Δευτέρα 24 Αυγούστου 2009
Οι πολιτικοί σας αντίπαλοι και πώς να τους αντιμετωπίσετε
Της Αναστασίας Δουκάκη
Συμβούλου Επικοινωνίας της Think Politics
Ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της προεκλογικής σας εκστρατείας πρέπει να προσέξετε τα άτομα που βρίσκονται απέναντί σας. Είναι η περίοδος που οι πολιτικοί σας αντίπαλοι μπορεί να σας κοστίσουν την εκλογή σας. Είναι χρήσιμο να ξέρετε ποιους θα κληθείτε να αντιμετωπίσετε την κρίσιμη στιγμή και πώς θα τους μεταχειριστείτε αποτελεσματικότερα, ώστε να κερδίσετε -εάν είναι εφικτό- ακόμα και την εύνοιά τους.
Οι τρεις κατηγορίες πολιτικών αντιπάλων
Α) Αυτοί που έχετε προσβάλει
Χωρίς απαραίτητα να δείξετε μεταμέλεια, η οποία μπορεί να μεταφραστεί και ως αδυναμία, υιοθετείστε μια πιο συγκρατημένη και ήρεμη στάση απέναντί τους. Θα λάβουν το μήνυμα ότι δεν είστε πια αρνητικά διακείμενος απέναντί τους. Εάν υπερασπιζόσασταν κάποιο φίλο ξεκαθαρίστε τη θέση σας και διαβεβαιώστε τους ότι εάν γίνουν φίλοι σας θα τους είστε εξίσου πιστός και θα φροντίζετε για το συμφέρον των υποθέσεών τους. Καλλιεργείστε τους εκ νέου συναισθήματα εμπιστοσύνης και καλής πίστης.
Β) Αυτοί που δε σας συμπαθούν (ακόμα και χωρίς λόγο)
Με κάποια εξυπηρέτηση και δείχνοντας την αφοσίωσή σας στο έργο σας, μπορείτε να τους αλλάξετε την αρνητική προδιάθεση. Μην έχοντας κάποια συγκεκριμένο λόγο αντιπάθειας προς το πρόσωπό σας, αυτή η κατηγορία αντιπάλων με την απαιτούμενη προσπάθεια και αφοσίωση μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε υποστηρίκτρια δύναμή σας.
Γ) Αυτοί που είναι στενοί φίλοι των αντιπάλων σας
Δείξτε τους ότι είστε θετικά διακείμενος απέναντί τους και προς τους ίδιους τους ανταγωνιστές σας γιατί πάνω από όλα ενδιαφέρεστε για το καλό του τόπου. Θα εκτιμήσουν τη στάση σας. Ακόμα κι αν δεν κερδίσετε υποστηρικτές από τη συγκεκριμένη κατηγορία, είναι πολύ πιο χρήσιμο να μην έχετε φανατισμένους αντιπάλους που θα προσπαθήσουν σε κάθε ευκαιρία να σπιλώσουν την εικόνα σας.
Ζυγίστε τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες του αντιπάλου σας
Σε κάθε εκλογική εκστρατεία ο υποψήφιος πρέπει να ανιχνεύει καλά ποιος είναι ο κύριος αντίπαλός του και να ζυγίζει τα πλεονεκτήματά του ενάντια στις όποιες αδυναμίες του. Τα μειονεκτήματα των αντιπάλων πρέπει να διερευνηθούν συστηματικά. Θα αποτελέσουν ισχυρά χαρτιά στα χέρια του υποψηφίου την κατάλληλη στιγμή, όταν οι εχθροί του θα προσπαθήσουν να τον πλήξουν.
Χρησιμοποιήστε τα δυνατά σας σημεία
Το χαρακτηριστικό της υποψηφιότητας του Κικέρωνα ήταν ότι κανείς από την οικογένειά του δεν είχε αριστοκρατική καταγωγή και δεν είχε ασκήσει δημόσιο αξίωμα. Χρησιμοποιώντας όμως την ευγλωττία του και το επιχείρημα ότι είναι άφθαρτος σε σχέση με τους αντιπάλους του, μπόρεσε να μαγνητίσει τα βλέμματα και να κερδίσει πολύτιμους υποστηρικτές. Κάποιος υποψήφιος μπορεί να κερδίζει στις δημόσιες σχέσεις, κάποιος άλλος στη ρητορική, άλλος στις δημόσιες εμφανίσεις. Εκμεταλλευθείτε τα χαρίσματά σας, όποια κι αν είναι αυτά, για να προσελκύσετε νέους υποστηρικτές.
Η Think Politics είναι μια εταιρεία πολιτικής επικοινωνίας που παρέχει υπηρεσίες πολιτικής επικοινωνίας και δόμησης της δημόσιας εικόνας προσώπων και οργανισμών. Μέσα σε ένα ραγδαία εξελισσόμενο περιβάλλον, όπου κυριαρχούν νέα, σύνθετα
προβλήματα και αυξημένες απαιτήσεις των πολιτών, τα πρόσωπα και οι φορείς
που εκτίθενται στην κριτική έχουν όλο και περισσότερο ανάγκη από εξειδικευμένες
συμβουλευτικές υπηρεσίες για να προβάλουν το έργο τους και να αντιμετωπίσουν
καινούργιες προκλήσεις. Η Think Politics, χρησιμοποιώντας
σύγχρονες, καινοτόμες επικοινωνιακές ιδέες, διαμορφώνοντας εξειδικευμένες δημιουργικές υπηρεσίες και αξιοποιώντας νέα εργαλεία δημόσιας προβολής, προσφέρει στους πελάτες της την ευκαιρία να διαμορφώσουν μια πρωτοποριακή πολιτική στρατηγική και μια συνεπή δημόσια εικόνα των προσώπων και της πολιτικής τους.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου