Τρίτη, 26 Μαρτίου 2013

Οι «Άθλιοι» της Διαφήμισης.

Άρθρο του Θανάση Παπαμιχαήλ- Επικοινωνιολόγου - Δ/ντή της Think Politics Βρισκόμαστε στο τέλος εποχής και μάλιστα με βίαιο τρόπο, της διαφημιστικής αγοράς που ξέραμε μέχρι τώρα. Και δεν αναφέρομαι στην τεχνολογική εξέλιξη της επικοινωνίας και στις ατελείωτες δυνατότητες χρήσης της στη διαφήμιση. Ούτε στον πόλεμο των «χάρτινων» Μέσων και των digital. Ούτε ακόμη στην οικονομική κρίση που ενέσκυψε ως τυφώνας τα τελευταία χρόνια. Σιγά αλλά σταθερά η γνωστή διαφημιστική αγορά θα έσβηνε λόγω των παθογενειών του κλάδου. Παθογένειες που έχουν να κάνουν με τις νέες δομές των διαφημιστικών εταιριών και με τα άλλοτε «γειωμένα» μυαλά πολλών διαφημιστών που πήραν αέρα! Η απαρχή των νέων δομών αλλά και «δεινών» ακούει στο όνομα Media Shops. Συνώνυμα της πλήρους ασυδοσίας στη διαφημιστική αγορά, της σύγκρουσης συμφερόντων με τα ΜΜΕ, και με αρνητικές επιδράσεις στο πολιτικό σύστημα της χώρας. Στόχος ο παράνομος πλουτισμός, με μεγάλα ποσοστά επιστροφών, από διαφημιστικές εταιρίες, παραρτήματα πολυεθνικών εταιριών κατά κύριο λόγο. Οι μόνοι χαμένοι, οι μικροί διαφημιστές και Μέσα που δεν μπορούν να παίξουν στο παιχνίδι των μεγάλων. Όσο για τα άλλοτε «γειωμένα» μυαλά πολλών φωστήρων της διαφήμισης η απροσδόκητη οικονομική ισχύς που απέκτησαν τους οδήγησε σε καταστροφικές επιλογές και για τους ίδιους και για τον κλάδο. Πήραν τα μυαλά τους αέρα όπως λέει και ο θυμόσοφος λαός. Σήμερα οι περισσότερες διαφημιστικές εταιρίες σκιαμαχούν με τις αλλοπρόσαλλες καταστάσεις της αγοράς, περιμένοντας να πνεύσει άλλος αέρας και όχι ο κοπανιστός! Όσο για τους «άθλιους» συνεχίζουν να αλωνίζουν ακόμη … και με κρατική αρωγή!

Δεν υπάρχουν σχόλια: