Δευτέρα, 27 Ιουνίου 2016

Έλληνες πολιτικοί: Go Re-branding or Go home






Άρθρο του Θανάση Παπαμιχαήλ – Επικοινωνιολόγου


Σε σταδιακό εκφυλισμό οδηγείται το πολιτικό σύστημα μας, μετά και από τις ατυχείς δηλώσεις πρωτοκλασάτων πολιτικών για σκυλιά που ουρλιάζουν και άλλα ευτράπελα.

Εμφανίζεται καθημερινά ένα μεγάλο κομμάτι του πολιτικού κόσμου να θυμίζει τον «μεγάλο ασθενή» της δημοκρατίας μας. Ήρθε η ώρα για το GO RE-BRANDING OR GO HOME για ολόκληρο το πολιτικό μας σύστημα.

Η πολυθρύλητη ανανέωση του πολιτικού προσωπικού στις τελευταίες εκλογές δεν απέφερε εκτός των νέων προσώπων και την αναγκαία ποιοτική αναβάθμιση του κοινοβουλίου μας.

Επιλογές κομματικού σωλήνα οι περισσότεροι εκπρόσωποι μας στην κεντρική πολιτική σκηνή, δεν αποτελούν το ισχυρό brand name που έχει ανάγκη η χώρα μας στις δύσκολες οικονομικές περιόδους των διαδοχικών μνημονίων.

Άτολμοι, φοβικοί, ανέμπνευστο, πολλοί από αυτούς αλλά και με το βολικό ιδεολόγημα ότι για όλα φταίει η άλλη πλευρά πορεύονται by the book (party) την οδό του λαϊκισμού και της δημαγωγίας μας ενώ την πληρώνουν πάντα οι αδύνατες κοινωνικές τάξεις, χαμηλοσυνταξιούχοι, ιδιωτικοί υπάλληλοι και πολλοί ακόμη ταλαιπωρημένοι και παραπλανημένοι ψηφοφόροι.

Η πολιτική έγινε επάγγελμα ενώ θα έπρεπε να είναι λειτούργημα. Μια ματιά στα περιουσιακά στοιχεία των βουλευτών μας δείχνει πόσο καλά πληρωμένο επάγγελμα είναι ιδιαίτερα στις μέρες μας και πόσο άνετες και ευχάριστες είναι οι εργασιακές τους συνθήκες.

Η Ελλάδα υποφέρει κι από έλλειψη χρημάτων και από έλλειψη σοβαρότητας και εμπιστοσύνης. Υπερβολική έπαρση, τυχοδιωκτισμός και απανωτά πολιτικά ατοπήματα από όλες τις κυβερνήσεις της μεταπολίτευσης.

Οι πολίτες, δικαιολογημένα, απώλεσαν ολοσχερώς την εμπιστοσύνη τους στους θεσμούς, στη λειτουργία του πολιτεύματος, στη Δημοκρατία. Και υπεύθυνοι είναι στο μεγαλύτερο ποσοστό οι πολιτικοί ταγοί μας.

Το brand name των πολιτικών ασθένησε και σάπισε. Χρειάζεται ένα rebranding της πολιτικής φυσιογνωμίας τους. η επαναπροσέγγιση και ανανέωση αυτή του πολιτικού γίγνεσθαι θα ήταν εύλογα λογικό να συνδυαστεί και με το νέο τρόπο επιλογής από τους πολίτες. Η συνεχιζόμενη από τους πολίτες ψήφος προσωπικού συμφέροντος, κομματικής υπακοής, ή ψήφος των κολλητών, θα πρέπει να αντικατασταθούν από αξιοκρατική ψήφο των αρίστων για να επαναπροσεγγιστεί η ίδια η ουσία της πολιτικής.

Διαφορετικά θα μας κυβερνάνε συνασπισμοί κομμάτων με πολύ χαμηλά ποσοστά σε σχέση με το εκλογικό σώμα και η αποχή θα αυξάνεται ραγδαία. Ένα μεγάλο μέρος του εκλογικού σώματος θα μένει «ορφανό» από αντιπροσώπευση νοιώθοντας ότι δεν καλύπτονται από παραδοσιακούς ή νέους κομματικούς εκπροσώπους. Η ανακύκλωση των ίδιων προσώπων μεγαλώνει το χάσμα μιας κοινωνίας που αποστρέφεται την πολιτική, χάριν των πολιτικών.

Πολιτικοί αρχηγοί και πολιτικά κόμματα θα πρέπει να «ακούσουν» τις νέες μεταρρυθμίσεις – αλλαγές του πολιτικού τους προσωπικού που ζητάνε οι ψηφοφόροι τους.  Rebranding πρώτα και στα κόμματα και στα πρόσωπα των ψηφοδελτίων για να έχουμε το νέο,  βελτιωμένο brand name του Έλληνα πολιτικού.



Δεν υπάρχουν σχόλια: