Τρίτη 27 Μαρτίου 2012

Εικονικές πολιτικές παρελάσεις….


Άρθρο του Θανάση Παπαμιχαήλ - Επικοινωνιολόγου

Σαν τα μανιτάρια ξεφυτρώνουν οι εταιρίες που προσφέρουν τις υπηρεσίες των social media, λόγω επικείμενων εκλογών.
Από ετοιμασία ενός απλού site μέχρι συμμετοχή σε πολιτικές εκπομπές των υποψηφίων βουλευτών με τα web sites. Τώρα, ποιος τις βλέπει είναι άλλο πράγμα. Αφήστε που γεμίσαμε από εκπομπές πολιτικού διαλόγου στα πανελλήνια και τοπικά κανάλια όπου υποψήφιοι «στριμώχνονται» να τους δουν οι ψηφοφόρου και να πουν τα δικά τους πριν τον περιορισμό των εμφανίσεων λόγω εκλογών.
Όσο για τα social media, εκεί γίνεται κυριολεκτικά ο χαμός. Σελίδες στο facebook, για τα πολυπόθητα likes, στο twitter για τα tweets του καθημερινού προγράμματος του υποψήφιου, αποστολή χιλιάδων επιστολών με e-mails που σίγουρα το μεγαλύτερο μέρος πάνε στα spam, και δημιουργία προσωπικού καναλιού στο youtube για να βλέπουμε τα video που έχει ανεβάσει ο κάθε υποψήφιος.
Τώρα, αν μας ενδιαφέρει η ομιλία του στους ετεροδημότες Λαρισαίους ή ο χαιρετισμός του στην ημερίδα για τα σαλιγκάρια είναι «αλλουνού παπά ευαγγέλιο»!
Βασικό κίνητρο των υποψήφιων, το κυνήγι του σταυρού, μέσα από αυτοπροβολή που πολλές φορές αγγίζει τα όρια του ναρκισσισμού.
Τα social media αποδίδουν όταν υπακούουν στους βασικούς κανόνες της αμφίδρομης και όχι μονοδιάστατης επικοινωνίας, με επιτυχημένες ιδέες που επιζητούν την κριτική και προσφέρουν τη δυνατότητα συμμετοχής των ψηφοφόρων στη βελτίωση της καθημερινής ζωής τους. Έτσι τα likes γίνονται ψήφοι και τα tweets αποκτούν followers.
Διαφορετικά είναι σκηνές από εικονικές πολιτικές παρελάσεις «νεκρών σελίδων»!

Δεν υπάρχουν σχόλια: