Πέμπτη 22 Ιουλίου 2010
«Κινούμενη άμμος» οι Δημοτικές εκλογές για υποψήφιους και κόμματα.
Του Θανάση Παπαμιχαήλ,
Επικοινωνιολόγου- Διευθυντή της Think Politics
Επίσημα η προεκλογική εκστρατεία των υποψηφίων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ξεκινάει δύο μήνες πριν την ημερομηνία των εκλογών.
Ανεπίσημα ξεκινούσε για τους περισσότερους ένα χρόνο πριν και για κάποιους την επομένη των τελευταίων εκλογών, θέλοντας να εκμεταλλευτούν όλα τα οφέλη της πολιτικής επικοινωνίας, που για να αποδώσει χρειάζεται αρκετό χρόνο και όχι μερικές εβδομάδες πριν από τις εκλογές. Αυτά σε άλλους καιρούς. Στις αυτοδιοικητικές εκλογές του Νοεμβρίου η προεκλογική εκστρατεία πολλών υποψηφίων δεν έχει ακόμη ξεκινήσει και ίσως αργήσει. Ο λόγος απλός και γνωστός. Ο νέος νόμος του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ που άλλαξε τα δεδομένα. Και την χωροταξία των δήμων και την ανθρωπογεωργαφία των υποψηφίων. Στην κυριολεξία έχει μετατραπεί το προεκλογικό τοπίο σε «κινούμενη άμμο» για τους υποψήφιους που πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί λόγω των νέων ιδιαιτεροτήτων που θα επηρεάσουν την έκβαση της εκλογικής μάχης.
Οι ιδιαιτερότητες
1. Με τη νέα χωροταξία οι δήμοι μεγάλωσαν, λιγόστεψαν και οι υποψήφιοι πλήθυναν. Εκλεκτές και λίγες οι Πηνελόπες, πολυάριθμοι οι μνηστήρες!
2. Η δίχως προηγούμενο καθυστέρηση των στηρίξεων/ χρισμάτων από τα δύο μεγάλα κόμματα έχει δημιουργήσει ανεπανάληπτο κομφούζιο τόσο ανάμεσα στους υποψήφιους όσο και στις τοπικές κοινωνίες. Το αποτέλεσμα; Ανεξάρτητες υποψηφιότητες και αντάρτες υποψήφιοι που δεν αρέσκονται να περιμένουν τις αποφάσεις των κομμάτων τους αλλά και έχοντας αφουγκραστεί σωστά την απαξίωση του κόσμου προς τους πολιτικούς κατεβαίνουν ως ανεξάρτητοι. Αποτάσσουν εθελοντικά το βαρίδι του χρίσματος, μη ρισκάροντας να πάνε στον «πάτο» μαζί με το κόμμα!
3. Η χωροταξική γιγάντωση των δήμων φοβίζει πολλούς υποψήφιους για τα χρήματα που πρέπει να δαπανηθούν για μια αξιοπρεπή προεκλογική εκστρατεία. Οι μέρες είναι δύσκολες και τα οικονομικά πολλών υποψηφίων περιορισμένα.
4. Ακατόρθωτη έως και αδύνατη θα είναι για πολλούς υποψηφίους η κατάρτιση ψηφοδελτίων του συνδυασμού τους λόγω του μεγάλου αριθμού ατόμων που πρέπει να περιλαμβάνει το δημοτικό ψηφοδέλτιο αλλά και τα τοπικά. Υπάρχει δήμος που αν υπάρξουν 5 διαφορετικοί συνδυασμοί θα πρέπει να μπουν στα ψηφοδέλτια πάνω από 700 άτομα. Μια μικρή κωμόπολη στα ψηφοδέλτια ενός δήμου!
5. Αβέβαιη και προβληματική κρίνεται η συμπεριφορά που θα κρατήσουν οι υποψήφιοι συνδυασμοί οι οποίοι δεν θα περάσουν στις επαναληπτικές εκλογές της δεύτερης Κυριακής. Θα ακολουθήσουν την γραμμή κομματικής στήριξης ή θα υπακούσουν σε άλλα κελεύσματα; Ποια στρατηγική θα ακολουθήσουν τα μικρότερα κόμματα, τα υπό εκκόλαψη και ποιες αντιπαροχές θα δοθούν;
6. Και ένα μεγάλο «αγκάθι» για υποψήφιους Περιφερειάρχες «κομματικά χρισμένους» στο μεγαλύτερο ποσοστό των υποψηφίων. Σε ένα θολό εκλογικό τοπίο με υποψήφιους Δημάρχους χρισμένους, ανεξάρτητους και αντάρτες πως θα διαχειριστούν την υποψηφιότητα τους, ποιούς θα ικανοποιήσουν για να έχουν τη στήριξη τους; Κι ακόμη περισσότερο για να μην δυσκολέψουν την εκλογή τους αν πάνε σε δεύτερη Κυριακή; Ένα ακόμη πρόβλημα που θα αντιμετωπίσουν οι υποψήφιοι Περιφερειάρχες είναι η έλλειψη ικανών αυτοδιοικητικών στελεχών για την κάλυψη των αναγκών των ψηφοδελτίων τους. Ήδη πολλά από τα έμπειρα και καταξιωμένα αυτοδιοικητικά στελέχη προτιμούν να ασχοληθούν με τον πρώτο βαθμό Αυτοδιοίκησης, τους Δήμους.
7. Είθισται οι εκλογές της Αυτοδιοίκησης να στέλνουν πάντα πολιτικό μήνυμα προς την εκάστοτε κυβέρνηση. Όμως με τις νέες πολιτικές συνθήκες που επικρατούν, ίσως στείλουν οι πολίτες με την αυτοδιοικητική τους ψήφο πολλαπλά πολιτικά μηνύματα στα κόμματα και παράλληλα έχουμε παράπλευρες απώλειες άξιων υποψηφίων!
Η Think Politics είναι μια εταιρεία πολιτικής επικοινωνίας που παρέχει υπηρεσίες πολιτικής επικοινωνίας και δόμησης της δημόσιας εικόνας προσώπων και οργανισμών. Μέσα σε ένα ραγδαία εξελισσόμενο περιβάλλον, όπου κυριαρχούν νέα, σύνθετα
προβλήματα και αυξημένες απαιτήσεις των πολιτών, τα πρόσωπα και οι φορείς
που εκτίθενται στην κριτική έχουν όλο και περισσότερο ανάγκη από εξειδικευμένες
συμβουλευτικές υπηρεσίες για να προβάλουν το έργο τους και να αντιμετωπίσουν
καινούργιες προκλήσεις. Η Think Politics, χρησιμοποιώντας
σύγχρονες, καινοτόμες επικοινωνιακές ιδέες, διαμορφώνοντας εξειδικευμένες δημιουργικές υπηρεσίες και αξιοποιώντας νέα εργαλεία δημόσιας προβολής, προσφέρει στους πελάτες της την ευκαιρία να διαμορφώσουν μια πρωτοποριακή πολιτική στρατηγική και μια συνεπή δημόσια εικόνα των προσώπων και της πολιτικής τους.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου