Δευτέρα 22 Μαρτίου 2010
Ο Σουν Τζου και πώς να πλήξετε τη φήμη των αντιπάλων σας
Της Αναστασίας Δουκάκη,
Συμβούλου Επικοινωνίας της Think Politics
Ο Σουν Τζου είπε:
«Υπάρχουν πέντε στόχοι στις επιθέσεις με φωτιά: Πρώτος να κάψεις το ανθρώπινο δυναμικό, δεύτερος να κάψεις αποθέματα, τρίτος να κάψεις εργαλεία, τέταρτος να κάψεις πυρομαχικά, και πέμπτος να κάψεις μεταφορικά μέσα.
Τα εργαλεία και τα υλικά που απαιτούνται για το άναμμα μιας φωτιάς πρέπει να είναι πρόχειρα. Οι φωτιές ανάβουν καλύτερα όταν ο καιρός είναι ξηρός. Η επίθεση με φωτιά είναι έξυπνη. Και η επίθεση με νερό σου δίνει μεγάλο πλεονέκτημα. Αλλά το νερό μπορεί μόνο να διαιρέσει ή ν’ απομονώσει τον εχθρό. Η φωτιά μπορεί να τον καταστρέψει.»
Υπάρχουν πέντε περιοχές στις οποίες μπορούν να στραφούν οι βολές κατά της φήμης του αντιπάλου σας: Προσωπικές σχέσεις, επιδόσεις, χρηματοδοτική υποστήριξη, υποστηρικτές, συνεργάτες. Ο αντίπαλος πρέπει να έχει μια αδυναμία σε κάποια από τις παραπάνω περιοχές που να μπορεί ν’ αποκαλυφθεί ή να μεγεθυνθεί για να πληγεί η φήμη του.
Στη συνέχεια, πρέπει να διασφαλιστεί ότι το πολιτικό και οικονομικό περιβάλλον είναι κατάλληλο τη στιγμή της επίθεσης, ώστε οι κακές ειδήσεις να μεταφερθούν αποτελεσματικά και το πλήγμα στη φήμη να εξαπλωθεί. Να θυμάστε ότι μια κατεστραμένη φήμη είναι πολύ δύσκολο να αποκατασταθεί.
Πρώτα, προσπαθήστε να δημιουργήσετε μια κρίση αξιοπιστίας στους πιο πιστούς υποστηρικτές του αντιπάλου σας, γιατί αυτή είναι η πιο αποτελεσματική μέθοδος. Αν η κρίση ξεσπάσει αμέσως προχωρήστε γρήγορα, αν όμως η κρίση δε ξεσπάσει και ο αντίπαλος παραμένει ήρεμος είναι καλύτερα να περιμένετε και να μην επιτίθεστε πιεστικά. Μόλις παρουσιαστεί μια αδυναμία ή ευκαιρία, τότε να επιτεθείτε.
Να θυμάστε ότι η απόπειρα καταστροφής της φήμης ενός αντιπάλου είναι επικίνδυνη δουλειά. Είναι συνετό να βεβαιωθείτε πριν ξεκινήσετε την εκστρατεία σας εναντίον του ότι δεν θα παγιδευτείτε στις παρενέργειές της.
Τέλος, μετά από λίγο καιρό, το ρεύμα της επικαιρότητας θα αλλάξει κατεύθυνση και τότε πρέπει να είστε προετοιμασμένος να τροποποιήσετε την τακτική σας ή ακόμα και να εγκαταλείψετε την εκστρατεία, αν τα διάφορα ρεύματα/ κανάλια ενημέρωσης και ο χρόνος στραφούν εναντίον σας.
Γι’ αυτό ο έξυπνος υποψήφιος δεν δρα επιθετικά παρά μόνο εάν βρεθεί σε κίνδυνο και δεν ανταγωνίζεται αποκλειστικά για συναισθηματικούς λόγους ή χάριν του ανταγωνισμού. Ζυγίζει πρώτα τα οφέλη που θα έχει από την εξαπόλυση μια τέτοιας επίθεσης και μόνο εάν κρίνει ότι είναι επαρκή μάχεται και αναλώνει πόρους για να νικήσει.
Η Think Politics είναι μια εταιρεία πολιτικής επικοινωνίας που παρέχει υπηρεσίες πολιτικής επικοινωνίας και δόμησης της δημόσιας εικόνας προσώπων και οργανισμών. Μέσα σε ένα ραγδαία εξελισσόμενο περιβάλλον, όπου κυριαρχούν νέα, σύνθετα
προβλήματα και αυξημένες απαιτήσεις των πολιτών, τα πρόσωπα και οι φορείς
που εκτίθενται στην κριτική έχουν όλο και περισσότερο ανάγκη από εξειδικευμένες
συμβουλευτικές υπηρεσίες για να προβάλουν το έργο τους και να αντιμετωπίσουν
καινούργιες προκλήσεις. Η Think Politics, χρησιμοποιώντας
σύγχρονες, καινοτόμες επικοινωνιακές ιδέες, διαμορφώνοντας εξειδικευμένες δημιουργικές υπηρεσίες και αξιοποιώντας νέα εργαλεία δημόσιας προβολής, προσφέρει στους πελάτες της την ευκαιρία να διαμορφώσουν μια πρωτοποριακή πολιτική στρατηγική και μια συνεπή δημόσια εικόνα των προσώπων και της πολιτικής τους.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου