Του Θανάση Παπαμιχαήλ
Επικοινωνιολόγου
Όλοι ψάχνουν να βρουν, ψηφοφόροι και πολιτικά κόμματα, νέους υποψήφιους για να στελεχώσουν τα ψηφοδέλτια και τις τάξεις τους. Όλοι έχουν ταχθεί στην αναζήτηση νέων, άφθαρτων προσώπων που δεν έχουν προλάβει να «καούν» από την καθημερινότητα της πολιτικής ζωής και έκθεσης στα ΜΜΕ. Οι νέοι υποψήφιοι θα πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή στην εικόνα τους. Το φαίνεσθε στην πολιτική είναι εξίσου, αν όχι και περισσότερο, σημαντικό με το είναι.
1) Αποδείξτε ότι είστε νέος
Νέος δεν είναι μόνο αυτός που η ταυτότητά του το αποδεικνύει και ο οποίος κυκλοφορεί με μηχανή χιλιάρα, αλλά αυτός που αναζητά νέες ιδέες και αντιλαμβάνεται τις αλλαγές του κόσμου και τις μεταβολές στις ανάγκες των πολιτών. Νέος στην πολιτική είναι κάθε άφθαρτο και φρέσκο πρόσωπο που κάνει την εμφάνισή του στο γκρίζο πολιτικό τοπίο.
2) Μακριά από τον ξύλινο λόγο και τα χιλιοειπωμένα κλισέ
Μιλήστε απλά και ξεκάθαρα στους πολίτες. Μιλήστε για να σας καταλάβουν και όχι για να τους εντυπωσιάσετε με ιδεολογικές «θολούρες». Οι πολίτες έχουν συνηθίσει τον απρόσιτο πολιτικό ξύλινο λόγο και η καλύτερη ευκαιρία για να κάνετε τη διαφορά είναι να μιλήσετε τη γλώσσα τους.
3) Αποφύγετε την υπέρμετρη έκθεση στα ΜΜΕ
Η υπερβολική οικειότητα με τα ΜΜΕ απαιτεί να είστε πάντα διαφορετικός. Να μην επαναλαμβάνεστε. Κι αυτό είναι αρκετά δύσκολο. Μιλάτε όταν πρέπει για να αποφύγετε να γίνετε κουραστικός και επικεντρωθείτε στην οικεία για σας θεματολογία ώστε οι παρεμβάσεις σας να είναι όσο το δυνατόν πιο ουσιαστικές και στοχευμένες.
4) Χρησιμοποιείστε τις τεχνικές του lifestyle στην αρχή για να αποκτήσετε αναγνωσιμότητα
Χρησιμοποιείστε τη διπλωματία σας και τις» ικανότητές σας στις δημόσιες σχέσεις σε κάθε σας εμφάνιση σε κοσμικά γεγονότα. Προσπαθήστε να είστε φιλικός ώστε να διευρύνετε τον κύκλο γνωριμιών σας και μην αποφεύγετε τα φλας των φωτογράφων. Τα «ινσταντανέ» με πρόσωπα του πολιτικού στερεώματος, και όχι μόνο, μπορούν να συμβάλλουν τα μέγιστα στην αναγνωσιμότητα που έχετε ανάγκη στην αρχή της πολιτικής σας καριέρας. Στη συνέχεια αντικαταστήστε τις τεχνικές αυτές με εκείνες της πολιτικής επικοινωνίας. Μην ξεχνάτε ότι προπονήστε για πολιτικός, όχι για μοντέλο.
5) Να είστε πάντα σοβαρός
Οι πολίτες ανησυχούν πάντα για την κατάσταση της χώρας τους ή της πόλης τους. Το ελαφρώς δασκαλίστικο ύφος, αλά Ομπάμα, θα σας έρθει «κουτί». Μην ξεχνάτε όμως ότι η σοβαρότητα δεν αποκλείει το να είστε φιλικός με τους πολίτες. Αντιθέτως, ο συνδυασμός των δύο είναι ιδανικός για να εμπνεύσετε εμπιστοσύνη και συμπάθεια στους δυνητικούς υποστηρικτές σας.
6) Μη φοβάστε να απευθυνθείτε σε ειδικές κοινωνικές ομάδες
Ο πολιτικός του μέλλοντος έχει «ανοιχτό μυαλό» και αφουγκράζεται τις ανάγκες όλων των πολιτών. Δε διστάζει να απευθυνθεί σε ειδικές ομάδες του πληθυσμού, όπως ομοφυλόφιλοι και μετανάστες. Δεν αποκλείει κανέναν καθώς η ψήφος όλων είναι ίση μπροστά στην κάλπη.
7) Στην αρχή δείξτε αδύναμος
Ο έξυπνος νέος υποψήφιος δεν προκαλεί τους παλαιότερους. Δίνει την αίσθηση του αδύνατου από την αρχή και δεν τον παίρνουν στα σοβαρά. Αποτέλεσμα, να μην τον πολεμάνε. Δουλέψτε ήσυχα, σπίτι- σπίτι, πόρτα- πόρτα, χρησιμοποιώντας έξυπνες επικοινωνιακές ενέργειες. Όταν οι συνθήκες είναι κατάλληλες, κάντε τη δική σας επίθεση.
8) Χρησιμοποιείστε τα νέα μέσα τεχνολογίας για την προβολή σας. Αυτά θα φτιάξουν την εικόνα σας!
Ο νέος τρόπος πολιτικής επικοινωνίας μέσω του διαδικτύου προσφέρει πολυάριθμες δυνατότητες στο νέο πολιτικό να «χτίσει» την εικόνα του και να προσεγγίσει δυσπρόσιτες, υπό άλλες συνθήκες, ομάδες ψηφοφόρων όπως η νεολαία και οι bloggers. Οργανώστε τη διαδικτυακή σας παρουσία και μην αφήσετε τις ευκαιρίες του διαδικτύου ανεκμετάλλευτες.
9) Δώστε εγγυήσεις για την υλοποίηση των υποσχέσεών σας
Οι πολίτες που θα σκεφθούν να σας ψηφίσουν χρειάζονται εγγυήσεις για να πιστέψουν στις υποσχέσεις σας, καθώς έχουν συνηθίσει σε πολιτικούς που δεν τηρούν το λόγο και τις δεσμεύσεις τους. Ένας υποψήφιος δήμαρχος, για παράδειγμα, μοίρασε στην προεκλογική του εκστρατεία κουπόνια τα οποία ζητούσε από τους πολίτες να τα επιστρέψουν στο Δήμο εάν εκλεγεί και δεν υλοποιήσει τις υποσχέσεις του μέσα στους πρώτους έξι μήνες δημαρχίας, ώστε να παραιτηθεί. Τέτοιου είδους έξυπνες επικοινωνιακές ενέργειες δεν τραβούν μόνο την προσοχή, αλλά εμπνέουν και εμπιστοσύνη.
Τετάρτη 24 Ιουνίου 2009
Νέοι υποψήφιοι πολιτικοί: 9 συμβουλές για να χτίσετε το προφίλ σας
Η Think Politics είναι μια εταιρεία πολιτικής επικοινωνίας που παρέχει υπηρεσίες πολιτικής επικοινωνίας και δόμησης της δημόσιας εικόνας προσώπων και οργανισμών. Μέσα σε ένα ραγδαία εξελισσόμενο περιβάλλον, όπου κυριαρχούν νέα, σύνθετα
προβλήματα και αυξημένες απαιτήσεις των πολιτών, τα πρόσωπα και οι φορείς
που εκτίθενται στην κριτική έχουν όλο και περισσότερο ανάγκη από εξειδικευμένες
συμβουλευτικές υπηρεσίες για να προβάλουν το έργο τους και να αντιμετωπίσουν
καινούργιες προκλήσεις. Η Think Politics, χρησιμοποιώντας
σύγχρονες, καινοτόμες επικοινωνιακές ιδέες, διαμορφώνοντας εξειδικευμένες δημιουργικές υπηρεσίες και αξιοποιώντας νέα εργαλεία δημόσιας προβολής, προσφέρει στους πελάτες της την ευκαιρία να διαμορφώσουν μια πρωτοποριακή πολιτική στρατηγική και μια συνεπή δημόσια εικόνα των προσώπων και της πολιτικής τους.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου