Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2009
Τα «στυλιστικά» και άλλα λάθη των πολιτικών αρχηγών στο debate
Του Θανάση Παπαμιχαήλ,
Επικοινωνιολόγου
Διευθυντή της Think Politics
Το χθεσινό debate είναι βέβαιο πως θα αποτελέσει ένα case study για τα επόμενα που θα έρθουν. Το κομμάτι των ερωτήσεων μεταξύ των πολιτικών αρχηγών ήταν εκείνο που κατά κοινή ομολογία τράβηξε τα βλέμματα, ή εάν θέλετε, ξύπνησε τον τηλεθεατή. Σηματοδότησε το τέλος των τηλεμαχιών όπως τις γνωρίζαμε μέχρι χθες και την αρχή μιας πιο διαδραστικής σχέσης μεταξύ των πολιτικών αρχηγών από δω και στο εξής. Η διάρκεια του ντιμπέιτ -αν και μακρά- δεν τίθεται υπό συζήτηση, διότι μπορεί να έχουμε μάθει να αντιμετωπίζουμε την πολιτική ως θέαμα αλλά η πολιτική δεν είναι μόνο εικόνα. Απαιτείται και επένδυση χρόνου από την πλευρά του πολίτη ώστε να κατανοήσει τις θέσεις των κομμάτων και να ψηφίσει συνειδητά για να προαχθεί η -ακόμα και τηλεοπτική- δημοκρατία μας.
Ας δούμε πριν τη μεγάλη αποψινή πρεμιέρα, τα «επικοινωνιακά», στυλιστικά και μη, λάθη των πολιτικών αρχηγών:
- Ο Κώστας Καραμανλής έπρεπε να προσέξει περισσότερο την επιλογή κουστουμιού. Το χρώμα ήταν πολύ σκούρο και γυαλιστερό με αποτέλεσμα να μη γράφει καλά στο φακό. Επίσης το σακάκι δεν ήταν καλά στρωμένο και «σηκώνονταν» όποτε ο κ. Καραμανλής κουνούσε έστω και ελαφρά τα χέρια. Ο κ. Καραμανλής έδωσε ιδιαίτερη σημασία στο συναίσθημα απευθυνόμενος στους ψηφοφόρους που «κοιτά στα μάτια», ενώ εμφανίστηκε επιθετικός σε σημεία που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση και στα οποία επιμένει στην προεκλογική εκστρατεία (όπως στα θέματα οικονομίας) τείνοντας τα χέρια και τις παλάμες μπροστά και προς τα κάτω.
- Ο Γιώργος Παπανδρέου ήταν πολύ προσεκτικός στην εμφάνισή του. Δεν εκμεταλλεύτηκε όμως επικοινωνιακά τον αέρα του νικητή που του έδιναν οι τελευταίες δημοσκοπήσεις. Δεν κάθονταν σωστά στην καρέκλα του, «έσκυβε» ελαφριά προς τα εμπρός κοιτάζοντας διαρκώς χαμηλότερα από όσο θα έπρεπε, με αποτέλεσμα το βλέμμα του να μην απευθύνεται στο δημοσιογράφο απέναντί του αλλά ούτε και στον ψηφοφόρο στο σπίτι. Απέφυγε να δώσει σαφείς απαντήσεις στην οικονομία και την εξωτερική πολιτική, κάτι που οι τηλεθεατές περίμεναν διακαώς. Κατάφερε όμως να τονώσει το αρχηγικό προφίλ του σε σχέση με τα προηγούμενα debates μην κάνοντας αντιπολίτευση. Ακολούθησε τον επικοινωνιακό κανόνα που θέλει επανάληψη των ρημάτων στο κλείσιμο, τονίζοντας τη λέξη «υπάρχουν».
- Η Αλέκα Παπαρήγα φορώντας το έντονο αξεσουάρ στο λαιμό της σε σχήμα καρδιάς σε συνδυασμό με το έντονο μακιγιάζ τράβηξε την προσοχή επισκιάζοντας την κατά τα άλλα επιμελημένη εμφάνισή της αλλά και τον λόγο της. Η επικοινωνιακή της εικόνα δεν ήταν ιδιαίτερα βελτιωμένη, καθώς η γλώσσα του σώματός της ήταν ιδιαίτερα συγκρατημένη. Ακολούθησε με τη σειρά της τον επικοινωνιακό κανόνα που θέλει επανάληψη των ρημάτων στο κλείσιμο, τονίζοντας τη λέξη «σκεφθείτε».
- Ο Γιώργος Καρατζαφέρης ήταν φρεσκοκουρεμένος και για το λόγο αυτό το χτένισμά του δεν «έγραφε» όπως θα έπρεπε στο γυαλί. Ο κ. Καρατζαφέρης επέμεινε στη χρήση της ατάκας σε πολλά σημεία, μη δίνοντας όμως σαφείς απαντήσεις στα ερωτήματα των δημοσιογράφων περί ασυνέπειάς του. Το θετικό του στοιχείο είναι ότι ακόμα και στα πιο «δύσκολα» ερωτήματα κράτησε την ψυχραιμία του και εμφανίστηκε ήρεμος και συγκροτημένος.
- Ο Αλέξης Τσίπρας είναι από τους νικητές του χθεσινοβραδινού ντιμπέιτ. Η αποστολή του ήταν να μην επιβεβαιώσει τη «συντετριμμένη» εικόνα που παρουσίασε ο ΣΥΡΙΖΑ το τελευταίο διάστημα και το κατάφερε! Ανανεωμένος, με χωρίς γραβάτα, τονίζοντας το νεανικό στοιχείο. Με σωστό λόγο, ήρεμο και συνεκτικό αλλά απολογητικό σε κάποια σημεία. Λίγος περισσότερος δυναμισμός δε θα έβλαπτε για να τονώσει το ηθικό των απογοητευμένων. Ακολούθησε τον ίδιο επικοινωνιακό κανόνα στο κλείσιμο με την κα. Παπαρήγα και τον κ. Παπανδρέου, τονίζοντας τη λέξη «συνάντησα».
- Ο Νίκος Χρυσόγελος με την επιλογή του σε χρωματικούς συνδυασμούς έκανε τη διαφορά και ξεχώρισε από τους υπόλοιπους αρχηγούς, οι οποίοι επέλεξαν σκούρα, επίσημα, χρώματα για την τηλεοπτική εμφάνισή τους. Το βαζάκι με το νερό από τον Ασωπό συζητήθηκε!! Η συνολική παρουσία του ήταν ικανοποιητική εφόσον ο κ. Χρυσόγελος δεν είχε τίποτε να χάσει από το χθεσινό ντιμπέιτ αν και οι πολιτικές προτάσεις που παρουσίασε μάλλον δεν κατάφεραν να αγγίξουν τον έλληνα ψηφοφόρο- τηλεθεατή.
Χθες το βράδυ είδαμε ένα «τρέιλερ» του τι θα ακολουθήσει στην αποψινή τηλεμαχία μεταξύ Καραμανλή- Παπανδρέου. Αναμένουμε με αγωνία (;) τη συνέχεια απόψε στις οθόνες μας…
Η Think Politics είναι μια εταιρεία πολιτικής επικοινωνίας που παρέχει υπηρεσίες πολιτικής επικοινωνίας και δόμησης της δημόσιας εικόνας προσώπων και οργανισμών. Μέσα σε ένα ραγδαία εξελισσόμενο περιβάλλον, όπου κυριαρχούν νέα, σύνθετα
προβλήματα και αυξημένες απαιτήσεις των πολιτών, τα πρόσωπα και οι φορείς
που εκτίθενται στην κριτική έχουν όλο και περισσότερο ανάγκη από εξειδικευμένες
συμβουλευτικές υπηρεσίες για να προβάλουν το έργο τους και να αντιμετωπίσουν
καινούργιες προκλήσεις. Η Think Politics, χρησιμοποιώντας
σύγχρονες, καινοτόμες επικοινωνιακές ιδέες, διαμορφώνοντας εξειδικευμένες δημιουργικές υπηρεσίες και αξιοποιώντας νέα εργαλεία δημόσιας προβολής, προσφέρει στους πελάτες της την ευκαιρία να διαμορφώσουν μια πρωτοποριακή πολιτική στρατηγική και μια συνεπή δημόσια εικόνα των προσώπων και της πολιτικής τους.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου