Δευτέρα 24 Αυγούστου 2009

Δήμαρχοι/ Νομάρχες: Φυσική καταστροφή; Χρησιμοποιείστε τα ΜΜΕ και όχι αυτά εσάς!


Του Θανάση Παπαμιχαήλ
Επικοινωνιολόγου
Διευθυντή της Think Politics

Τις ημέρες και νύχτες των πυρκαγιών στην Αττική, «πήραν φωτιά» και τα δελτία ειδήσεων. Κουστουμαρισμένοι στην τρίχα, ατσαλάκωτοι δημοσιογράφοι επιδίδονται σε τοποθετήσεις επί τοποθετήσεων σχετικά με την όποια αδυναμία της Κυβέρνησης να καταρτίσει ένα στρατηγικό σχέδιο αντιμετώπισης της κρίσης και να ελέγξει την κατάσταση.

Δημοσιογράφοι απομακρυσμένοι από το πεδίο μάχης έσπευσαν να κατακρίνουν, να κριτικάρουν, ακόμα και να ανακρίνουν τους Δήμαρχους και τους Νομάρχες των περιοχών που πλήγονται. Μονάχα οι ρεπόρτερ που έβγαζαν το ψωμί τους ανάμεσα στις φλόγες, δίπλα στους μαχόμενους αιρετούς της τοπικής αυτοδιοίκησης, έδειχναν την απαιτούμενη σε τέτοιες ώρες κατανόηση.

Πώς μπορεί άλλωστε ένας Δήμαρχος/ ένας Νομάρχης να απαντήσει επαρκώς στις τοποθετήσεις, τυλιγμένες με ύφος ρητορικών ερωτήσεων, ενός δημοσιογράφου στο πλατό ενός τηλεοπτικού καναλιού; Τη στιγμή μάλιστα που η πλειονότητα των Δημάρχων και Νομαρχών των πληγεισών περιοχών έπαιζε ρόλο συντονιστικού οργάνου κατάσβεσης, στέλνοντας εκκλήσεις- μηνύματα στην Κυβέρνηση για άμεση δράση στις επικίνδυνες ζώνες της περιοχής τους.

Επικοινωνιακή στρατηγική διαχείρισης των ΜΜΕ: 11 κανόνες που δεν πρέπει να παραβείτε

1. Περάστε τα μηνύματά σας μέσα από τα μεγάλα Μέσα για να σας ακούσουν οι υπεύθυνοι και να αναγκαστούν να πάρουν θέση. Χρησιμοποιείστε τα μέσα για να πετύχετε το στόχο σας.
2. Βγείτε «νηφάλιος» και συγκρατείστε τον πανικό του πλήθους. Δουλειά σας είναι να λύσετε το πρόβλημα χωρίς να το επιτείνετε. Η κινδυνολογία και ο πανικός είναι οι χειρότεροι σύμβουλοι.
3. Όταν είστε στην «καρδιά των γεγονότων» και στη θερμή εξέλιξή τους, αποφύγετε να κάνετε κριτική, προτάσεις, διαμαρτυρίες, να βγάζετε πρόωρα συμπεράσματα. Περιμένετε να περάσει η κρίση και μετά έχετε όλο το χρόνο να τα πείτε. Αυτό δείχνει υπευθυνότητα ηγέτη.
4. Οι παρουσιάσεις στα Μέσα θα πρέπει να απέχουν αρκετά η μία από την άλλη. Όταν βγαίνετε στο ένα Μέσο και μετά στο άλλο δίνετε την εικόνα ότι δεν κάνετε έργο αλλά επικοινωνία. Πρώτα τελειώστε και μετά επικοινωνήστε.
5. Δημοσιογραφικά πολιτικά παιχνίδια: Μη ξεχνάτε ότι οι δημοσιογράφοι παρουσιαστές των Μέσων ακολουθούν τη γενικότερη πολιτική τοποθέτηση του Μέσου τους, με αποτέλεσμα οι ερωτήσεις τους να είναι στραμμένες προς την πολιτική κατεύθυνση του Μέσου. Αφήστε που οι ερωτήσεις τους είναι περισσότερο προσωπικές πολιτικές εκτιμήσεις με μια μικρή ερώτηση στο τέλος. Αυτοί «ατσαλάκωτοι» στο στούντιο, ενώ εσείς ταλαιπωρημένοι στη λάβα της φωτιάς.
6. Μη διστάσετε να διαφωνήσετε σε online σύνδεση σε έντονο ύφος με όποιο δημοσιογράφο παρερμηνεύει τις δηλώσεις σας. Είτε λόγω ασχετοσύνης, είτε εσκεμμένα.
7. Αποφύγετε την με φθηνά επιχειρήματα προπαγάνδα σε όποιο κομματικό στρατόπεδο κι αν ανήκετε, Κυβέρνησης ή αντιπολίτευσης. Δεν είναι στιγμή για κομματικές αντιδικίες. Να περάσει η κρίση και έχετε απεριόριστο χρόνο για εξηγήσεις και κριτική.
8. Οι ρεπόρτερ των Μέσων είναι οι καλύτεροι φίλοι και συμπαραστάτες σας. Αυτοί ζουν και βιώνουν μαζί σας το πρόβλημα και έχουν άποψη από «πρώτο χέρι». Βλέπουν το δικό σας αγώνα. Αφήστε τους να μιλήσουν για σας. Είναι οι «αφανείς» ήρωες ενώ οι παρουσιαστές συμπεριφέρονται ως αστέρες και θέλουν να καπελώσουν τα πάντα.
9. «Μη φυτρώνετε όπου δε σας σπέρνουν» λέει μια λαϊκή ρήση. Μην εμφανίζεστε στα κανάλια ή στα ραδιόφωνα όταν η παρέμβασή σας είναι κενού περιεχομένου. Όταν τα Μέσα δεν έχουν ποιον να βγάλουν και σας το προτείνουν, σκεφθείτε αν έχετε σχέση, πλην της ιδιότητας του τοπικού άρχοντα, με το θέμα της συζήτησης. «Αυτόπτης μάρτυρας» από μακριά δεν υπάρχει…
10. Το περιβάλλον θα βοηθήσει στην επανεκλογή σας. Θυμηθείτε τις περιβαλλοντικές προτάσεις που είχατε στο τελευταίο σας φυλλάδιο και χρησιμοποιείστε τες όταν σας δοθεί η ευκαιρία.
11. Ενημερωθείτε για το ποιος θα σας πάρει συνέντευξη και πόσο χρόνο έχετε διαθέσιμο. Πριν τελειώσει ο χρόνος σας βεβαιωθείτε ότι έχετε καλύψει τα αμφιλεγόμενα θέματα. Χρησιμοποιείστε λεπτομέρειες για να τεκμηριώσετε την απάντησή σας, αλλά με μέτρο, χωρίς να βομβαρδίσετε το κοινό με σωρεία πληροφοριών.

ΑΥΡΙΟ ΣΤΟ BLOG ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΔΗΓΟΣ "ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ" ΣΕ "ΠΑΡΑΤΕΤΑΜΕΝΑ" ΔΕΛΤΙΑ ΕΙΔΗΣΕΩΝ, της Αναστασίας Δουκάκη, Συμβούλου Επικοινωνίας της Think Politics

Δεν υπάρχουν σχόλια: