Του Θανάση Παπαμιχαήλ
Διευθυντή της Think Politics
Οι Δημόσιες Σχέσεις ενός πολιτικού ξεκινάνε από το πρωί, από την ώρα που θα βγει στο δρόμο μέχρι την ώρα που θα επιστρέψει στον προσωπικό, ιδιωτικό του χώρο, στο σπίτι του.
Σε καθημερινή βάση οι πολιτικοί δίνουν εξετάσεις σε ένα δύσκολο κοινό, από αδιάφορο μέχρι ψαγμένο. Από ένθερμους ψηφοφόρους μέχρι πολέμιους. Στα Μέσα επικοινωνίας αλλά και σε συγκεντρώσεις. Χρησιμοποιείστε μικρές και έξυπνες επικοινωνιακές τεχνικές στην καθημερινότητα των δημόσιων εμφανίσεων σας.
• Αποφεύγετε να μετακινείστε με πολυτελή αυτοκίνητα. Μικρά αυτοκίνητα, καθαρά και περιποιημένα, δείχνουν την εικόνα σας. Δεν κάθεστε ποτέ στο πίσω κάθισμα αλλά πάντα συνοδηγός.
• Φοράτε τη ζώνη ασφαλείας, και στην πιο μικρή διαδρομή. Έτσι δείχνετε το πόσο νομοταγής είστε.
• Δεν περιμένετε να σας ανοίξουν την πόρτα για να κατεβείτε. Ανοίγετε μόνος σας κι αν κάποιος απ’ έξω το επιδιώξει, κλείστε την μετά μαζί του. Δείχνει σεμνότητα και απλότητα πολιτικού.
• Έχετε πάντα έναν καλό λόγο και για τις γυναίκες και για τους άνδρες που συναντάτε στην εκδήλωση. Αποφύγετε τις χιουμοριστικές ατάκες από μικροφώνου. Δεν έχουν όλοι την ίδια αίσθηση του χιούμορ.
• Αν έχετε ασθενή μνήμη «χρυσόψαρου» να συνοδεύεστε πάντα από συνεργάτη σας γνωστό για μνήμη «ελέφαντα». Θα σας βγάλει από τα δύσκολα αρκετές φορές. Οι ψηφοφόροι απαιτούν να γνωρίζετε το όνομα τους όσο κι αν ακούγεται υπερβολικό.
• Αν συνοδεύεστε από σύζυγο ή άλλον συγγενή φροντίστε για την διακριτική τους παρουσία, εμφανισιακή και λεκτική. Η κομπορρημοσύνη των συγγενών των πολιτικών, επηρεάζει αρνητικά την εικόνα τους. Το ίδιο και η πιθανή προκλητική ένδυση.
• Αν σας κάνουν μια δύσκολη πολιτική ερώτηση και θέλετε χρόνο να σκεφτείτε, απαντήστε με τη φράση «εσείς τι νομίζετε;». Πετάξτε γρήγορα το μπαλάκι που καίει, στον συνομιλητή σας.
• Κρατείστε την ψυχραιμία σας, όταν κάνετε κάποιο λάθος. Τα σαρδάμ και το μπέρδεμα των σελίδων σε μια ομιλία είναι απαγορευτικά, δεν είναι όμως πάντα καταστροφικά. Με χιούμορ ή με έξυπνο «γύρισμα» του λόγου μπορείτε να βγείτε κερδισμένοι. Θυμηθείτε το γνωστό ολίσθημα πολιτικού αρχηγού που από το προεκλογικό μπαλκόνι στο Βόλο μιλώντας στους οπαδούς του κόμματος του ανεφώνησε «Πολίτες της Λάρισας». Οι οπαδοί πάγωσαν από το λάθος του πολιτικού αρχηγού, ο οποίος όταν αντιλήφθηκε το ατόπημα με ψυχραιμία συνέχισε «Πολίτες της Λάρισας, που είστε να δείτε τους πολίτες του Βόλου!». Το κοινό, αν και κατάλαβε το «γύρισμα» του πολιτικού, τον αποθέωσε.
• Πάντα το «εμείς», ποτέ το «εγώ». Δείξτε τον συλλογικό τρόπο της σκέψης σας και αποφύγετε να ταυτιστείτε με την εικόνα του εγωιστή πολιτικού.
• Μιλήστε με τη γλώσσα του σώματος. Τονίστε με κινήσεις τα πιο ενδιαφέροντα σημεία της ομιλίας ή της συζήτησης σας. Παίξτε πολύ με τον τόνο της φωνής σας. Ανεβάστε τον ή κατεβάστε τον ανάλογα με τη σπουδαιότητα των λεγομένων σας.
• Ότι αρέσει στο κοινό σας, να το επαναλαμβάνετε. Μια ατάκα, μια δήλωση, μια ερώτηση που φέρνει χειροκρότημα θα πρέπει να επαναλαμβάνεται. Χρησιμοποιείστε ατάκες σύγχρονων και αρχαίων επώνυμων ανδρών. Προμηθευτείτε ένα λεξικό του έξυπνου λόγου και διαλέξτε την σοφή ατάκα που σας χρειάζεται.
• Δώστε «τροφή» στους Δημοσιογράφους που παρευρίσκονται. Βγάλτε ειδήσεις που σας συμφέρουν ή καταδείξτε την αδυναμία των αντιπάλων σας. Αυτά θα κυριαρχήσουν στις πρώτες σελίδες των Μέσων.
• Κλείστε τη δημόσια επικοινωνία σας με το ΕΣΕΙΣ. «Εσείς είστε ο κυρίαρχος λαός, εσείς η φωνή, εσείς μας οδηγείτε» και άλλα συναφή. Στο κοινό πάντα αρέσει να είναι στο κέντρο της προσοχής του πολιτικού, έστω κι αν ξέρει ότι αυτό είναι τις περισσότερες φορές ουτοπικό.
Μην ξεχνάτε ότι και οι πολιτικοί έχουν ανάγκη να ακολουθούν κάποιους κανόνες του μάρκετινγκ που θα τους βοηθήσουν να ενισχύσουν τη δημόσια εικόνα τους.
Τετάρτη 15 Ιουλίου 2009
Έξυπνες τεχνικές επικοινωνίας στις δημόσιες εμφανίσεις ενός πολιτικού
Η Think Politics είναι μια εταιρεία πολιτικής επικοινωνίας που παρέχει υπηρεσίες πολιτικής επικοινωνίας και δόμησης της δημόσιας εικόνας προσώπων και οργανισμών. Μέσα σε ένα ραγδαία εξελισσόμενο περιβάλλον, όπου κυριαρχούν νέα, σύνθετα
προβλήματα και αυξημένες απαιτήσεις των πολιτών, τα πρόσωπα και οι φορείς
που εκτίθενται στην κριτική έχουν όλο και περισσότερο ανάγκη από εξειδικευμένες
συμβουλευτικές υπηρεσίες για να προβάλουν το έργο τους και να αντιμετωπίσουν
καινούργιες προκλήσεις. Η Think Politics, χρησιμοποιώντας
σύγχρονες, καινοτόμες επικοινωνιακές ιδέες, διαμορφώνοντας εξειδικευμένες δημιουργικές υπηρεσίες και αξιοποιώντας νέα εργαλεία δημόσιας προβολής, προσφέρει στους πελάτες της την ευκαιρία να διαμορφώσουν μια πρωτοποριακή πολιτική στρατηγική και μια συνεπή δημόσια εικόνα των προσώπων και της πολιτικής τους.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου