Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2010
55 ΠΑΓΙΔΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΝ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ Ο ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΚΑΙ Η ΟΜΑΔΑ ΤΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΤΟΥ
Της Αναστασίας Δουκάκη,
Συμβούλου Επικοινωνίας της Think Politics
Παρακάτω θα βρείτε μια λίστα με τα πιο συνηθισμένα λάθη υποψηφίων και συμβούλων τους. Όποιος λοιπόν κι αν είναι ο ρόλος σας στην πολιτική καμπάνια πρέπει πάση θυσία να αποφύγετε:
1. Να δώσετε παραπλανητικές πληροφορίες. Ζούμε στην εποχή της τεχνολογίας και της πληροφορίας. Οι αντίπαλοί σας το πιθανότερο είναι να κρατούν αρχείο των ομιλιών και των εμφανίσεών σας για να το χρησιμοποιήσουν εναντίον σας την κατάλληλη στιγμή. Μην προσπαθήσετε λοιπόν να παραλλάξετε γεγονότα που είναι καταγεγραμμένα ούτε να ισχυριστείτε πράγματα τα οποία ξέρετε πως δεν ισχύουν.
2. Να αναλάβετε μόνος σας την προεκλογική σας εκστρατεία. Το ότι είσαι καλός πολιτικός δε σημαίνει απαραίτητα ούτε ότι είστε καλός campaign manager (Υπεύθυνος προεκλογικού αγώνα) ούτε ότι μπορείτε να κάνετε τα πάντα και όλα μαζί. Περιοριστείτε στο ρόλο σας ως υποψήφιος και διαλέξτε τον πιο κατάλληλο campaign manager που θα χαίρει της εμπιστοσύνης σας.
3. Να αφήσετε την εξεύρεση πόρων σε άλλους. Όσο κι αν δεν το επιθυμείτε, εσείς είστε εκείνος που θα συγκεντρώσετε τα περισσότερα χρήματα για την καμπάνια από κάθε άλλο συνεργάτη σας.
4. Να ταξιδεύετε με μεγάλη συνοδεία. Οι ψηφοφόροι συνήθως αποδοκιμάζουν τους πολιτικούς που «σέρνουν» μαζί τους σε κάθε εκδήλωση ένα μεγάλο αριθμό ατόμων. Κυρίως όμως θα είναι πολύ πιο δύσκολο να σας πλησιάσουν καθώς θα είστε διαρκώς «περικυκλωμένος» από τους δικούς σας ανθρώπους.
5. Να μην μπορείτε να πείτε σε λιγότερο από 25 λέξεις γιατί είστε υποψήφιος. Αν δεν μπορείτε, η εκστρατεία σας είναι καταδικασμένη να τελειώσει πριν καλά- καλά αρχίσει. Θυμηθείτε τη διάσημη συνέντευξη του 1979 όταν ο Ted Kennedy δεν μπόρεσε να απαντήσει γιατί έθεσε υποψηφιότητα για Πρόεδρος των Η.Π.Α.
6. Να ξεχάσετε την οικογένειά σας. Είτε κερδίσετε είτε χάσετε θα χρειαστείτε την οικογένειά σας. Θέστε προτεραιότητες και προσπαθήστε να είστε ειλικρινείς μαζί τους, εξηγώντας τους δεσμεύσεις που συνεπάγεται η προεκλογική σας εκστρατεία.
7. Να οργανώνετε μόνος το πρόγραμμά σας. Σίγουρα δεν είναι ευγενικό ούτε πολιτικά ορθό να αρνηθείτε μια πρόσκληση σε μια εκδήλωση ή συνέδριο. Οπότε μην το κάνετε. Προτιμήστε να αφήσετε έναν συνεργάτη σας να διαχειριστεί το πρόγραμμά σας. Σε κάθε εκστρατεία πρέπει να υπάρχει ένα άτομο στο οποίο πρέπει να απευθύνονται οι ενδιαφερόμενοι για τη διαθεσιμότητα του υποψηφίου.
8. Να παραστείτε μόνος σε μια συνάντηση υψηλής σημασίας. Εκτός από μια δεύτερη γνώμη και ένα δεύτερο ζευγάρι μάτια, σε τέτοιου είδους συναντήσεις που θα ειπωθούν «ευαίσθητα» ζητήματα ένας έμπιστος συνεργάτης σας μπορεί να λειτουργήσει και ως μάρτυρας σε περίπτωση που χρειαστεί.
9. Να οδηγείτε αφού έχετε καταναλώσει αλκοόλ. Ή να μιλήσετε αφού έχετε πιεί. Αφήστε τους συνεργάτες να οδηγήσουν από το να ρισκάρετε να εκτεθείτε για επικίνδυνη οδήγηση και να στιγματιστείτε ως ανεύθυνος, άρα και ανάξιος για την εκλογική νίκη.
10. Να προσπαθήσετε να είστε κάποιος άλλος και όχι ο εαυτός σας. Οι ψηφοφόροι την αλήθεια την διαισθάνονται. Δε θα βοηθήσει την πολιτική σας καριέρα η μίμηση αλλά η αυθεντικότητα.
11. Να έρθετε σε αντιπαράθεση με τον/ την σύζυγο του υποψηφίου σας. Ή όποιο άλλο μέλος της οικογενείας του. Ανεξαρτήτως φύλου, να έχετε κατά νου ότι συχνά οι σύζυγοι προσπαθούν να αναλάβουν το ρόλο του/ της campaign manager (Υπεύθυνος προεκλογικού αγώνα). Όσο κι αν προσπαθήσουν να ανακατευτούν στη δουλειά σας προσπαθήστε να το αντιμετωπίσετε με χαμόγελο και ψυχραιμία.
12. Να προσλάβετε υπαλλήλους χωρίς ξεκάθαρες αρμοδιότητες. Μια προεκλογική εκστρατεία είναι εξ ορισμού χαοτική. Εάν οι συνεργάτες δεν έχουν ξεκάθαρες αρμοδιότητες θα ξοδεύετε άσκοπα χρόνο και χρήμα.
13. Να αφήνετε εμπιστευτικά έγγραφα πάνω στο γραφείο σας. Η πληροφορία είναι δύναμη. Δεν μπορείτε όμως να γνωρίζετε εάν όλοι οι συνεργάτες σας λειτουργούν με αλτρουισμό. Μη ρισκάρετε την επιτυχία σας αφήνοντας έγγραφα που μπορεί να αποκαλύψουν σημαντικές πληροφορίες «εκτεθειμένα» στο γραφείο σας.
14. Να εμπιστευτείτε την καμπάνιά σας σε ερασιτέχνες. Μπορεί να εξοικονομήσετε κάποια χρήματα αρχικά, αλλά στην πορεία είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα χάσετε πολύ περισσότερα χωρίς την επαγγελματική οργάνωση και καθοδήγηση που θα σας προσέφεραν επαγγελματίες της επικοινωνίας.
15. Να ανησυχείτε υπερβολικά. Σαφώς είναι υπέρ σας να ξεκινήσετε την εκστρατεία σας εγκαίρως. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι πρέπει να ανησυχείτε ακόμα κι όταν όλα πάνε καλά. Πρέπει να είστε ψύχραιμος για να μπορέσετε να αντεπεξέλθετε στις πιεστικές μέρες και στο αγχωτικό πρόγραμμα καθώς θα πλησιάζουν οι εκλογές.
16. Να αγνοήσετε το στενό σας περιβάλλον. Κάθε υποψήφιος έχει κάποιους στενούς φίλους, των οποίων τη γνώμη σέβεται, και τους οποίους λίγο ή πολύ συμβουλεύεται. Φερθείτε τους κι εσείς με σεβασμό. Ο υποψήφιος θα το εκτιμήσει κι εκείνοι θα νιώσουν ότι είστε ένας δικός τους άνθρωπος.
17. Να αφήνετε τον υποψήφιο «στο σκοτάδι». Σαφώς ο υποψήφιος δεν χρειάζεται να γνωρίζει κάθε μικρή λεπτομέρεια αλλά χρειάζεται να ξέρει πως η καμπάνια «πηγαίνει ρολόι». Γιατί να τον αφήσετε να έρθει αντιμέτωπος με δυσάρεστες εκπλήξεις και να μην τον έχετε ενημερώσει εγκαίρως για κάποια μελανά σημεία ή βάσιμες ανησυχίες σας;!
18. Να μοιραστείτε με τον υποψήφιο τις αμφιβολίες σας για το εκλογικό αποτέλεσμα. Ένας campaign manager (Υπεύθυνος προεκλογικού αγώνα) πρέπει να κινητοποιεί τον υποψήφιο. Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να τον επηρεάσετε με την ηττοπάθειά σας, αν και είναι λογικό κάποιες στιγμές να σας κυριεύσει το άγχος της εκστρατείας.
19. Να γράψετε κάτι που δε θα θέλατε να το δει κανείς, ιδιαίτερα στις εφημερίδες. Καλύτερο είναι για «ευαίσθητες» πληροφορίες να μην υπάρχουν γραπτές αποδείξεις. Να προτιμάτε σε κάθε περίπτωση την ενημέρωση πρόσωπο με πρόσωπο. Οι κωδικοί των e-mails μπορούν να σπάσουν, τα συρτάρια σας μπορούν να ξεκλειδωθούν. Καλύτερα να μην το ρισκάρετε.
20. Να είστε πολύ ευέλικτοι με τον campaign manager (Υπεύθυνο προεκλογικού αγώνα) σας. Εκείνος θα πληρωθεί είτε κερδίσετε είτε χάσετε. Απαιτήστε το συμφωνημένο χρόνο να ασχολείται με την καμπάνιά σας και όχι με άλλα παράλληλα projects.
21. Να ζητήσετε χρήματα μόνο μια φορά. Ακόμα και ο ταχυδρόμος χτυπάει δύο φορές. Είναι απολύτως αποδεκτό να ζητήσετε χρήματα τέσσερις ή πέντε φορές. Εάν δε σας έχουν πει ξεκάθαρα «ΟΧΙ», πάντα υπάρχει η πιθανότητα να τους πείσετε να συνεισφέρουν στην εκστρατεία σας. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για όσους έχουν ήδη συνεισφέρει κάποιο ποσό, αποδεικνύοντας ότι πιστεύουν σε σας.
22. Να σκέφτεστε μίζερα. Το μόνο που είναι χειρότερο από το να μη ζητήσετε χρήματα από αρκετούς ανθρώπους είναι να μη ζητήσετε καθόλου. Να θυμάστε ότι πάντα είναι καλύτερο να ζητάτε πολλά και να τους κολακεύετε παρά λίγα και να τους προσβάλλετε.
23. Να παίρνετε την όποια απόρριψη προσωπικά. Σίγουρα θα συναντήσετε πολλούς που δεν θα είναι πρόθυμοι να σας βοηθήσουν. Μην απογοητεύεστε και μην πιστεύετε ότι όποιος δε στηρίζει οικονομικά την εκστρατεία σας σημαίνει και απαραίτητα ότι δε θα σας στηρίξει με την ψήφο του.
24. Να πιστεύετε κάθε υπόσχεση. Πολλοί θα υποσχεθούν ότι θα σταθούν δίπλα σας, ότι θα σας βοηθήσουν οικονομικά και όχι μόνο. Μην υπολογίζετε στις υποσχέσεις αν δεν τις δείτε πρώτα να υλοποιούνται, αλλά κυρίως μη ξοδεύετε χρήματα εάν πρώτα δεν τα έχετε εισπράξει.
25. Να έχετε ανοργάνωτα τα αρχεία σας. Όχι μόνο θα δυσκολευτείτε να ελέγχετε ποιος σας έχει ή δεν έχει στηρίξει οικονομικά, αλλά αν κατηγορηθείτε αδίκως σε μια οικονομική κρίση δεν θα έχετε άμεση πρόσβαση στις αποδείξεις.
26. Να δουλέψετε με έναν υποψήφιο που δεν καταδέχεται να ζητήσει οικονομική στήριξη. Μια εκστρατεία χρειάζεται χρήματα για να έχει πιθανότητες επιτυχίας. Ο υποψήφιος που δεν επενδύει χρόνο στην ανεύρεση χρηματοδότησης, απλά δεν έχει πάρει την εκστρατεία του στα σοβαρά.
27. Να σας απασχολεί ο αριθμός υποστηρικτών που έχετε προσεγγίσει. Δεν έχει τόση σημασία, ώστε να σας αγχώνει, το πόσους ανθρώπους βρήκατε και πείσατε να σας στηρίξουν οικονομικά αλλά το συνολικό ποσό που θα συγκεντρώσετε ώστε να καλύψετε τις προεκλογικές σας δαπάνες. Μη ξεχνάτε ότι ένας υποστηρικτής μπορεί να συνεισφέρει περισσότερα από δύο ή τρεις μαζί.
28. Να δείξετε ότι δεν έχετε στενές σχέσεις με τον υποψήφιο. Οι περισσότεροι που θα φανούν πρόθυμοι να συνεισφέρουν στην εκστρατεία πιστεύουν ότι κάπου στο μέλλον θα εξυπηρετηθούν από τη στενή επαφή που έχετε ως υπεύθυνος των οικονομικών με τον υποψήφιο. Εάν θέλετε την οικονομική τους στήριξη, σε καμιά περίπτωση μη διαψεύσετε τις προσδοκίες τους.
29. Να είστε ασαφής. Όσο πιο συγκεκριμένος είστε στο πώς θα χρησιμοποιηθούν τα χρήματα όσων θα συνεισφέρουν, τόσες περισσότερες πιθανότητες έχετε να σας απαντήσουν θετικά.
30. Να διαρρέετε πληροφορίας επανειλημμένα στην ίδια πηγή. Μην περιοριστείτε στη μεγαλύτερη εφημερίδα ή τηλεοπτικό κανάλι. Θα δημιουργήσετε αντιπάθειες στα άλλα αντίπαλα μέσα. Ακόμα κι αν θέλετε να τροφοδοτήσετε το μεγαλύτερο μέσο με την πιο σημαντική πληροφορία, πάντοτε να έχετε ένα κομμάτι της πίττας για να δώσετε και στα υπόλοιπα.
31. Να προσπαθήσετε να βλάψετε έναν δημοσιογράφο που δε σας φέρθηκε σωστά. Μην τον κατηγορήσετε στο αφεντικό του. Θα το εκτιμήσει πολύ περισσότερο εάν του εκφράσετε το παράπονό σας πρόσωπο με πρόσωπο.
32. Να μην δίνετε πρόσβαση στους δημοσιογράφους να μιλήσουν με τον υποψήφιο. Οι δημοσιογράφοι είναι απαραίτητο εργαλείο για την προεκλογική εκστρατεία κάθε υποψηφίου. Δεν μπορούμε όμως να τους χρησιμοποιούμε αποκλειστικά μόνο όταν το επιθυμεί ο υποψήφιος. Διαφορετικά θα δυσαρεστηθούν και την επόμενη φορά που θα τους χρειαστούμε για να καλύψουν ένα γεγονός/ μια εκδήλωση δεν θα είναι εκεί.
33. Να απαντήσετε σε μια ερώτηση που δε γνωρίζετε την απάντηση. Απλά λαθάκια μπορεί να κοστίσουν ακριβά. Καλύτερα να μην απαντήσετε συγκεκριμένα παρά να πρέπει με την επόμενη ευκαιρία να διορθώσετε το λάθος σας.
34. Να παραπονιέστε συνέχεια στους δημοσιογράφους για τα άρθρα τους. Το σίγουρο είναι ότι αν το κάνετε θα βρουν τρόπους είτε να σας επιτεθούν για να φανούν ανεξάρτητοι είτε να σας απομονώσουν ώστε να αποφύγουν τα παράπονά σας. Αποτέλεσμα; Δεν θα έχετε τη δημοσιότητα που επιζητάτε, και που είναι απαραίτητη, προεκλογικά.
35. Να υπερβάλλετε στα Μέσα. Την πρώτη φορά που θα προσπαθήσετε να παρουσιάσετε ένα γεγονός μεγαλύτερο από ότι είναι ίσως και να το καταφέρετε, την επόμενη φορά όμως θα σας αγνοήσουν.
36. Να αγνοείτε τις μικρές λεπτομέρειες. Ως campaign manager (Υπεύθυνος προεκλογικού αγώνα) πρέπει να είστε προετοιμασμένος κάθε στιγμή να καθοδηγήσετε τον υποψήφιο για το πώς θα φτάσει στην εκδήλωση που τον περιμένουν, τι ώρα ακριβώς αρχίζει, ποιο είναι το θέμα της εκδήλωσης.
37. Να χάνετε χρόνο τριγυρνώντας άσκοπα από περιοχή σε περιοχή. Στην εκστρατεία πόρτα- πόρτα σημασία έχει η επαφή με τους πολίτες και όχι τα χιλιόμετρα που θα διανύσετε. Βεβαιωθείτε ότι ο υποψήφιος, αλλά και εσείς, δεν θα κουραστείτε άδικα οδηγώντας άσκοπα για ώρες, χάνοντας πολύτιμο προεκλογικό χρόνο.
38. Να δεσμευτείτε ότι θα παραστείτε σε μια εκδήλωση πολλούς μήνες πριν. Πρέπει να είστε ευέλικτος. Ιδιαίτερα τις τρεις τελευταίες εβδομάδες πριν τις εκλογές. Δε δίνετε καλή εικόνα όταν ακυρώνετε ή αναβάλλετε τα ραντεβού σας, ιδιαίτερα προεκλογικά.
39. Να φορτωθείτε με ραντεβού λίγο πριν τη διεξαγωγή μιας σημαντικής ομιλίας ή ενός debate. Δεν πρέπει να είστε αγχωμένος. Πρέπει να φροντίσετε να έχετε χρόνο να επιμεληθείτε την εμφάνισή σας και να επαναλάβετε γρήγορα τα κύρια σημεία της ομιλίας σας πριν την εμφάνισή σας.
40. Να προγραμματίζετε πολύ πρωινά ραντεβού ύστερα από ένα κουραστικό βράδυ. Χρειάζεστε χρόνο ξεκούρασης για να μπορέσετε να αντεπεξέλθετε σε μια απαιτητική μέρα. Μια στιγμή αφηρημάδας λόγω κούρασης μπορεί να σας κοστίσει ένα λάθος που θα ζημιώσει την εικόνα που χτίζατε τόσο καιρό.
41. Να δεσμεύεστε προφορικά. Είναι προτιμότερο να αφιερώσετε λίγο χρόνο για να έχετε καταγεγραμμένα όλα τα ραντεβού και τις υποχρεώσεις του υποψηφίου παρά να έρθετε αντιμέτωπος με ασυνεννοησίες που μπορεί να προκαλέσουν αντιπάθειες στο πρόσωπο του υποψηφίου, χωρίς μάλιστα να υπάρχει ουσιαστικός λόγος.
42. Να διαρρεύσετε πληροφορίες στα Μ.Μ.Ε. για την επίθεση που σκοπεύετε να εξαπολύσετε εναντίον του αντιπάλου σας. Το στοιχείο της έκπληξης και του αιφνιδιασμού είναι πολύ σημαντικό στην πολιτική. Για να μεγιστοποιήσετε τις πιθανότητες επιτυχίας της επίθεσής σας, πρέπει να διασφαλίσετε ότι θα «πιάσετε» τον αντίπαλο απροετοίμαστο. Όσο λιγότεροι γνωρίζουν για την επίθεση που σχεδιάζετε, τόσο το καλύτερο.
43. Να υποδυθείτε κάποιον άλλο. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να μάθετε πληροφορίες για τον αντίπαλό σας. Δεν πρέπει όμως σε καμιά περίπτωση να ρισκάρετε να υποδυθείτε έναν δημοσιογράφο ή κάποιον άλλο για να διεισδύσετε στα «κρυφά χαρτιά» του αντιπάλου. Εάν αποκαλυφθείτε, η εκστρατεία σας θα είναι καταδικασμένη.
44. Να αποδίδετε αβάσιμες κατηγορίες. Εάν δεν έχετε αποδείξεις, καλό θα ήταν να μην παρασυρθείτε σε κατηγορίες που όταν κληθείτε να τις αποδείξετε θα κατηγορηθείτε ότι απλώς προσπαθήσατε να δυσφημίσετε τον αντίπαλό σας. Σίγουρα το κοινό θα αποδοκιμάσει την κίνησή σας. Μη ξεχνάτε ότι οι πολίτες είναι ο κριτής των δράσεών σας.
45. Να αγνοήσετε τις αδυναμίες σας. Πρέπει πριν από όλους, να γνωρίζετε εσείς ο ίδιος τα «τρωτά» σημεία σας ώστε να είστε προετοιμασμένος για πιθανές επιθέσεις.
46. Να παραλλάσετε τα γεγονότα. Δεν έχει νόημα να πείτε ψέματα σε μια ερώτηση δημοσιογράφου, σε μια συνέντευξη τύπου, σε ένα debate. Η αλήθεια όσο σκληρή κι αν είναι δεν θα κάνει στους πολίτες την ίδια άσχημη εντύπωση με έναν εκτεθειμένο υποψήφιο που είπε ψέματα για να καλύψει κάποια αδυναμία ή λάθος του.
47. Να ξεχάσετε να πείτε «Ευχαριστώ». Δεν χρειάζεται να έχετε μεταπτυχιακά στην Ψυχολογία για να γνωρίζετε ότι όταν δείχνετε την εκτίμησή στο συνομιλητή σας έχετε περισσότερες πιθανότητες να το ανταποδώσει απαντώντας θετικά. Όσο κουρασμένος κι αν αισθάνεστε από το φόρτο της προεκλογικής εκστρατείας, ούτε εσείς ούτε το προσωπικό σας, πρέπει να αμελήσετε να ευχαριστείτε κάθε άτομο με το οποίο συναλλάσσεστε το διάστημα αυτό. Αυτό ισχύει και για τα άτομα που εργάζονται για την εκστρατεία σας. Ένα «ευχαριστώ» για τις προσπάθειές τους θα τονώσει την εργατικότητα και το μεράκι τους όσο δε φαντάζεστε.
48. Να ξεχάσετε ποιος είναι το αφεντικό. Αυτό είναι ένα συχνό λάθος των campaign managers (Υπευθύνων προεκλογικού αγώνα). Μέσα στο άγχος της προεκλογικής εκστρατείας συχνά «προσπερνούν» τη γνώμη του υποψηφίου (συχνά για να μην τον κουράσουν με «λεπτομέρειες») και αποφασίζουν ερήμην του. Όχι μόνο μπορεί να δημιουργηθούν προβλήματα, αλλά αυτός είναι ο πιο σίγουρος δρόμος για την απόλυση του campaign manager.
49. Να αγνοήσετε τις συναντήσεις της ομάδας της εκστρατείας. Για να λειτουργήσει η ομάδα σας χρειάζεται καθοδήγηση και ομαδικό πνεύμα. Στις συναντήσεις σας δίνεται η ευκαιρία να ενισχύσετε την ομαδικότητα τους και να τους ενημερώσετε και να ενημερωθείτε για τη συνολική εξέλιξη της εκστρατείας.
50. Να παρανομήσετε. Δεν αξίζει τον κόπο. Εάν τα Μ.Μ.Ε. ανακαλύψουν την όποια ατασθαλία σας, όσο καλές σχέσεις και να έχετε μαζί τους, το θέμα θα βγει στη δημοσιότητα και θα σας κοστίσει ψήφους.
51. Να επιμεληθείτε μόνος το προεκλογικό σας έντυπο. Μπορεί να γνωρίζετε από ίντερνετ και υπολογιστές, αυτό όμως δε σημαίνει ότι μπορείτε να εγγυηθείτε ένα επαγγελματικό αποτέλεσμα. Η εξοικονόμηση χρημάτων δεν πρέπει να γίνεται στερώντας την αξιοπιστία του μηνύματός μας με φτωχά γραφικά και μη ποιοτικό χαρτί εκτύπωσης. Το προεκλογικό έντυπο αποτελεί τη βασική μας προεκλογική επικοινωνία με τους ψηφοφόρους.
52. Να αντιγράψετε πιστά ιδέες βιβλίων και παλαιότερες καμπάνιες. Η αντιγραφή σκοτώνει τη δημιουργικότητα και τη δυναμική που θα μπορούσε να έχει το πολιτικό μήνυμά σας. Η πιστή αναπαραγωγή ιδεών άλλων "βγάζει μάτι" και σίγουρα δε βοηθά την εικόνα του υποψηφίου. Η καμπάνια και το δημιουργικό της υλικό πρέπει να είναι προσαρμοσμένη στον εκάστοτε υποψήφιο για να μπορέσει να πετύχει.
53. Να μπερδέψετε τους ψηφοφόρους με πολλαπλά μηνύματα. Στην προσπάθειά σας να επικοινωνήσετε με τους πολίτες μπορεί να πέσετε στην «παγίδα» να αναδείξετε πολλαπλά ζητήματα με αποτέλεσμα να μπερδέψετε τους ψηφοφόρους όσον αφορά στο κεντρικό μήνυμα της υποψηφιότητάς σας. Μη ξεχνάτε ότι το μέσο ψηφοφόρο δεν τον ενδιαφέρει να γνωρίζει τη θέση σας σε ΟΛΑ τα ζητήματα.
54. Να βασιστείτε την επικοινωνία σας σε ερασιτέχνες. Προσπαθώντας να εξοικονομήσετε πόρους, θα καταναλώσετε άσκοπα χρόνο για να καταρτίσετε τη στρατηγική σας, να δημιουργήσετε το μήνυμά σας και να το επικοινωνήσετε στους ψηφοφόρους. Η επαγγελματική συμβουλευτική υποστήριξη δεν κοστίζει τόσο ακριβά όπως πολλοί πιστεύουν. Αντίθετα, εάν προσπαθήσετε να τα κάνετε όλο μόνος σας θα καταλήξετε να ξοδεύετε άσκοπα και χρόνο και χρήμα που ένας επαγγελματίας σύμβουλος θα σας είχε εξοικονομήσει.
55. Να εγκαταλείψετε το στόχο σας με την πρώτη αποτυχημένη προσπάθεια. Η προετοιμασία που κάνετε είναι βέβαιο ότι θα αποφέρει σημαντικά αποτελέσματα στο πολιτικό σας μέλλον. Η επιμονή και η σκληρή δουλεία είναι σύμμαχοί σας. Στα δύσκολα άλλωστε θα φανεί το πόσο επιθυμείτε και πόσο προσηλωμένος είστε στο στόχο σας.
Η Think Politics είναι μια εταιρεία πολιτικής επικοινωνίας που παρέχει υπηρεσίες πολιτικής επικοινωνίας και δόμησης της δημόσιας εικόνας προσώπων και οργανισμών. Μέσα σε ένα ραγδαία εξελισσόμενο περιβάλλον, όπου κυριαρχούν νέα, σύνθετα
προβλήματα και αυξημένες απαιτήσεις των πολιτών, τα πρόσωπα και οι φορείς
που εκτίθενται στην κριτική έχουν όλο και περισσότερο ανάγκη από εξειδικευμένες
συμβουλευτικές υπηρεσίες για να προβάλουν το έργο τους και να αντιμετωπίσουν
καινούργιες προκλήσεις. Η Think Politics, χρησιμοποιώντας
σύγχρονες, καινοτόμες επικοινωνιακές ιδέες, διαμορφώνοντας εξειδικευμένες δημιουργικές υπηρεσίες και αξιοποιώντας νέα εργαλεία δημόσιας προβολής, προσφέρει στους πελάτες της την ευκαιρία να διαμορφώσουν μια πρωτοποριακή πολιτική στρατηγική και μια συνεπή δημόσια εικόνα των προσώπων και της πολιτικής τους.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου