Δευτέρα 9 Αυγούστου 2010

Πώς θα επιλέξετε την εταιρεία Πολιτικής Επικοινωνίας για τον εκλογικό σας αγώνα;


Του Θανάση Παπαμιχαήλ,
Επικοινωνιολόγου- Διευθυντή της Think Politics

Οι εκλογές δεν είναι μακριά. Φαντάζουν ότι είναι εκτός κι αν πιστεύετε ότι οι τελευταίες σαράντα μέρες είναι αρκετές για να ετοιμάσετε τη σωστή εκλογική σας συνταγή και να πετύχετε. Τότε θα πρέπει να αναφωνήσετε «έτυχε και πέτυχε». ∆ιαφορετικά θα πρέπει να ξεκινήσετε από σήμερα κιόλας εμπιστευόμενοι μια εταιρία του πολιτικού μάρκετινγκ. Εμπιστευθείτε μια ομάδα εξειδικευμένων συμβούλων πολιτικής επικοινωνίας και όχι μια μονάδα όσο καλή κι αν αυτή φαίνεται στα μάτια σας. Ένας δημοσιογράφος, για το γραφείο τύπου σας, δεν αρκεί.

Το φάσμα υπηρεσιών που καλύπτει μια εταιρεία πολιτικής επικοινωνίας είναι πολύ μεγάλο για να καλυφθεί από ένα μεμονωμένο άτομο. Ενδεικτικά, οι εταιρείες πολιτικής επικοινωνίας προσφέρουν:

Συμβουλευτικές υπηρεσίες
 Χάραξη προσωπικής στρατηγικής υποψηφίου και στρατηγικής προεκλογικής εκστρατείας.
 Σεμινάρια «Εκπαίδευσης ψηφοδελτίου» για την αποτελεσματικότερη στρατηγική του Συνδυασμού.
 Συμβουλευτική υποστήριξη για την καλύτερη δυνατή επικοινωνιακή αξιοποίηση των όποιων «επικοινωνιακών ευκαιριών» υπάρχουν στην προεκλογική ατζέντα του υποψηφίου.
 Προτάσεις έξυπνων «επικοινωνιακών ενεργειών» με στόχο την αύξηση αναγνωρισιμότητας του υποψηφίου και την ενίσχυση της πρόθεσης ψήφου.

Κειμενογραφική υποστήριξη
 Προτάσεις για κεντρικά Συνθήματα Συνδυασμού
 Συγγραφή χαιρετισμών και ομιλιών του υποψηφίου
 Συγγραφή Ιδρυτικής Διακήρυξης
 Σύνταξη ανακοινώσεων και δελτίων Τύπου σχετικά με δραστηριότητες του υποψηφίου
 Σύνταξη συνεντεύξεων, παρεμβάσεων και άρθρων του υποψηφίου στον ημερήσιο και τον περιοδικό Τύπο
 Κειμενογραφική επιμέλεια του υλικού έντυπης επικοινωνίας του υποψηφίου:
 Έντυπο διακήρυξης του Συνδυασμού
 Έντυπο προγράμματος του Συνδυασμού

Υπηρεσίες Δημιουργικού
 Έντυπο διακήρυξης του Συνδυασμού
 Έντυπο προγράμματος του Συνδυασμού
 Έντυπο παρουσίασης όλων των Υποψηφίων του Συνδυασμού
 Εφαρμογές ταυτότητας Συνδυασμού:
 Λογότυπο Συνδυασμού
 Προσκλήσεις εγκαινίων εκλογικού κέντρου, προεκλογικών εκδηλώσεων
 Κάρτα υποψηφίου & στελεχών ψηφοδελτίου
 Αυτοκόλλητα
 Αφίσες
 Καταχωρήσεις

Μην πέσετε στην παγίδα να πιστέψετε ότι μπορείτε να τα κάνετε όλα μόνο σας. Μην μπείτε στη λογική των «καλοθελητών», ιδιαίτερα εάν είστε υποψήφιος στην επαρχία, ότι οι εταιρείες που εδρεύουν στην Αθήνα δεν μπορούν να σας βοηθήσουν στον αγώνα σας. Μη ξεχνάτε ότι σήμερα με τις υπηρεσίες που προσφέρει το διαδίκτυο, οι περισσότερες εάν όχι όλες οι συναλλαγές μεταξύ των εταιρειών και των υποψηφίων γίνονται μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και όχι πρόσωπο με πρόσωπο. Η ομάδα εργασίας που θα σας αναλάβει είναι προετοιμασμένη ότι θα χρειαστεί να επισκεφθεί το χώρο σας κάποιες φορές για να έχει μια πληρέστερη εικόνα, και από εκεί και μετά γνωρίζει πολύ καλά πώς θα φέρει εις πέρας τις συμφωνηθέντες υπηρεσίες.

Πώς όμως και με ποια κριτήρια θα διαλέξετε την εταιρία πολιτικής επικοινωνίας που θα σηκώσει το βάρος της δικής σας προβολής και του συνδυασμού σας; Μέχρι σε ποιο σημείο θα τους ακούτε και πώς θα συνεργάζεστε μαζί τους;

Τα κριτήρια επιλογής που πρέπει να εξετάσετε είναι:
• Εμπειρία και εξειδίκευση των στελεχών της ομάδας επικοινωνίας που
θα σας αναλάβει.
• Αποτελεσματικότητα σε προηγούμενες εκλογικές αναμετρήσεις.
• Φροντίστε να πάρτε συστάσεις από προηγούμενους υποψήφιους πελάτες τους. Οι πετυχημένοι επαγγελματίες της επικοινωνίας θεωρούν τις συστάσεις περιουσιακό τους στοιχείο. Άλλωστε η αγορά είναι μικρή και όλοι γνωρίζονται μεταξύ τους.
• Επισκεφτείτε τα γραφεία τους πριν ξεκινήσετε την συνεργασία σας. Ο χώρος που δουλεύει η ομάδα που θα σας αναλάβει είναι ο καθρέφτης της δουλειάς που θα πάρετε.

Προσέξτε:
• Σημασία δεν πρέπει να δώσετε μόνο στο «φαίνεσθαι», μόνο στην αισθητική των επίπλων και του χώρου. Προσέξτε τα πρόσωπα των εργαζομένων. Έχετε να κάνετε με ευχαριστημένους εργαζόμενους; ∆ίνουν την εντύπωση της αγαστής συνεργασίας μεταξύ τους; Θεωρείτε ότι οι χώροι και οι υποδομές που διατίθενται στην κάθε ειδικότητα (κειμενογράφοι, γραφίστες κλπ) είναι επαρκείς και κατάλληλοι; Μην ξεχνάτε ότι η ποιότητα της δουλειάς που θα εισπράξετε εξαρτάται και από παράγοντες όπως αυτοί.
• Να προσφέρουν επικοινωνιακές λύσεις a la cart και όχι «ένα μέγεθος για όλους». Ο κάθε πολιτικός, η κάθε εκλογική αναμέτρηση έχουν τα δικά τους χαρακτηριστικά. Θα πρέπει να μελετηθούν ξεχωριστά. Οι επικοινωνιακές συνταγές των «έτοιμων λύσεων» είναι ξεπερασμένες και επικίνδυνες. Πολλαπλασιάζουν μόνο τα κέρδη των εταιριών επικοινωνίας.


Όσον αφορά τις δικές σας απαιτήσεις ακολουθείστε τα επόμενα βήματα:
• Προδιαγράψτε τις υπηρεσίες που ζητάτε την ομάδα και υπογράψτε ένα συμβόλαιο για όσα συμφωνήσατε.
• Προτιμήστε να αγοράσετε όλες τις υπηρεσίες μέσα από την εταιρία που επιλέξατε (δημιουργικό, δημοσκοπήσεις, εκτυπώσεις) για να έχουν και πλήρη την ευθύνη.
• Εφοδιάστε τους με όλα τα απαραίτητα στοιχεία και πληροφορίες για την περιοχή σας, για τα προβλήματα, για τους αντιπάλους σας. Εσείς έχετε την ευρύτερη εικόνα.
• Η ομάδα επικοινωνίας μπορεί να σας συμβουλεύσει όμως δεν παράγει πολιτική. Και δεν μπορεί και δεν πρέπει να το κάνει. Η ευθύνη της χάραξης της πολιτικής του οράματος ακόμη και του εκλογικού σας προγράμματος είναι υπόθεση δική σας.
• Η επικοινωνιακή ομάδα που επιλέξατε έχει την κατάλληλη τεχνογνωσία δεν έχει όμως πάθος και ορμή για την επιτυχημένη έκβαση του προεκλογικού σας αγώνα. Εμφυσείστε την. ∆είξτε τους την εμπιστοσύνη σας από την αρχή. Μη λειτουργείτε καχύποπτα. Μην κάνετε τα μισά απ’ όσα συμφωνήσατε.
• Καθορίστε έναν δικό σας άτομο που θα συνεργάζεται με την ομάδα επικοινωνίας, για την παρακολούθηση της υλοποίησης των έργων που έχουν συμφωνηθεί.
• Μην τους ξοφλήσετε προκαταβολικά αλλά και μην κάνετε παζάρια στην τιμή. Αντίθετα υποσχεθείτε και extra bonus αν χρειάζεται. Μην ξεχνάτε, είναι μόνιμοι επαγγελματίες επικοινωνίας και όχι ευκαιριακοί και τυχοδιώκτες της «αρπαχτής».

Στον προεκλογικό αγώνα όταν τον ξεκινήσετε προσέξτε μην πέσετε θύματα διαφόρων επιτηδείων και μάγων της επικοινωνίας. Κλείστε τα αυτιά σας στις σειρήνες που υπόσχονται άνετη εκλογική νίκη, εκλογικό περίπατο και άλλα τέτοια ευφυολογήματα. Θυμηθείτε το γνωστό εμπορικό αξίωμα «ότι δίνεις αυτό παίρνεις»!

Δεν υπάρχουν σχόλια: