Πέμπτη, 20 Μαΐου 2010

Διαφήμιση DO IT YOURSELF;



Του Θανάση Παπαμιχαήλ,
Επικοινωνιολόγου, Διευθυντή της Think Politics

Η πολιτική ζωή του τόπου έχει οδηγηθεί, την έχουν οδηγήσει, στην απαξίωση. Οι πολιτικοί έχουν απολέσει την αυτοπεποίθηση να επενδύσουν στους εαυτούς τους. Το ίδιο και η αγορά. Αυξάνονται τα spreads, περιορίζεται το διαφημιστικό κονδύλι. Ζούμε αναμένοντας μια κρίση πρωτόγνωρη. Και το άγνωστο μέλλον στενεύει ακόμη περισσότερο, για μερικούς, τα διαφημιστικά περιθώρια.

Η κρίση κινδυνεύει να οδηγήσει την αγορά της διαφήμισης στη φάση DO IT YOURSELF. Είναι αλήθεια πως όλα πλέον είχαμε μάθει να τα έχουμε έτοιμα. Έτοιμα στο πιάτο, στον καναπέ, στο γραφείο, στο σπίτι. Έτοιμα προς κατανάλωση είτε από τα έντυπα είτε από τους τηλεοπτικούς μας δέκτες.

Ιδίως για τις μικρομεσαίες εταιρείες η διαφήμιση πιθανόν να μετεξελιχθεί σε ένα ευχάριστο διάλειμμα δημιουργικής απασχόλησης του υπάρχοντος, μη εξειδικευμένου με ό, τι αυτό συνεπάγεται, ανθρώπινου δυναμικού. Κινδυνολογώντας, μπορεί η διαφήμιση όπως την ξέραμε να «κουτρουβαλήσει στη σκάλα» και να φθάσει σε επίπεδα ερασιτεχνισμού, καθώς μπορεί να περιοριστεί στην άσκοπη, καθότι μεμονωμένη, χρήση των -κατά τα άλλα ιδιαίτερα χρήσιμων- social media και του διαδικτύου.

Αυτό που πολλοί εκεί έξω δεν έχουν καταλάβει είναι ότι αυτή η κρίση θα κρίνει πολλούς και πολλά. Θα κρίνει το ποιοι θα είναι «οι επιζήσαντες» του ριάλιτι που ζούμε. Το διαφημιστικό μήνυμα κάθε προϊόντος για να «περάσει» με επιτυχία στους καταναλωτές, πρέπει τώρα περισσότερο από ποτέ να είναι στοχευμένο και διαπεραστικό. Να «μιλάει στην καρδιά» του καταναλωτή και να επενδύει με συνέπεια σε μια άρτια σχεδιασμένη διαφημιστική καμπάνια.

Η κρίση δεν είναι ευκαιρία για αρπαχτές, για πρακτικές DO IT YOURSELF, αλλά DO YOUR BEST… Ας το βάλουμε όλοι καλά μες στο μυαλό μας.

Δημοσιεύτηκε στο Ad business

Δεν υπάρχουν σχόλια: