Στοχοθέτηση
Είναι ζωτικής να προσδιορίσετε το κοινό το οποίο θα στοχεύσετε κατά κύριο λόγο στην επικοινωνία σας. Παρά την τάση που επικρατεί και σας προδιαθέτει να επικοινωνήσετε με όλες τις πληθυσμιακές ομάδες, τα χρήματα της προεκλογικής σας εκστρατείας πρέπει να ξοδευτούν με σύνεση. Επομένως πρέπει να αποφασίσετε ποιες ομάδες ψηφοφόρων αποτελούν για σας προτεραιότητα. Μερικοί δεν θα σας ψηφίσουν ποτέ. Επομένως πρέπει να επικεντρώσετε τις προσπάθειες και την προσοχή σας σε εκείνους που αισθάνεστε ότι μπορούν δυνητικά να σας ψηφίσουν.
Α. Χτίστε το προφίλ σας
Κατά την ανάπτυξη της καμπάνιας σας, χρησιμοποιείστε ένα και μόνο λογότυπο σε όλα τα μέσα και σκεφτείτε εκτενώς τις χρωματικές σας επιλογές. Όταν αποφασίζεται το λογότυπο, πρέπει να χρησιμοποιηθεί με συνέπεια σε όλα τα στάδια της εκστρατείας. Αυτή η συνέπεια βοηθά τον πιθανό ψηφοφόρο όχι μόνο να θυμηθεί τον υποψήφιο αλλά και το κεντρικό μήνυμα της εκστρατείας.
Β. Επενδύστε στην επανάληψη
Λέξεις που επαναλαμβάνονται συχνά αποτυπώνονται πιο εύκολα στο μυαλό των ψηφοφόρων. Έτσι, εάν μια από τις τοπικές ανησυχίες είναι ασφάλεια, ένα επεξεργασμένο μήνυμα θα μπορούσε να είναι «ήρθε η ώρα να αισθανθούμε και πάλι ασφαλείς». Αυτή η φράση θα εμφανίζεται σε όλους τους τομείς δραστηριότητας του υποψηφίου. Μη σας προβληματίζει η επανάληψη. Στο υποσυνείδητό του ο ψηφοφόρος, με αυτή την επανάληψη, αισθάνεται ότι ο υποψήφιος δεσμεύεται και έχει σαφή τοποθέτηση. Τα πάντα στην πολιτική έχουν να κάνουν με τη συνέπεια και την επανάληψη.
Γ. Χειριστείτε τα ΜΜΕ
Κατά τη διάρκεια οποιασδήποτε πολιτικής καμπάνιας πρέπει να επικεντρωθείτε στο «να δημιουργήσετε τις ειδήσεις». Για να βοηθηθείτε σε αυτή τη διαδικασία, αναρωτηθείτε για το περιεχόμενο κάθε είδησης που θέλετε να προβάλετε:
- Είναι συναισθηματικό;
- Είναι συναρπαστικό;
- Είναι συγκινητικό;
- Υπογραμμίζει κάποιο πρόβλημα;
- Ποιες θα ήταν οι αντιδράσεις των αναγνωστών/ θεατών;
- Δημιουργεί συγκρούσεις;
- Προτείνει λύσεις;
- Αφορά τον τόπο;
- Θα αποτελούσε πιθανό αντικείμενο συζήτησης μεταξύ ψηφοφόρων;
Πάντοτε δίνετε στα μέσα αληθινές ειδήσεις, με όχι περισσότερο από τρία μηνύματα με τα αντίστοιχα παραδείγματα. Με άλλα λόγια παρά να δώσετε βαρετές ειδήσεις, εκμεταλλευτείτε το χρόνο που σας δίνετε για να επεξηγήσετε τα μηνύματα σας.
Δ. Δοκιμάστε το μήνυμά σας
Ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια στην επικοινωνία είναι οι υποθέσεις. Μην υποθέσετε ποτέ αυθαίρετα ότι τα ζητήματα, το θέμα και τα μηνύματα που θέσατε στην προεκλογική σας εκστρατεία είναι και εκείνα που αφορούν πραγματικά το εκλογικό σώμα. Στην αρχή της εκστρατείας σας διεξάγετε μια δημοσκόπηση για να ενημερωθείτε τη διάθεση του εκλογικού σώματος. Συγκρίνοντας τις πληροφορίες που συγκεντρώνονται για το άτομό σας με τις απόψεις για τους αντιπάλους σας, μπορείτε να καθορίσετε τα ζητήματα και τα μηνύματα που επιθυμείτε να υπογραμμίσετε.
Κατά τη διάρκεια της εκστρατείας σας, σε κομβικά σημεία, ανατροφοδοτείστε τις πληροφορίες σας είτε με τη διεξαγωγή μιας νέας δημοσκόπησης. Έτσι θα μπορείτε να προσαρμοστείτε στις νέες συνθήκες, να επικεντρώσετε εκ νέου το ενδιαφέρον σας στα ζητήματα που απασχολούν τους πολίτες και να εξασφαλίσετε ότι τα μηνύματά σας είναι σε αρμονία με το τοπικό αίσθημα.
Ε. Κυκλοφορείστε ελεύθερα!
Όπως είναι γνωστό, οι Έλληνες αγαπούν την πολιτική. Αποτελεί αντικείμενο συζήτησης είτε στην πλατεία, είτε στη γειτονιά, είτε στο τοπικό café ή καφενείο. Για να είναι αποτελεσματικός ένας υποψήφιο πρέπει να μη διστάσει να χτυπήσει στις πόρτες. Όσο χρονοβόρα κι αν θεωρείτε την προσωπική σας επικοινωνία με τους πολίτες, είναι απαραίτητο συστατικό για την επιτυχία σας. Μπορείτε όμως να γλιτώσετε λίγο πολύτιμο χρόνο εάν επισκεφτείτε πρώτα τις περιοχές που έχουν μεγαλύτερη συγκέντρωση δυνητικών ψηφοφόρων κι αμέσως μετά εκείνες όπου υπάρχουν πολλοί αναποφάσιστοι, χωρίς να ξοδέψετε χρόνο ανούσια σε περιοχές και ομάδες ψηφοφόρων που γνωρίζετε από την αρχή της εκστρατείας ότι δε θα σας στηρίξουν.
Στις επισκέψεις σας να σημειώνετε πάντοτε τα βασικά ζητήματα που απασχολούν τον τοπικό πληθυσμό. Δεν υπάρχει λόγος διένεξης με κανένα πολίτη. Μη ξεχνάτε να ευχαριστείτε πάντοτε για το χρόνο που σας διαθέτουν είτε πρόσωπο με πρόσωπο είτε τηλεφωνικά. Μην αμελήσετε να παρευρεθείτε στις τοπικές αγορές, σε τοπικές επετείους και εκδηλώσεις. Μην περιορίζεστε μόνο σε κοινό που γνωρίζετε από την αρχή ότι είναι φιλικά προσκείμενο στο πρόσωπό σας.
ΣΤ. Αντιμετωπίστε τον έμπειρο πολιτικό
Σίγουρα δεν είναι εύκολο να αντιμετωπίσετε έναν έμπειρο πολιτικό, που μάλιστα είναι ευρύτερα γνωστός λόγω της θέσης που κατείχε. Ο μόνος τρόπος να υπερνικηθεί το μειονέκτημα της υποψηφιότητάς σας είναι να ξεκινήσετε την προεκλογική σας εκστρατεία νωρίς. Μην περιμένετε την τελευταία στιγμή.
Είναι κρίσιμο να έχετε όλες τις πληροφορίες που συνθέτουν το προφίλ του αντιπάλου σας, πριν συγκεντρώσει εκείνος όλες τις πληροφορίες για εσάς και δράσει ανάλογα. Αναπτύξτε τα μηνύματά σας νωρίς ώστε να τον πιάσετε απροετοίμαστο. Δώστε έμφαση στις αντιθέσεις που σας διαφοροποιούν. Οι πολίτες θα σας επιλέξουν όχι επειδή είστε ίδιοι, αλλά επειδή διαφέρετε. Παρουσιάστε μια καλύτερη εναλλακτική λύση, επιδεικνύοντας πώς είστε αντάξιος της υποστήριξης των πολιτών. Καθορίστε εσείς την ημερήσια διάταξη, θέτοντας τα ζητήματα που γνωρίζετε καλύτερα αλλά και τον τόνο της συζήτησης. Σίγουρα, εάν εσείς είστε εκείνος που πρόλαβε να στήσει το εκλογικό σκηνικό, ακόμα κι ένας έμπειρος πολιτικός θα δυσκολευτεί να σας ακολουθήσει.
Ζ. Χρησιμοποιείστε το διαδίκτυο
Για να αποκομίσετε το μέγιστο όφελος από το διαδίκτυο κατά τη διάρκεια της προεκλογικής σας εκστρατείας, υπάρχουν μερικά απλά σημεία στα οποία πρέπει να δώσετε προσοχή:
• Να είστε συνεπής: Δώστε στους επισκέπτες μία απλή, γρήγορη και εύκολα αναγνώσιμη ιστοσελίδα και χρησιμοποιείστε τα ίδια χρώματα που έχετε υιοθετήσει στην υπόλοιπη εκστρατεία σας.
• Φροντίστε το περιεχόμενο να σας αντιπροσωπεύει: Οι άνθρωποι επισκέπτονται την διαδικτυακή περιοχή σας για να μάθουν περισσότερα για σας και επειδή ενδιαφέρονται γενικά στην πολιτική. Αναρτήστε στην ιστοσελίδα σας εκτός από οπτικό υλικό, δελτία τύπου, ομιλίες, χαιρετισμούς, παρεμβάσεις, άρθρα και non- papers.
• Στοχεύστε σε τοπικό επίπεδο: Ο κύριος στόχος όταν είστε στην τοπική πολιτική είναι να χρησιμοποιηθεί η ιστοσελίδα σας στην επικοινωνία με τους πολίτες. Συγκεντρώστε πληροφορίες που τους αφορούν. Το διαδίκτυο προωθεί την επικοινωνία και την παροχή πληροφοριών 24 ώρες το εικοσιτετράωρο. Είναι εκεί για να σας βοηθήσει να έρθετε σε επαφή με τους ανθρώπους που θα σας γνωρίσουν μέσα από την ιστοσελίδα σας και θα επιλέξουν να σας βοηθήσουν στις δραστηριότητες της εκστρατείας σας ώστε να βγείτε νικητής από την ημέρα των εκλογών.
Πέμπτη 2 Ιουλίου 2009
Υποψήφιοι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση: Συμβουλές για την προεκλογική σας εκστρατεία
Η Think Politics είναι μια εταιρεία πολιτικής επικοινωνίας που παρέχει υπηρεσίες πολιτικής επικοινωνίας και δόμησης της δημόσιας εικόνας προσώπων και οργανισμών. Μέσα σε ένα ραγδαία εξελισσόμενο περιβάλλον, όπου κυριαρχούν νέα, σύνθετα
προβλήματα και αυξημένες απαιτήσεις των πολιτών, τα πρόσωπα και οι φορείς
που εκτίθενται στην κριτική έχουν όλο και περισσότερο ανάγκη από εξειδικευμένες
συμβουλευτικές υπηρεσίες για να προβάλουν το έργο τους και να αντιμετωπίσουν
καινούργιες προκλήσεις. Η Think Politics, χρησιμοποιώντας
σύγχρονες, καινοτόμες επικοινωνιακές ιδέες, διαμορφώνοντας εξειδικευμένες δημιουργικές υπηρεσίες και αξιοποιώντας νέα εργαλεία δημόσιας προβολής, προσφέρει στους πελάτες της την ευκαιρία να διαμορφώσουν μια πρωτοποριακή πολιτική στρατηγική και μια συνεπή δημόσια εικόνα των προσώπων και της πολιτικής τους.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου