Δευτέρα 23 Αυγούστου 2010
Υποψήφιοι Περιφερειάρχες- Δήμαρχοι: Πώς να «φτιάξετε» ένα ψηφοδέλτιο Νίκης
Του Θανάση Παπαμιχαήλ,
Επικοινωνιολόγου- Διευθυντή της Think Politics
Πονοκέφαλος για υποψήφιους Περιφερειάρχες και Δημάρχους είναι η κατάρτιση του ψηφοδελτίου. Μεγαλύτερος πονοκέφαλος για κάθε υποψήφιο Περιφερειάρχη, γιατί οι περισσότεροι υποψήφιοι σύμβουλοι προτιμούν να «κατέβουν» πλέον σε Δήμους. Οι επιλογές- ορισμοί των αντι-περιφερειαρχών από τα μεγάλα κόμματα καθώς και η μονιμότητα της θέσης λόγω Νόμου στέρησαν από τους υποψήφιους περιφερειάρχες ένα δυνατό χαρτί. Αυτό της υπόσχεσης της θέσης σε πρωτοκλασσάτα στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης αλλά και τις προσδοκίες πολλών υποψηφίων. Έτσι, ικανά στελέχη πολλών τοπικών κοινωνιών στρέφονται προς την αυτοδιοίκηση Ά βαθμού. Μια ματιά στην ανθρωπογεωγραφία των υποψηφιοτήτων αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Τελικά όλοι οι Υποψήφιοι Περιφερειάρχες και Δήμαρχοι θα πλαισιωθούν από την ομάδα των υποψηφίων συμβούλων τους που μπορεί να βοηθήσει αποφασιστικά ώστε το τελικό αποτέλεσμα να είναι θετικό. Πώς όμως θα «φτιαχτεί» το ψηφοδέλτιο Νίκης για κάθε υποψήφιο; Υπάρχουν μερικές απλές πρακτικές συμβουλές. Συγκεκριμένα:
1. Η στελέχωση του ψηφοδελτίου ολοκληρώνεται σε δύο φάσεις. Η πρώτη φάση είναι η μεγαλύτερη, καλύπτει τα ¾ των ονομάτων του ψηφοδελτίου και διενεργείται αυτή την περίοδο ή και νωρίτερα. Όμως, δεν πρέπει να κλείνουν τόσο νωρίς όλες οι θέσεις του ψηφοδελτίου. Τις τελευταίες εβδομάδες, στη δεύτερη φάση, μπορεί να προκύψουν σημαντικές «μετεγγραφές», ονόματα λαμπερά, ονόματα με κύρος που μπορούν να φέρουν ψήφους. Από την άλλη πλευρά, βέβαια, δεν πρέπει να μένουν πολλές θέσεις κενές για την τελευταία στιγμή.
2. Η στελέχωση του συνδυασμού βοηθά να διεισδύσει ο συνδυασμός σε ειδικές κοινωνικές ομάδες πληθυσμού. Στόχος είναι να γίνουν επιλογές και συμμαχίες που θα διευρύνουν την επιρροή, το κύρος και την αξιοπιστία του συνδυασμού. Βασικός κανόνας είναι να αποφεύγεται η μονομέρεια. Χρειάζονται άνθρωποι από διαφορετικούς πολιτικούς και κοινωνικούς χώρους, άνθρωποι διαφορετικών ηλικιών, επαγγελμάτων, μόρφωσης, οικονομικών δυνατοτήτων, άνδρες και γυναίκες.
3. Χρειάζεται ιδιαίτερη έμφαση στο ζήτημα της εντιμότητας και της ηθικής των
υποψηφίων. Τα τυπικά προσόντα που ο νόμος ορίζει –π.χ. ποινικό μητρώο- δεν αρκούν. Πρέπει να βεβαιωθούμε ότι οι υποψήφιοι σύμβουλοι δε θα εκθέσουν τον επικεφαλής και ότι δε θίγουν το δημόσιο αίσθημα στην περιοχή με τις πράξεις τους. Πρόσωπα που αμφισβητούνται για τις ηθικές και κοινωνικές αξίες τους θα πρέπει να απορρίπτονται.
4. Καλό είναι το ψηφοδέλτιο να είναι πολυσυλλεκτικό και ως προς την κομματική ταυτότητα. Ακόμη κι αν ένας συνδυασμός έχει τη στήριξη ενός κόμματος, αν περιλαμβάνει και πολίτες εκτός του συγκεκριμένου χώρου, τότε πείθει ότι δεν είναι απλώς φερέφωνο ενός κόμματος, αλλά λειτουργεί με βάση τις πραγματικές ανάγκες του τόπου του.
5. Οι υποψήφιοι σύμβουλοι που έχουν καθημερινή επαφή με πολλούς πολίτες - γιατροί, καθηγητές, δικηγόροι, έμποροι κ.ο.κ.- λειτουργούν θετικά για το ψηφοδέλτιο.
6. Πολύ συχνά επιλέγονται υποψήφιοι σύμβουλοι, επειδή το επάγγελμά τους έχει κάποιο βαθμό εξουσίας. Η πρακτική αυτή είναι ιδιαίτερα συνηθισμένη στην επαρχία. Τέτοια επαγγέλματα είναι οι αστυνομικοί, οι εφοριακοί, αλλά και οι γιατροί.
7. Καλό είναι να υπάρχουν στο ψηφοδέλτιο και υποψήφιοι που προέρχονται από μεγάλες ομάδες ψηφοφόρων της περιοχής, όπως είναι οι Πόντιοι, οι Βλάχοι, οι Μικρασιάτες, μέλη εμπορικών συλλόγων κλπ., ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής ή ακόμη από τους λεγόμενους «ενεργούς πολίτες», μέλη συλλόγων, ενώσεων, μη κυβερνητικών οργανώσεων κλπ.
8. Οι πιο σίγουροι ψήφοι είναι οι ψήφοι που προέρχονται από υποψηφίους με καλή σχέση με την Εκκλησία.
9. Προσοχή χρειάζεται αναφορικά με τη συμμετοχή γυναικών και νέων ανθρώπων στο ψηφοδέλτιο. Η γενική τάση είναι να συμμετέχουν γυναίκες και νέοι με μειοψηφικά ποσοστά στα ψηφοδέλτια των συνδυασμών. Για τις γυναίκες, ο νέος Κώδικας που πρόσφατα ψηφίστηκε ορίζει περιθώρια ποσόστωσης. Όμως και πάλι είναι δύσκολο να βρεθούν γυναίκες που να θέλουν να είναι υποψήφιες. Αντίστοιχα, η συμμετοχή νέων ανθρώπων είναι προβληματική, λόγω της αποστασιοποίησης των περισσοτέρων από την πολιτική. Όμως και οι δύο αυτές ομάδες πρέπει να εκπροσωπούνται επαρκώς στο ψηφοδέλτιο.
10. Το ψηφοδέλτιο είναι καλό να περιλαμβάνει και έναν τουλάχιστο εκπρόσωπο
Ατόμων Με Αναπηρίες.
11. Και, βέβαια, κατά την παρουσίαση του ψηφοδελτίου στους πολίτες, είναι πολύ σημαντικό να του δώσουμε ένα όνομα, ένα χαρακτηρισμό, που να μεταφέρει δυναμισμό, ελπίδα και πίστη στη νίκη, όπως «Ψηφοδέλτιο Νίκης», «Ψηφοδέλτιο Δουλειάς», «Ψηφοδέλτιο Ανανέωσης» κλπ. Με απλές κινήσεις ο υποψήφιος μπορεί να οργανώσει ένα τέτοιο ψηφοδέλτιο που θα τον οδηγήσει στη νίκη.
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ: Για υποψήφιους Περιφερειάρχες
Ζητήστε από το κόμμα που σας στηρίζει να βάλει «πλάτη» στην κατάρτιση του ψηφοδελτίου σας. Να ζητήσει από γνωστά ονόματα της περιφέρειάς σας να πλαισιώσουν το συνδυασμό. Διαφορετικά, υπάρχει κίνδυνος να καλυφθεί το ψηφοδέλτιο με αριθμητικά κριτήρια αλλά όχι ποιοτικά.
Η Think Politics είναι μια εταιρεία πολιτικής επικοινωνίας που παρέχει υπηρεσίες πολιτικής επικοινωνίας και δόμησης της δημόσιας εικόνας προσώπων και οργανισμών. Μέσα σε ένα ραγδαία εξελισσόμενο περιβάλλον, όπου κυριαρχούν νέα, σύνθετα
προβλήματα και αυξημένες απαιτήσεις των πολιτών, τα πρόσωπα και οι φορείς
που εκτίθενται στην κριτική έχουν όλο και περισσότερο ανάγκη από εξειδικευμένες
συμβουλευτικές υπηρεσίες για να προβάλουν το έργο τους και να αντιμετωπίσουν
καινούργιες προκλήσεις. Η Think Politics, χρησιμοποιώντας
σύγχρονες, καινοτόμες επικοινωνιακές ιδέες, διαμορφώνοντας εξειδικευμένες δημιουργικές υπηρεσίες και αξιοποιώντας νέα εργαλεία δημόσιας προβολής, προσφέρει στους πελάτες της την ευκαιρία να διαμορφώσουν μια πρωτοποριακή πολιτική στρατηγική και μια συνεπή δημόσια εικόνα των προσώπων και της πολιτικής τους.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου