Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου 2009
Ο κύβος ερρίφθη: 15 +1 σύντομες αλλά πολύτιμες συμβουλές για πρόωρες εκλογές!
Του Θανάση Παπαμιχαήλ
Επικοινωνιολόγου
Διευθυντή της Think Politics
Ο κύβος των πρόωρων εκλογών ερρίφθη. Εκλογές με σταυροδοσία σημαίνουν νέες δαπάνες πολιτικής επικοινωνίας και καρδιοχτύπια για το τελικό αποτέλεσμα. Ας δούμε, μέσα στον λίγο χρόνο των πρόωρων εκλογών που μεσολαβεί μέχρι την κάλπη μερικές σύντομες και πολύτιμες συμβουλές που πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι.
• Πρωτοτυπήστε με την επικοινωνία σας. Ξεφύγετε από την συνηθισμένη πολιτική επικοινωνία που ακολουθούν οι αντίπαλοι σας. Ένας νέος υποψήφιος βουλευτής κυκλοφόρησε ένα έντυπο με τίτλο «ΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΝΩ ΑΝ ΕΚΛΕΓΩ». Πρωτοτύπησε και ξεχώρισε μόνο με ένα έντυπο. Δημιούργησε γρήγορη αναγνωρισιμότητα μέσα στο μικρό προεκλογικό χρόνο που δίνουν οι πρόωρες εκλογές. Μην τυπώνετε περισσότερα του ενός έντυπα. Ένα και καλό.
• Χρησιμοποιείστε τις νέες τεχνολογίες. Αποδίδουν και δεν κοστίζουν. Ενημερώστε για την υποψηφιότητα σας όσους περισσότερους ψηφοφόρους μπορείτε μέσω e-mails, faxes, blogs, sms μηνυμάτων, youtube, facebook και άλλα. Δημιουργήστε «έξυπνα» μηνύματα που ενισχύουν την προσωπικότητα σας. Για τους νέους ψηφοφόρους το internet είναι το δικό τους μέσον, χρησιμοποιείστε το!
• Οργανώστε το σύστημα Κ.Ε.Κ. τον Καθημερινό Κύκλο Ειδήσεων με τα Μέσα της περιοχής σας. Κάντε εκλογικές προγνώσεις, στείλτε βροχή ανακοινώσεων στα Μέσα για την καθημερινή σας δραστηριότητα, επιτεθείτε με κομψό τρόπο στους κομματικούς αντιπάλους σας. Δημιουργείστε ειδήσεις γύρω από το πρόσωπο σας με τις ομιλίες, τις συνεντεύξεις σας.
• Καθορίστε έναν καθημερινό βασικό σχολιασμό της πολιτικής και κοινωνικής επικαιρότητας για την περιοχή σας και την χώρα. Ενημερώστε καθημερινά με e-mails, faxes μέλη του κόμματος, φίλους ψηφοφόρους για τις προτάσεις, τις θέσεις και την άποψη σας στα θέματα επικαιρότητας που αφορούν ιδιαίτερα την περιοχή σας.
• Πετάξτε τις «καυτές πατάτες» στα χέρια άλλων. Αν είστε νέος υποψήφιος φροντίστε να μην χρεώνεστε ευθύνες που αναλογούν σε παλαιότερους συνυποψήφιους σας. Ξεφύγετε διακριτικά. Εσείς έχετε τις δικές σας θέσεις και γι αυτές θα θέλατε να κριθείτε.
• Γίνετε μέλος σε on line forum που έχουν πολιτικά θέματα που συζητιούνται. Ακόμη δημιουργείστε στενούς φίλους στο διαδίκτυο φτιάχνοντας τα προφίλ σας σε διαδικτυακούς τόπους όπως facebook, myspace και άλλους. Δεν έχετε κανένα κόστος. Πολλαπλασιάστε τους φίλους σας και πιθανόν μέρος των ψηφοφόρων σας.
• Αρθρογραφείτε. Καθ’ όλη τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, αρθρογραφήστε σε ημερήσια και εβδομαδιαία έντυπα. Να θυμάστε ότι τα άρθρα σας θα διαβαστούν περισσότερο από μια πληρωμένη διαφήμιση σας.
• Μέσα σε 50 λέξεις, απαντήστε γιατί θα πρέπει κάποιος να σας ψηφίσει. Το κείμενο αυτό θα πρέπει να το βάλετε στην πρώτη σελίδα της ιστοσελίδας σας, του εντύπου σας, του ηχητικού μηνύματος σας. Ζούμε στην εποχή της ταχύτητας.
• Απευθυνθείτε σε ομάδες όχι σε μονάδες. Αν ο χρόνος πιέζει τότε κατηγοριοποιείστε τους ψηφοφόρους σας και απευθύνατε ανά ομάδα, όπως πολύτεκνοι, κυνηγοί, επαγγελματίες. Μελετήστε τα προβλήματα τους και δώστε τις δικές σας προτάσεις.
• Προσέξτε το «θέμα» στο e-mail που στέλνετε. Ο αποδέκτης του μηνύματος για να κάνει «κλικ» και να το διαβάσει θα πρέπει το θέμα του e-mail να είναι εντυπωσιακό. Θα πρέπει να παρακινεί στο άνοιγμα του e-mail και όχι στη διαγραφή του.
• Επιστρατεύστε τις επαγγελματικές και προσωπικές σας ικανότητες. Αν είστε γιατρός, μηχανικός, φοροτεχνικός δώστε δωρεάν υπηρεσίες και συμβουλές. Αν είστε σπεσιαλίστας στην μαγειρική ή στα γλυκά τολμήστε στο εκλογικό σας κέντρο να μοιράζετε δωρεάν κουλουράκια που εσείς φτιάξατε. Μια ανθρώπινη παράμετρος, μια ζεστή και φιλική χειρονομία, τελείως απροσδόκητη στο χώρο της πολιτικής.
• Δώστε εγγυήσεις για την αποτελεσματικότητα σας αν εκλεγείτε. Τα πολιτικά κόμματα προεκλογικά δεσμεύονται για τις πρώτες 100 μέρες αν πάρουν την εξουσία, εσείς δεσμευτείτε παραδείγματος χάριν ότι θα δώσετε στη δημοσιότητα το ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ σας στο τέλος της τετραετίας ή κάτι άλλο.
• Μιλήστε με ατάκες. Κάθε μέρα με βάσει την επικαιρότητα βρείτε γνωστές ατάκες που ταιριάζουν. «Παίζουν» στα Μέσα.
• Διαφημιστείτε σωστά και έντονα στον Τύπο. Χρησιμοποιείστε την ίδια διαφημιστική καταχώρηση. Μην αλλάζετε τίτλο και κείμενο. Όλα να θυμίζουν το προεκλογικό σας φυλλάδιο.
• Ζητείστε έξυπνες επικοινωνιακές ενέργειες/ τρικ από την εταιρεία πολιτικής επικοινωνίας που συνεργάζεστε για τιε τελευταίες μέρες της προεκλογικής περιόδου και για την ημέρα των εκλογών.
• Παίξτε με το όνομά σας αν βοηθάει. Κάντε λογοπαίγνια που σας εξυπηρετούν όπως: Ζωη- ρεύει την Αθήνα το σύνθημα της γνωστής ηθοποιού Ζωής Λάσκαρη ως υποψήφια για το Δήμο της Αθήνας πριν από κάποια χρόνια.
Η Think Politics είναι μια εταιρεία πολιτικής επικοινωνίας που παρέχει υπηρεσίες πολιτικής επικοινωνίας και δόμησης της δημόσιας εικόνας προσώπων και οργανισμών. Μέσα σε ένα ραγδαία εξελισσόμενο περιβάλλον, όπου κυριαρχούν νέα, σύνθετα
προβλήματα και αυξημένες απαιτήσεις των πολιτών, τα πρόσωπα και οι φορείς
που εκτίθενται στην κριτική έχουν όλο και περισσότερο ανάγκη από εξειδικευμένες
συμβουλευτικές υπηρεσίες για να προβάλουν το έργο τους και να αντιμετωπίσουν
καινούργιες προκλήσεις. Η Think Politics, χρησιμοποιώντας
σύγχρονες, καινοτόμες επικοινωνιακές ιδέες, διαμορφώνοντας εξειδικευμένες δημιουργικές υπηρεσίες και αξιοποιώντας νέα εργαλεία δημόσιας προβολής, προσφέρει στους πελάτες της την ευκαιρία να διαμορφώσουν μια πρωτοποριακή πολιτική στρατηγική και μια συνεπή δημόσια εικόνα των προσώπων και της πολιτικής τους.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου