Τρίτη, 30 Ιουνίου 2009

Ποιος είναι ο ρόλος των δημοσκοπήσεων σε μια προεκλογική εκστρατεία;

Της Αναστασίας Δουκάκη
Συμβούλου Επικοινωνίας

Ένα χρήσιμο προεκλογικό εργαλείο
Ο ρόλος των δημοσκοπήσεων διαρκώς αναβαθμίζεται καθώς τα ποσά που δαπανούνται για το σκοπό αυτό αυξάνονται θεαματικά. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι ο αριθμός δημοσκοπήσεων την τελευταία δεκαετία στην Ελλάδα έχει πενταπλασιαστεί! Οι δημοσκοπήσεις αποτελούν ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία σε μια εκλογική εκστρατεία, καθώς διερευνούν και αναλύουν την πολιτική κοινή γνώμη. Οι δημοσκοπήσεις δίνουν στον υποψήφιο τη δυνατότητα να ενημερωθεί τόσο για την εικόνα του όσο και την εικόνα των αντιπάλων του, να ελέγξει την αποτελεσματικότητα της δράσης και των έργων του εάν είναι ήδη εκλεγμένος, να ενημερωθεί για τις προσδοκίες ή τα παράπονα των πολιτών, και να καθορίσει ανάλογα τις επόμενες κινήσεις του.

Μην υποτιμήσετε την αξία μιας δημοσκόπησης- Μάθετε τι πιστεύει για εσάς το σύνολο των πολιτών και όχι μόνο οι ήδη υποστηρικτές σας
Υπάρχουν πολλοί πολιτικοί που πιστεύουν ότι δε χρειάζονται μια δημοσκόπηση. Πιστεύουν ότι είναι κοντά στους πολίτες και έτσι γνωρίζουν τι πιστεύουν οι ψηφοφόροι τους. Ξεχνούν όμως ότι μια δημοσκόπηση δεν περιορίζεται μόνο στις γνώμες των φίλων και των υποστηρικτών μας, αλλά εξετάζει και τις απόψεις των πολιτών που ασχολούνται λιγότερο με την πολιτική ή είναι υποστηρικτές των αντιπάλων μας.

Μη στηρίζεστε σε ήδη δημοσιευμένες έρευνες- Δεν αποτελούν κριτήριο για τη δική σας εικόνα
Μια δημοσκόπηση δεν υποδεικνύει απαραίτητα στον υποψήφιο ποιες απόψεις πρέπει να υποστηρίξει, αλλά περισσότερο πώς να προβάλλει με τον πειστικότερο δυνατό τρόπο τις δικές του θέσεις. Θα ήταν λάθος για έναν υποψήφιο να στηριχθεί αποκλειστικά στα αποτελέσματα μιας εκλογικής έρευνας που έγινε για λογαριασμό ενός Μέσου, μιας εφημερίδας ή ενός τηλεοπτικού καναλιού, καθώς η έρευνα αυτή σίγουρα δεν περιέχει συγκεκριμένα ερωτήματα για την εικόνα και τη δράση του υποψηφίου που θα τον βοηθήσουν να χαράξει τη στρατηγική του.

Τι ερωτήσεις πρέπει να περιέχει μια δημοσκόπηση;
Αφού η εταιρεία δημοσκοπήσεων ενημερωθεί από το επιτελείο του υποψηφίου για τις θέσεις του και τις διάφορες πτυχές της αναμέτρησης, προχωρά στην κατάρτιση του ερωτηματολογίου. Το ερωτηματολόγιο πρέπει να είναι ξεκάθαρο και κατανοητό. Μια σωστά δομημένη έρευνα πέρα από τις γενικές ερωτήσεις, πρέπει να περιέχει ερωτήσεις ιεράρχησης προβλημάτων των πολιτών, αναγνωσιμότητας και καταλληλότητας του υποψηφίου, και τέλος ερωτήσεις πρόθεσης ψήφου. Σκοπός είναι να προσεγγιστούν όλοι οι ψηφοφόροι και ιδιαίτερα οι αναποφάσιστοι.

Δείτε τα συνολικά οφέλη- Μη μένετε στο κόστος
Στην προεκλογική εκστρατεία μια έρευνα θα βοηθήσει τον υποψήφιο να εντοπίσει τα δυνατά σημεία και τις αδυναμίες του συγκριτικά πάντα με τους αντιπάλους του. Βάσει των αποτελεσμάτων θα μπορέσει να διαμορφώσει το πολιτικό του μήνυμα που θα τον αναδείξει σε νικητή στις εκλογές, καθώς θα έχει σιγουρέψει ότι το μήνυμά του είναι αποτελεσματικό και στοχευμένο στο κοινό που επιθυμεί. Άρα δεν πρέπει το οικονομικό κόστος μιας δημοσκόπησης να μας αποθαρρύνει αν σκεφθούμε ότι τα χρήματά μας θα πιάσουν τόπο και δεν θα ανακαλύψουμε στην πορεία της εκστρατείας μας βασικές πληροφορίες που θα μας αναγκάσουν να αλλάξουμε στρατηγική ενώ θα έχουμε ήδη επενδύσει και χρόνο αλλά και χρήμα.

Επιλέξτε προσεκτικά την εταιρεία που θα αναλάβει την έρευνά σας
Μια εταιρεία που θα σας πει αυτά που θέλετε να ακούσετε σας είναι άχρηστη. Συμβουλευτείτε το Σύμβουλο Επικοινωνίας σας και επενδύστε τα χρήματά σας σε μια εταιρεία που θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε το προεκλογικό τοπίο και δεν θα «μαγειρέψει νούμερα» για να ενισχύσει την αυτοπεποίθησή σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: