Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2010
Οδηγός πολιτικής επιβίωσης για Αυτοδιοικητικά στελέχη, την επόμενη μέρα του σχεδίου "Καλλικράτης"!
Του Θανάση Παπαμιχαήλ,
Επικοινωνιολόγου – Δ/ντή της Think Politics
Ένα από τα πρώτα μεγάλα προβλήματα που αναφύονται μέσα από το σχέδιο «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» για την συνένωση Δήμων και την αποκέντρωση του δαιδαλώδους κράτους, είναι η μελλοντική τύχη των αυτοδιοικητικών στελεχών. Μια ομάδα πολιτικών προσώπων που φτάνει στον αριθμό των πενήντα χιλιάδων.
Η πρώτη σκέψη των απλών πολιτών είναι ότι σε κάθε μεταρρύθμιση, σε κάθε αλλαγή δομών του κράτους υπάρχουν και οι λεγόμενες παράπλευρες απώλειες. Μια από αυτές είναι και η απώλεια των θέσεων από τους μέχρι τώρα τοπικούς αξιωματούχους.
Πολλά από τα στελέχη της Αυτοδιοίκησης προβληματίζονται για το πολιτικό τους μέλλον. Θα συνεχίσουν να ασχολούνται με την τοπική Αυτοδιοίκηση και από ποια θέση, θα μεταπηδήσουν στην κεντρική πολιτική σκηνή ή θα κάνουν την «καρδιά τους πέτρα» και θα αποσυρθούν.
Αμείλικτα ερωτήματα που ζητάνε απαντήσεις, περιμένοντας να παρουσιαστεί το πλήρες σχέδιο «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ».
Σύμφωνα με τους υποστηρικτές του εγχειρήματος το σχέδιο «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» είναι ευκαιρία να αναδιαταχθεί η πολιτική σκακιέρα. Όσο για τους νέους ρόλους που επιφυλάσσονται για τους αιρετούς της τοπικής Αυτοδιοίκησης, με αυτό το σχέδιο όσοι μείνουν, θα αναβαθμιστούν. Ας δούμε αναλυτικά μερικές έξυπνες συμβουλές, έναν μικρό Οδηγό Επιβίωσης των Αυτοδιοικητικών στελεχών.
• Ψυχραιμία. Κρατείστε την και μην παίρνετε άμεσα αποφάσεις του τύπου, «πάω σπίτι μου, θα κοιτάξω τη δουλειά μου» και άλλα φληναφήματα που δεν τα πιστεύετε. Η ψυχραιμία είναι το μεγαλύτερο προσόν του πραγματικού πολιτικού. Θα πάρετε τις τελικές αποφάσεις σας, μόλις ολοκληρώσετε την πραγματική εικόνα της νέας κατάστασης.
• Μελετήστε ενδελεχώς το νέο σχέδιο «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» και δείτε όλες τις πιθανότητες προσωπικής ένταξης σας μέσα στο νέο σκηνικό. Υπάρχουν αρκετές αιρετές θέσεις και περισσότερο αναβαθμισμένες από όσες ξέραμε. Βρείτε το δικό σας κομματάκι – θέση στο puzzle.
• Επιλέξτε τον νέο σας ρόλο. Από Νομάρχης επιλέξτε μια θέση Αντι-περιφερειάρχη ή στο Περιφερειακό Συμβούλιο ή ακόμα και Δημάρχου, μια και οι θέσεις των αιρετών Περιφερειαρχών είναι ελάχιστες, μόνο 13 και υπάρχει αδυναμία εκλογής σε βουλευτικό αξίωμα των εν ενεργεία Νομαρχών. Από Δήμαρχος μικρού Δήμου επιλέξτε τη θέση του Συμβούλου Περιφέρειας ή του Αντιδήμαρχου σε μεγαλύτερο δήμο ή ακόμη κατεβείτε ανεξάρτητος, «αντάρτης» στον δήμο που θέλετε. Το νέο εκλογικό σύστημα 50+1 αυξάνει τις πιθανότητες επανάληψης της αναμέτρησης και δίνει δυνατότητες διαπραγμάτευσης στους υποψήφιους με μικρά ποσοστά από την Α’ Κυριακή. Απαραίτητη η υποβοήθηση των μέχρι τώρα φίλων και στελεχών της Αυτοδιοίκησης για την επιτυχία στο νέο ρόλο σας.
• Τίτλοι τέλους. Αν αποφασίσετε να βάλετε οριστικό τέλος στην πολιτική σας καριέρα αποχωρήστε με το κεφάλι ψηλά. Σίγουρα μεγάλο μέρος των πολιτικών σας επιδιώξεων έχει επιτευχθεί. Άλλωστε οι πρόωρες συνταξιοδοτήσεις, οι εθελούσιες έξοδοι και οι πολιτικές αποστρατείες είναι μέρος της καθημερινότητας μας. Πριν αποχωρήσετε, ευχαριστείστε τους «δικούς» σας ανθρώπους και τους ψηφοφόρους που σας στήριξαν. Τους το οφείλετε. Το πολιτικό αξίωμα που κερδίσατε, του Νομάρχη, του Δήμαρχου, του Συμβούλου θα σας ακολουθεί πάντα. Καιρός να οργανώσετε τη δουλειά σας και να φροντίσετε την οικογένεια σας που τους είχατε λείψει. Αν όμως συνεχίσετε, διαβάστε και τις επόμενες οδηγίες. Εξάλλου στην πολιτική είναι κανόνας το «ποτέ μη λες ποτέ».
• Συγκεντρώστε στοιχεία και δείτε πως θα διαμορφωθεί ο χάρτης των υποψηφιοτήτων στην περιοχή σας, συλλέγοντας πληροφορίες από κομματικούς παράγοντες, τοπικούς δημοσιογράφους και άλλα αυτοδιοικητικά στελέχη.
• Αναλύστε με όσο πιο αντικειμενικό τρόπο γίνεται, τις δυνατότητες και τις προοπτικές της δικής σας προσωπικότητας μέσα σ’ αυτό το πιθανό σκηνικό. Συγκρίνετε τις δικές σας δεξιότητες με αυτές των αντιπάλων σας, με την δική σας ψύχραιμη ματιά σε πρώτη φάση.
• Οργανώστε τα οικονομικά σας, ώστε να αντεπεξέλθετε στα αυξημένα έξοδα που απαιτούνται με το νέο σχέδιο «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ». Σίγουρα θα χρειαστείτε περισσότερα του ενός εκλογικά κέντρα, και μεγαλύτερη διαφημιστική προβολή της υποψηφιότητας σας. Μην ξεχνάτε, όλα τα ΜΜΕ περιμένουν τις εκλογές για να αυξήσουν τα έσοδα τους. Ακόμη θα χρειαστείτε μεγαλύτερες ποσότητες προεκλογικού υλικού αλλά και ειδικό σύμβουλο επικοινωνίας. Αλλάξατε κατηγορία. Ανεβήκατε. Χρειάζεστε εξειδικευμένα στελέχη για την πιο αποτελεσματική οργάνωση σας.
• Σχηματίστε τον βασικό πυρήνα των δικών σας ανθρώπων, των συνεργατών σας επιλέγοντας πρόσωπα εμπιστοσύνης και ικανά. Ζητήστε από τους πρώτους συνεργάτες σας να σας βοηθήσουν να οργανώσετε ομάδες εθελοντών – υποστηρικτών σας. Επιλέξτε τα άτομα εκείνα που θα ασχοληθούν με την επικοινωνιακή εκστρατεία σας, μέσω των εργαλείων του διαδικτύου.
• Κάντε δημόσια γνωστή την υποψηφιότητα σας. Αποφασίστε την γρήγορα και ανακοινώστε την. Κλείνετε την πόρτα σε πιθανούς επίδοξους αντιπάλους σας, που θα ήθελαν να είναι και οι ίδιοι. Ξεκινήστε πρώτοι και εντυπωσιάστε με μια έξυπνη επικοινωνιακή ιδέα.
• Ξεκινήστε με έρευνα. Η ποιοτική έρευνα κάθε υποψήφιου είναι το πλέον απαραίτητο εργαλείο, λόγω των ειδικών αναγκών που δημιουργούνται με το νέο σχέδιο «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ». Οι εκλογικές περιφέρειες είναι μεγαλύτερες, τα προβλήματα περισσότερα, οι ψηφοφόροι πιο απαιτητικοί. Η έρευνα θα σας φωτίσει για όλα αυτά ακόμη και για την αναγνωρισιμότητα που έχετε στην νέα εκλογική περιοχή και την πρόθεση ψήφου στο πρόσωπο σας. Μην ξεκινήσετε χωρίς ΕΡΕΥΝΑ. Θα ξοδευτείτε άσκοπα.
• Επισκεφτείτε τα Μέσα και ενημερώστε τους για την απόφαση σας να είστε υποψήφιος. Δώστε ιδιαίτερη σημασία στα ΜΜΕ που δεν είχατε μέχρι τώρα σχέση. Τα τοπικά Μέσα παίζουν τον σημαντικότερο ρόλο στις εκλογές της τοπικής Αυτοδιοίκησης.
• Οργανώστε «κλειστές» συγκεντρώσεις με πυρήνες από κάθε γεωγραφικό διαμέρισμα του νέου δήμου ή της περιφέρειας και ζητήστε να σας ενημερώσουν για τα προβλήματα της περιοχής και πώς θα πρέπει να αντιμετωπιστούν. Σε λίγο καιρό θα έρθετε αντιμέτωποι με τους κατοίκους των περιοχών και πρέπει να δείχνετε ότι γνωρίζετε τα προβλήματα.
• Σχεδιάστε την προεκλογική σας εκστρατεία χαράσσοντας πρώτα απ’ όλα την στρατηγική που θα ακολουθήσετε, τον πιο καθοριστικό παράγοντα στην επιτυχία του υποψήφιου. Μια εκστρατεία δεν διέπεται από μια προκαθορισμένη στρατηγική είναι απλά «κλινικά νεκρή».
• Βάλτε στο προεκλογικό παιχνίδι τα λεγόμενα ΝΕΑ ΜΕΣΑ ή social media, Μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Είναι το κομμάτι της πιο ανέξοδης προεκλογικής εκστρατείας, που καλύπτει τη νέα γενιά των ψηφοφόρων. Όμως δεν πρέπει να εγκαταλείψετε τους παραδοσιακούς τρόπους συλλογής ψήφων.
Δείτε το νέο σχέδιο «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ», σαν μια μοναδική ευκαιρία πολιτικής ανέλιξης σας.
Άλλωστε στα δύσκολα κρίνονται οι ικανοί πολιτικοί.
Η Think Politics είναι μια εταιρεία πολιτικής επικοινωνίας που παρέχει υπηρεσίες πολιτικής επικοινωνίας και δόμησης της δημόσιας εικόνας προσώπων και οργανισμών. Μέσα σε ένα ραγδαία εξελισσόμενο περιβάλλον, όπου κυριαρχούν νέα, σύνθετα
προβλήματα και αυξημένες απαιτήσεις των πολιτών, τα πρόσωπα και οι φορείς
που εκτίθενται στην κριτική έχουν όλο και περισσότερο ανάγκη από εξειδικευμένες
συμβουλευτικές υπηρεσίες για να προβάλουν το έργο τους και να αντιμετωπίσουν
καινούργιες προκλήσεις. Η Think Politics, χρησιμοποιώντας
σύγχρονες, καινοτόμες επικοινωνιακές ιδέες, διαμορφώνοντας εξειδικευμένες δημιουργικές υπηρεσίες και αξιοποιώντας νέα εργαλεία δημόσιας προβολής, προσφέρει στους πελάτες της την ευκαιρία να διαμορφώσουν μια πρωτοποριακή πολιτική στρατηγική και μια συνεπή δημόσια εικόνα των προσώπων και της πολιτικής τους.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου