Τετάρτη, 6 Απριλίου 2011

ΩΣΑΝΝΑ!


Του Θανάση Παπαμιχαήλ - Επικοινωνιολόγου - Δ/ντή της Think Politics

Κάπου στο μέσον του δεκάτου όγδοου αιώνα ο γνωστό συγγραφέας του βιβλίου «οι περιπέτειες του Τομ Σώγιερ» Mark Tuain είχε γράψει στην εφημερίδα του αδελφού του «πολλά μικρά πράγματα έχουν γίνει μεγάλα με τη σωστή διαφήμιση».
Σήμερα, εκατόν πενήντα χρόνια μετά, το ίδιο επαναδιατυπώνεται από ειδικούς, συνέδρια και έρευνες.
Μόνο που σήμερα τα πράγματα έχουν όνομα, λέγονται brand, branda το υποκοριστικό τους.
Ένας άλλος πασίγνωστος Αμερικανός επιχειρηματίας στις αρχές του δεκάτου ένατου αιώνα είχε πει «οποιοσδήποτε μπορεί να μειώσει τις τιμές αλλά χρειάζεται μυαλό να για παράγεις ένα καλύτερο προϊόν».
Σήμερα, εκατό χρόνια μετά η ίδια απάντηση επαναδιατυπώνεται από ειδικούς, συνέδρια και έρευνες για τη διαμάχη των μεριδίων αγοράς μεταξύ των προϊόντων private labels και επωνύμων μαρκών.
Σύμφωνα με μια ιαπωνική παροιμία «ο πελάτης είναι Θεός» αλλά σύμφωνα με τον «Άγιο Πέτρο» της διαφήμισης, οι διαφημιστές πληρώνονται, όχι από τους πελάτες αλλά από τους προμηθευτές που λέγονται Μέσα.
Φυσικά, αυτό μόνο ως αστεϊσμός λέγεται. Ειδικοί, συνέδρια και έρευνες μιλάνε για ανάγκη διαφάνειας, αξιοπιστίας και καλών πρακτικών του «αμαρτωλού» τριγώνου.
Υιοθετημένα πρότυπα πολυεθνικών αγορών, κουβεντιαστοί θρίαμβοι, εικονικές επιτυχίες και θεοποίηση της επικοινωνίας, μέσα σε ένα αβέβαιο οικονομικό περιβάλλον.
Μια συλλογική ψευδαίσθηση αναγκαία για την ψυχολογική τόνωση όλων των μερών της επικοινωνίας. Ωσαννά!

Δημοσιεύθηκε στο AD BUSINESS

Δεν υπάρχουν σχόλια: