Δευτέρα 29 Ιουνίου 2009

Τα ανέξοδα επικοινωνιακά εργαλεία του υποψηφίου στις πρόωρες εκλογές

Του Θανάση Παπαμιχαήλ
Επικοινωνιολόγου

Τα σενάρια εκλογολογίας ξεκινάνε πάντα από την επόμενη μιας εκλογικής αναμέτρησης. Η προσφυγή στις κάλπες είναι πάντοτε το ζητούμενο της κάθε αντιπολίτευσης. Αν όμως ο κύβος των πρόωρων εκλογών θα ριφθεί, εξαρτάται κατά κύριο λόγο από την κάθε κυβέρνηση. Σύμφωνα με το Σύνταγμα, η προσφυγή στις κάλπες μέσα σε περίοδο δεκαοκτώ μηνών από την ημέρα των τελευταίων εκλογών, η εκλογή των μελών του Κοινοβουλίου γίνεται με τη λεγόμενη λίστα.

Δεκαοκτώ μήνες και κάτι γίνεται με σταυρό. Κι εδώ ξεκινάνε τα προβλήματα. Προβλήματα οικονομικά, προβλήματα χρόνου για τους ενδιαφερόμενους πολιτικούς. Η χρονική στιγμή της προκήρυξης των πρόωρων εκλογών είναι προνόμιο αλλά και πολιτικό ρίσκο για την κάθε κυβέρνηση αλλά και για τους βουλευτές όλων των κομμάτων. Νέες δαπάνες πολιτικής επικοινωνίας, νέα καρδιοχτύπια για την τελική έκβαση της υποψηφιότητας τους, όταν οι εκλογές γίνονται με σταυροδοσία. Ας δούμε όμως μερικές ανέξοδες μεθόδους επικοινωνίας που μπορεί να ακολουθήσει ένας υποψήφιος μέσα στο λίγο χρόνο που υπάρχει στις πρόωρες εκλογές.

• Πρωτοτυπήστε με την επικοινωνία σας. Ξεφύγετε από την συνηθισμένη πολιτική επικοινωνία που ακολουθούν οι αντίπαλοι σας. Ένας νέος υποψήφιος βουλευτής κυκλοφόρησε ένα έντυπο με τίτλο «ΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΝΩ ΑΝ ΕΚΛΕΓΩ». Πρωτοτύπησε και ξεχώρισε μόνο με ένα έντυπο. Δημιούργησε γρήγορη αναγνωρισιμότητα μέσα στο μικρό προεκλογικό χρόνο που δίνουν οι πρόωρες εκλογές. Μην τυπώνετε περισσότερα του ενός έντυπα. Ένα και καλό.
• Χρησιμοποιείστε τις νέες τεχνολογίες. Αποδίδουν και δεν κοστίζουν. Ενημερώστε για την υποψηφιότητα σας όσους περισσότερους ψηφοφόρους μπορείτε μέσω e-mails, faxes, blogs, sms μηνυμάτων, youtube, facebook και άλλα. Δημιουργήστε «έξυπνα» μηνύματα που ενισχύουν την προσωπικότητα σας. Για τους νέους ψηφοφόρους το internet είναι το δικό τους μέσον, χρησιμοποιείστε το!
• Οργανώστε το σύστημα Κ.Ε.Κ. τον Καθημερινό Κύκλο Ειδήσεων με τα Μέσα της περιοχής σας. Κάντε εκλογικές προγνώσεις, στείλτε βροχή ανακοινώσεων στα Μέσα για την καθημερινή σας δραστηριότητα, επιτεθείτε με κομψό τρόπο στους κομματικούς αντιπάλους σας. Δημιουργείστε ειδήσεις γύρω από το πρόσωπο σας με τις ομιλίες, τις συνεντεύξεις σας.
• Καθορίστε έναν καθημερινό βασικό σχολιασμό της πολιτικής και κοινωνικής επικαιρότητας για την περιοχή σας και την χώρα. Ενημερώστε καθημερινά με e-mails, faxes μέλη του κόμματος, φίλους ψηφοφόρους για τις προτάσεις, τις θέσεις και την άποψη σας στα θέματα επικαιρότητας που αφορούν ιδιαίτερα την περιοχή σας.
• Πετάξτε τις «καυτές πατάτες» στα χέρια άλλων. Αν είστε νέος υποψήφιος φροντίστε να μην χρεώνεστε ευθύνες που αναλογούν σε παλαιότερους συνυποψήφιους σας. Ξεφύγετε διακριτικά. Εσείς έχετε τις δικές σας θέσεις και γι αυτές θα θέλατε να κριθείτε.
• Γίνετε μέλος σε on line forum που έχουν πολιτικά θέματα που συζητιούνται. Ακόμη δημιουργείστε στενούς φίλους στο διαδίκτυο φτιάχνοντας τα προφίλ σας σε διαδικτυακούς τόπους όπως facebook, myspace και άλλους. Δεν έχετε κανένα κόστος. Πολλαπλασιάστε τους φίλους σας και πιθανόν μέρος των ψηφοφόρων σας.
• Αρθρογραφείτε. Καθ’ όλη τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, αρθρογραφήστε σε ημερήσια και εβδομαδιαία έντυπα. Να θυμάστε ότι τα άρθρα σας θα διαβαστούν περισσότερο από μια πληρωμένη διαφήμιση σας.
• Μέσα σε 50 λέξεις, απαντήστε γιατί θα πρέπει κάποιος να σας ψηφίσει. Το κείμενο αυτό θα πρέπει να το βάλετε στην πρώτη σελίδα της ιστοσελίδας σας, του εντύπου σας, του ηχητικού μηνύματος σας. Ζούμε στην εποχή της ταχύτητας.
• Απευθυνθείτε σε ομάδες όχι σε μονάδες. Αν ο χρόνος πιέζει τότε κατηγοριοποιείστε τους ψηφοφόρους σας και απευθύνατε ανά ομάδα, όπως πολύτεκνοι, κυνηγοί, επαγγελματίες. Μελετήστε τα προβλήματα τους και δώστε τις δικές σας προτάσεις.
• Προσέξτε το «θέμα» στο e-mail που στέλνετε. Ο αποδέκτης του μηνύματος για να κάνει «κλικ» και να το διαβάσει θα πρέπει το θέμα του e-mail να είναι εντυπωσιακό. Θα πρέπει να παρακινεί στο άνοιγμα του e-mail και όχι στη διαγραφή του.
• Επιστρατεύστε τις επαγγελματικές και προσωπικές σας ικανότητες. Αν είστε γιατρός, μηχανικός, φοροτεχνικός δώστε δωρεάν υπηρεσίες και συμβουλές. Αν είστε σπεσιαλίστας στην μαγειρική ή στα γλυκά τολμήστε στο εκλογικό σας κέντρο να μοιράζετε δωρεάν κουλουράκια που εσείς φτιάξατε. Μια ανθρώπινη παράμετρος, μια ζεστή και φιλική χειρονομία, τελείως απροσδόκητη στο χώρο της πολιτικής.
• Δώστε εγγυήσεις για την αποτελεσματικότητα σας αν εκλεγείτε. Τα πολιτικά κόμματα προεκλογικά δεσμεύονται για τις πρώτες 100 μέρες αν πάρουν την εξουσία, εσείς δεσμευτείτε παραδείγματος χάριν ότι θα δώσετε στη δημοσιότητα το ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ σας στο τέλος της τετραετίας ή κάτι άλλο.
• Μιλήστε με ατάκες. Κάθε μέρα με βάσει την επικαιρότητα βρείτε γνωστές ατάκες που ταιριάζουν. «Παίζουν» στα Μέσα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: