Του Θανάση Παπαμιχαήλ
Επικοινωνιολόγου
Θα είναι μεγάλο λάθος αν στις προσεχείς εθνικές εκλογές, οι Ο.Τ.Α, πολιτικά κόμματα ή συνδυασμοί αγνοήσουν τα πρωτόγνωρα μηνύματα που οι ψηφοφόροι στέλνουν μέσα από την κάλπη.
Μηνύματα αδιαφορίας, απαξίωσης, δυσαρέσκειας, αναξιοπιστίας προς το πολιτικό σύστημα της χώρας.
Μηνύματα που εκφράζονται με την αποχή των ψηφοφόρων από την εκλογική διαδικασία. Οι ψηφοφόροι άλλαξαν γιατί έχασαν την εμπιστοσύνη και το ενδιαφέρον τους για το πολιτικό μας σύστημα.
Πολιτικά κόμματα και ιδιαίτερα υποψήφιοι των Ο.Τ.Α θα πρέπει να αποκωδικοποιήσουν άμεσα τα μηνύματα πριν βρεθούν ενώπιον νέων, πιο επώδυνων, εκπλήξεων.
Άραγε θα μπορούσε να κερδηθεί η χαμένη αξιοπιστία των πολιτικών και με ποιούς τρόπους; Ποιές αποφασιστικές κινήσεις θα πρέπει να γίνουν για να επαναπατριστούν οι ψηφοφόροι, αν όχι στα κόμματα τους, τουλάχιστον στις κάλπες;
1. Οι πολίτες – ψηφοφόροι δεν είναι ψηφοφόροι «go with the flow» να πάνε με το κοπάδι, όπως λένε και οι αγγλοσάξονες. Ο κάθε ψηφοφόρος είναι μοναδικός με συγκεκριμένες ανάγκες, επιθυμίες, και προβλήματα. Οι υπεύθυνοι πολιτικοί θα πρέπει να ανακαλύψουν το νέο προφίλ του πολίτη - ψηφοφόρου.
2. Οι πολίτες – ψηφοφόροι βαρέθηκαν να υποτιμάται η νοημοσύνη τους. Και οι πολιτικοί συνεχίζουν το ίδιο τροπάριο, βάζοντας πρώτα απ’ όλα το λεγόμενο πολιτικό κόστος.
3. Οι πολίτες – ψηφοφόροι αμφισβητούν. Οι ιδεολογικές διαφορές κομμάτων και πολιτικών προσώπων αμφισβητούνται και αυτοεπαναλαμβάνονται κουραστικά. Οι ψηφοφόροι δε χειραγωγούνται πλέον εύκολα με πολιτικές ρητορείες και ιδεολογικά ευρήματα. Από τις πολιτικές ηγεσίες περιμένουν συγκεκριμένες πολιτικές και λύσεις γιατί τα προβλήματα μέρα με τη μέρα μεγαλώνουν. Η κοινωνία μας δεν χρειάζεται θεωρητισμούς αλλά πρακτικές απαντήσεις στα προβλήματα. «Δεν έχει σημασία αν η γάτα είναι μαύρη ή άσπρη, αρκεί να πιάνει ποντίκια» είχε πει ο Μάο Τσε Τουνγκ.
4. Οι πολίτες – ψηφοφόροι ανοίγουν νέους πολιτικούς δρόμους. Αντιτάσσονται στα γνωστά και κατεστημένα πολιτικά μοντέλα. Αρέσκονται να δημιουργούν νέα πολιτικά ρεύματα ανάλογα με τα βιώματα και τις επιθυμίες τους.
5. Οι πολίτες – ψηφοφόροι δεν εμπιστεύονται τα κλασσικά Μέσα ενημέρωσης. Τα θεωρούν μέρος της διαπλοκής και στρέφονται σε μορφές ενημέρωσης μέσα από τις νέες υπηρεσίες που προσφέρονται από το διαδίκτυο. Ιδιαίτερα οι νέοι ψηφοφόροι δεν βλέπουν τηλεόραση, δεν διαβάζουν έντυπα, αλλά σερφάρουν στο διαδίκτυο.
6. Οι γυναίκες ψηφοφόροι δε ψηφίζουν γυναίκες πολιτικούς γιατί δεν βλέπουν καμία διαφορά -ενώ θα έπρεπε- από τη διαχείριση της εξουσίας από τους άνδρες. Ο ίδιος ξύλινος λόγος, οι ίδιες συνταγές ψηφοθηρίας και χειραγώγησης. Δεν υπάρχει καμία ειδοποιός διαφορά. Γυναίκες πολιτικοί βάλτε μπροστά τη «γυναικεία ματιά» σας. Ίσως με τη συμμετοχή σας αλλάξει η εικόνα της πολιτικής.
7. Οι πολίτες – ψηφοφόροι θέλουν εγγυήσεις. Δεν πιστεύουν ούτε σε λόγια, ούτε σε λαγούς, ούτε σε θαυματοποιούς. Το θαύμα του πολλαπλασιασμού των ψαριών και τα μαγικά του Χάρυ Πότερ είναι πλέον μόνο για σόου στην τηλεόραση. Οι πολίτες – ψηφοφόροι θέλουν εγγυήσεις από τους πολιτικούς, δεν δίνουν «λευκές επιταγές» και η ψήφος τους έχει ημερομηνία λήξης και αντίδρασης. «Ο άγριος λατρεύει πέτρινα και ξύλινα είδωλα. Ο πολιτισμένος άνθρωπος λατρεύει τα είδωλα με σάρκα και οστά», είπε ο Μπερναρντ Σω.
8. Οι πολίτες – ψηφοφόροι θέλουν να ακούγονται από τους πολιτικούς, που έχουν συνηθίσει μόνο να μιλάνε και να υπόσχονται. Άλλωστε, όπως είπε και η Ίντιρα Γκάντι, « Έχουμε δύο αυτιά και ένα στόμα. Για να ακούμε διπλά απ΄ όσο μιλάμε».
9. Διαβάστε τη σκέψη των πολιτών – ψηφοφόρων μελετώντας τη διαχρονική εξέλιξη των τάσεων της κοινής γνώμης μέσα από τις δημοσκοπήσεις. Αυτός είναι ο πραγματικός καθρέφτης. Τα ερευνητικά σας εργαλεία. Ξεχάσατε την «πρόθεση ψήφου» και την «εκτίμηση ψήφου». Ερμηνεύστε τις τάσεις και όχι τα νούμερα.
Παρασκευή 26 Ιουνίου 2009
Οι πολίτες- ψηφοφόροι έχουν αλλάξει... Υποψήφιοι προσοχή! Πώς θα τους ξανακερδίσετε!
Η Think Politics είναι μια εταιρεία πολιτικής επικοινωνίας που παρέχει υπηρεσίες πολιτικής επικοινωνίας και δόμησης της δημόσιας εικόνας προσώπων και οργανισμών. Μέσα σε ένα ραγδαία εξελισσόμενο περιβάλλον, όπου κυριαρχούν νέα, σύνθετα
προβλήματα και αυξημένες απαιτήσεις των πολιτών, τα πρόσωπα και οι φορείς
που εκτίθενται στην κριτική έχουν όλο και περισσότερο ανάγκη από εξειδικευμένες
συμβουλευτικές υπηρεσίες για να προβάλουν το έργο τους και να αντιμετωπίσουν
καινούργιες προκλήσεις. Η Think Politics, χρησιμοποιώντας
σύγχρονες, καινοτόμες επικοινωνιακές ιδέες, διαμορφώνοντας εξειδικευμένες δημιουργικές υπηρεσίες και αξιοποιώντας νέα εργαλεία δημόσιας προβολής, προσφέρει στους πελάτες της την ευκαιρία να διαμορφώσουν μια πρωτοποριακή πολιτική στρατηγική και μια συνεπή δημόσια εικόνα των προσώπων και της πολιτικής τους.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου