Άρθρο του Θανάση Παπαμιχαήλ - Επικοινωνιολόγου
Πολλά έχουν γραφεί για την εικόνα των πολιτικών και δικαιολογημένα. Διότι είναι αλήθεια πως οι πολιτικοί οφείλουν να προσέχουν την εμφάνισή τους, οφείλουν να μελετήσουν και να επεξεργαστούν τρόπους που θα τους επιτρέψουν να διαχειριστούν καλύτερα τη δημόσια εικόνα τους. Ειδικά στις σύγχρονες κοινωνίες, όπου η εικόνα παίζει ολοένα και μεγαλύτερο ρόλο, η παραπάνω διαπίστωση έχει γίνει συνείδηση των περισσοτέρων πολιτικών.
Ίσως μάλιστα τους έχει γίνει συνείδηση λίγο παραπάνω από όσο πρέπει. Μερικές φορές, δηλαδή, βλέπουμε δημόσια πολιτικά πρόσωπα να προχωρούν σε τόσο ακραίες επιλογές για την ανάδειξη της εικόνας τους, ώστε να πετυχαίνουν μάλλον το αντίθετο αποτέλεσμα από το επιθυμητό. Τα μαλλιά βρίσκονται πολύ συχνά στο επίκεντρο τέτοιων προσπαθειών, με αποτέλεσμα να αναδεικνύονται σε πολλές περιπτώσεις ως τον πλέον καταλυτικό παράγοντα που μπορεί να καταστρέψει την εικόνα ενός πολιτικού.
Όσο περίεργο κι αν φαίνεται αυτό, τα μαλλιά παίζουν ιδιαίτερο ρόλο στη διαμόρφωση κυρίως της αντρικής δημόσιας εικόνας. Ίσως επειδή η γυναικεία κομμωτική έχει περάσει από πολλά στάδια πειραματισμού και διανύει πλέον μια φάση «ωριμότητας». Αντίθετα, η κομμωτική για άντρες μόλις τα τελευταία χρόνια έχει μπει σε μια περίοδο έντονων πειραματισμών, με αποτέλεσμα οι ακρότητες να μη λείπουν. Ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτής της πραγματικότητας είναι η ολοένα και διευρυνόμενη σήμερα τάση των ανδρών κάποιας ηλικίας να βάφουν τα μαλλιά τους.
Ουδέν μεμπτόν στην επιλογή αυτή, μιλώντας γενικά. Αν, όμως, κοιτάξουμε πιο συγκεκριμένα την κάθε περίπτωση, τότε θα δούμε ότι ίσως αυτή είναι μια από τις ελάχιστες περιπτώσεις όπου οι εξαιρέσεις δεν επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Με άλλα λόγια, οι υπερβολές στη βαφή των ανδρικών μαλλιών μπορεί να έχουν κυριολεκτικά καταστρεπτικό αποτέλεσμα στην εικόνα ενός πολιτικού.
Γιατί οι περισσότεροι από εμάς έχουν καγχάσει μπροστά στην αναρτημένη αφίσα ενός υποψηφίου όταν το έντονα βαμμένο, γυαλιστερό μαλλί κλέβει ουσιαστικά την παράσταση, μαγνητίζοντας το βλέμμα και εξαφανίζοντας ουσιαστικά το ενδιαφέρον για όσα άλλα αναφέρονται στην αφίσα ή στο έντυπο, για το μήνυμα, για την παράταξη, ακόμη και για το όνομα του υποψηφίου. Παράλληλα, ευνοούμενο και από μια ευρύτερη τάση κουτσομπολιού της κοινωνίας μας, το βαμμένο μαλλί αντιμετωπίζεται ως ένδειξη ναρκισισμού, εισπράττοντας συνήθως αρνητικά σχόλια. Διότι οι πολίτες είναι συχνά αρνητικά διακείμενοι προς τους πολιτικούς και με ευκολία τους αποδίδουν τις χειρότερες προθέσεις για το παραμικρό. Έτσι, η απόφαση ενός άντρα μιας ηλικίας να βάψει το μαλλί του μπορεί πολύ συχνά να αντιμετωπιστεί ως προσπάθειά του να κρύψει την ηλικία του, να δώσει ψεύτικη εικόνα για τον εαυτό του, ακόμη και να έχει σεξουαλικές επιτυχίες! Δε χρειάζεται να πούμε, βεβαίως, ότι τα κίνητρα αυτά μόνο αρνητικές συνέπειες μπορούν να έχουν στην εικόνα ενός πολιτικού. Γι αυτό και καλό είναι να αποφευχθεί κατά το δυνατόν η δημιουργία τους.
Συνοπτικά, λοιπόν, το μήνυμα προς τους πολιτικούς, κυρίως τους άντρες, είναι ένα: Πολιτικοί, προσοχή στο μαλλί! Οι ακραίες επιλογές δεν ενδείκνυνται. Για να αποφευχθούν «ατυχήματα», καλό είναι, πριν από κάθε παρέμβαση στην εικόνα σας, να συζητήσετε με το σύμβουλο επικοινωνίας σας καθώς και με ειδικευμένους επαγγελματίες του χώρου της εμφάνισης για τις εναλλακτικές που σας προσφέρονται και να σκεφτείτε πολύ σοβαρά προτού κάνετε ιδιαίτερα ριζικές αλλαγές. Γιατί διαφορετικά μπορεί να γίνετε η προσωποποίηση της λαϊκής ρήσης «Πήγε για μαλλί και βγήκε κουρεμένος»!
Παρασκευή 24 Απριλίου 2009
Πολιτικοί, προσοχή στο μαλλί!
Η Think Politics είναι μια εταιρεία πολιτικής επικοινωνίας που παρέχει υπηρεσίες πολιτικής επικοινωνίας και δόμησης της δημόσιας εικόνας προσώπων και οργανισμών. Μέσα σε ένα ραγδαία εξελισσόμενο περιβάλλον, όπου κυριαρχούν νέα, σύνθετα
προβλήματα και αυξημένες απαιτήσεις των πολιτών, τα πρόσωπα και οι φορείς
που εκτίθενται στην κριτική έχουν όλο και περισσότερο ανάγκη από εξειδικευμένες
συμβουλευτικές υπηρεσίες για να προβάλουν το έργο τους και να αντιμετωπίσουν
καινούργιες προκλήσεις. Η Think Politics, χρησιμοποιώντας
σύγχρονες, καινοτόμες επικοινωνιακές ιδέες, διαμορφώνοντας εξειδικευμένες δημιουργικές υπηρεσίες και αξιοποιώντας νέα εργαλεία δημόσιας προβολής, προσφέρει στους πελάτες της την ευκαιρία να διαμορφώσουν μια πρωτοποριακή πολιτική στρατηγική και μια συνεπή δημόσια εικόνα των προσώπων και της πολιτικής τους.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
1 σχόλιο:
Απίστευτα ξεπερασμένος τρόπος γραφής, απίστευτα ξεπερασμένη αντίληψη για την πολιτική επικοινωνία. Αλλάξτε δουλειά παιδιά ή προσπαθήστε να ξεκολλήσετε από τις δεκαετίες 70-80!!!! Αλλού για αλλού είσαστε και είναι κρίμα!
Δημοσίευση σχολίου