Τετάρτη, 13 Μαρτίου 2013

Οι «Νοικοκυραίοι» υπάρχουν ακόμη στην επικοινωνία, αλλά για πόσο;

'Αρθρο του Θανάση Παπαμιχαήλ - Επικοινωνιολόγου - Δ/ντή της Think Politics Ένα μεγάλο μέρος της διαφημιστικής αγοράς έχει καταρρεύσει…. Το τσουνάμι της κρίσης, το νταραβέρι με απλήρωτους κρατικούς διαφημιστικούς λογαριασμούς, τα ανεξέλεγκτα έξοδα, το γνωστό πρόβλημα της «αρπαχτής» με το τηλεοπτικό κανάλι , έφεραν τα πάνω-κάτω στις πιο μεγάλες εταιρίες και έκαναν τις πτωχεύσεις τους αναμενόμενες. «Βρεγμένοι» μικρά και μεγάλα Μέσα, εκατοντάδες προμηθευτές, τράπεζες και τα έσοδα του δημοσίου. Ένα μεγάλο κομμάτι των εταιριών που έχουν απομείνει προσπαθεί να τα βγάλει πέρα «με νύχια και με δόντια». Μικρές αλλά «νοικοκυρεμένες» εταιρίες που μέχρι τώρα έχουν συμπεριφερθεί με τον πιο συστημικό και υπεύθυνο τρόπο απέναντι στους εργαζόμενους, προμηθευτές, Μέσα και φυσικά προς το δημόσιο, σήμερα βρίσκονται σε ένα κομβικό σημείο. Στη φάση της οριακής επιβίωσης ή της παραδοχής του τέλους, της κατάρρευσης, της αναπόφευκτης πτώχευσης. Οι τράπεζες κλείσανε τις κάνουλες της ροής ζεστού χρήματος, η αγορά στέγνωσε, οι επιχειρήσεις ετεροχρονίζουν τις πληρωμές τους, και οι πελάτες καταναλώνουν με το σταγονόμετρο μόνο τα απαραίτητα. Οι επόμενοι μήνες θα είναι πολύ κρίσιμοι για όλους μας αλλά και για την κοινωνία. Το αναμενόμενο «μπαμ» της έκρηξης θα αποφευχθεί αν χαλαρώσουν οι πιέσεις, σε όλα τα επίπεδα από ξένους και από το κράτος. Στον κλάδο της επικοινωνίας θα πρέπει όλοι να βάλουμε νερό στο κρασί μας ιδιαίτερα τα Μέσα που πιέζουν δικαιολογημένα μεν, αλλά εξοργιστικά δε για να εισπράξουν από εταιρίες μη «έχοντας» όμως να πληρώσουν, λόγω επισφαλειών και καθυστερημένων πληρωμών από τους πελάτες τους. Αν η αγορά δεν ξαναρχίσει να «ρολάρει» το μόνο που θα καταφέρουν είναι να «κλείσουν» τις εταιρίες και να χάσουν τα χρήματα τους. Όλοι θα κερδίσουμε τη μάχη της επιβίωσης, αν είμαστε αλληλέγγυοι στα προβλήματα του καθενός μας. Διαφορετικά θα «πέσουνε κεφάλια»!

Δεν υπάρχουν σχόλια: