Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2009

11 ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΕΤΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK ΟΠΩΣ Ο OBAMA! (ΑΦΟΡΑ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΤΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ)


Της Αναστασίας Δουκάκη,
Συμβούλου Επικοινωνίας της Think Politics

Με 225 εκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο και 1,8 εκατομμύρια στην Ελλάδα, το facebook είναι αναμφισβήτητα το πιο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Μπορεί κανείς να «συναντήσει» σχεδόν κάθε πολιτικό, πολιτικό οργανισμό και προϊόν στο facebook. To ζήτημα είναι εάν το facebook χρησιμοποιείται σωστά, ώστε να επωφεληθεί ο υποψήφιος από το maximum των δυνατοτήτων που του προσφέρει.

Ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές για να βεβαιωθείτε ότι δεν αφήνετε καμία από τις υπηρεσίες του μέσου να πάει χαμένη:

1. Δημιουργείστε ένα δημόσιο προφίλ στο facebook
Κάθε υποψήφιος πρέπει να είναι στο facebook. To προφίλ πρέπει να είναι δημόσιο, ώστε όλοι να μπορούν να δουν τις πληροφορίες που αναρτούμε και να γίνουν «φίλοι» μας. Μπορείτε να γίνετε φίλοι με απεριόριστο αριθμό ατόμων, τους οποίους θα ενημερώνετε εύκολα και άμεσα για την καμπάνιά σας.

2. Φορτώστε το με πολλές πληροφορίες
Αναρτήστε videos, σημειώσεις, συνδέσμους, ακόμα και την αρθρογραφία σας. Οι φίλοι και υποστηρικτές σας μπορούν να σχολιάσουν τις αναρτήσεις σας και να τις μοιραστούν με άλλους χρήστες του facebook. Μπορείτε από το ποιες αναρτήσεις σας τους «αρέσουν» ή/ και σχολιάζουν να διαπιστώσετε ποιες πληροφορίες τους κεντρίζουν περισσότερο το ενδιαφέρον και να στοχεύσετε εκεί.

3. Ανανεώνετε συχνά το status σας (το καθημερινό σας μήνυμα)Επικοινωνήστε το βασικό σας μήνυμα μέσα από το status σας. Το μήνυμά σας πρέπει να είναι σύντομο και ξεκάθαρο. Ακόμα κι αν δεν έχετε κάτι διαφορετικό να πείτε, μια αναδιατύπωση ή μια ενημέρωση για μια σημαντική συνάντηση που έχετε μέσα στην ημέρα αρκεί, π.χ. «Αύριο θα παραβρεθώ στην εκδήλωση του Ινστιτούτου Χ για τα δικαιώματα των εργαζομένων».

4. Ζητείστε από τους υποστηρικτές σας να σας «δωρίσουν» το status τους (το καθημερινό τους μήνυμα)
Σύμφωνα με τα στοιχεία που διαθέτει το facebook, πάνω από 30 εκατομμύρια χρήστες επικαιροποιούν το status τους τουλάχιστον μία φορά την ημέρα. Εισάγετε στο προφίλ σας μια εφαρμογή που να επιτρέπει στους φίλους σας που το επιθυμούν να επικαιροποιούν το status τους με το δικό σας μήνυμα. Έτσι θα μπορέσει το μήνυμά σας να διαβαστεί και από φίλους των φίλων σας, από περισσότερους δυνητικούς υποστηρικτές σας, π.χ. «Ο υποψήφιος Χ πιστεύει στους νέους, πιστεύει στο αύριο, και είναι έτοιμος να παλέψει για τα κοινά μας όνειρα».

5. Χρησιμοποιείστε το facebook για προχωρημένους (FBML)
Το facebook για προχωρημένους σας δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσετε τις δικές σας εφαρμογές με εργαλεία τα οποία δεν είναι διαθέσιμα στην απλή μορφή του facebook. Για παράδειγμα, το FBML επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν εγγραφή ώστε να λαμβάνουν ενημερωτικά ηλεκτρονικά μηνύματα ή ακόμα και να δωρίσουν χρήματα για την καμπάνια του υποψηφίου.

6. Διαφημιστείτε ανέξοδα
Μπορείτε να στοχεύσετε στο κοινό που επιθυμείτε ανάλογα με τη γεωγραφική περιοχή, την ηλικία και τη γλώσσα. Σας δίνεται η δυνατότητα να εντοπίσετε ταχύτατα γκρουπ ή ομάδες πίεσης που είναι συμβατές με το μήνυμα και την εκστρατεία σας. Μπορείτε ακόμα και να κατευθύνετε τους χρήστες να επισκεφθούν μια νέα εφαρμογή ή ανανέωση στο προφίλ σας.

7. Ξεκινήστε μια εκστρατεία κοινής ωφέλειας
Προσκαλέστε τους «φίλους» σας να γίνουν μέλη της εκστρατείας που διοργανώνετε. Δώστε τους όμως ένα κίνητρο. Για παράδειγμα, οι πέντε πρώτοι που θα προσκαλέσουν τα περισσότερα άτομα στην εκστρατεία, θα εμφανίζονται με ευχαριστήρια για μια εβδομάδα στην κεντρική σελίδα του προφίλ σας.

8. Χρησιμοποιείστε το facebook connect
Αυτή η εφαρμογή σας επιτρέπει να συνδέσετε την προσωπική σας ιστοσελίδα με το προφίλ σας στο facebook. Σας δίνει τη δυνατότητα να αναρτάτε άρθρα από την ιστοσελίδα σας απ’ ευθείας στο προφίλ σας για να ενημερώνονται οι «φίλοι» σας. Έρευνες έχουν δείξει ότι η επισκεψιμότητα των προσωπικών ιστοσελίδων αυξάνεται αισθητά χρησιμοποιώντας αυτή τη μέθοδο.

9. Προωθείστε μια εκδήλωσή σας
Θα ενημερώσετε εύκολα και γρήγορα πολλούς. Μπορείτε να προσκαλέσετε υποστηρικτές για να στηρίξουν και να διαδώσουν μέσω των δικών τους φίλων την εκδήλωση ή τέλος μπορείτε να καταχωρήσετε μια στοχευμένη διαφήμιση στο facebook που να προσελκύσει το κοινό που σας ενδιαφέρει να παρευρίσκεται.

10. Ενεργοποιείτε τους υποστηρικτές και τους φίλους σας καθημερινά
Η προσθήκη και η ανάρτηση νέου υλικού σε καθημερινή βάση είναι ο σημαντικότερος λόγος που θα κάνει τους φίλους μας να επισκεφθούν το προφίλ μας και να ενημερώνονται για τις δραστηριότητές μας σε τακτά χρονικά διαστήματα.

11. Ενημερώστε από την προηγούμενη ημέρα τις ώρες που θα είστε την επόμενη συνδεδεμένοι
Η ενημέρωση αυτή θα βοηθήσει πολύ την επικοινωνία με τους φίλους σας, και όσο περισσότερο διευρύνετε το δίκτυο φίλων σας θα προσδώσει τα μέγιστα στην άμεση εικόνα σας και στην επικοινωνία σας με τους πολίτες. Θα μπορούν εύκολα να σας βρουν και να σας μιλήσουν και θα σας δοθεί η ευκαιρία να τους προσεγγίσετε με πολύ πιο άμεσο από τον «ξύλινο» λόγο που έχουν συνηθίσει να υιοθετούν οι πολιτικοί.

Διαβάστε στην επόμενη ανάρτηση στο blog της Think Politics:
“Πώς να προωθήσετε την υποψηφιότητά σας μέσα από το πιο γνωστό- άγνωστο εργαλείο του internet: το Twitter”

Δεν υπάρχουν σχόλια: