Τρίτη 28 Απριλίου 2020

Ο κορωνοϊός, η καραντίνα και το telemarketing. Του Θανάση Παπαμιχαήλ



Το φαινόμενο του κορονοϊού που έπληξε και τη χώρα μας, η καραντίνα που επιβλήθηκε με το κλείσιμο μικρών και μεγάλων καταστημάτων, επηρέασε κάθε πτυχή του επιχειρείν. Το μάρκετινγκ, την επικοινωνία, τα media, το χώρο των εκδηλώσεων και των εκθέσεων. Πρωτόγνωρες καταστάσεις βιώνουν οι άνθρωποι και το εμπόριο, που θυμίζουν ταινία επιστημονικής φαντασίας. Πολλοί οι «χαμένοι» της αγοράς από τις νέες συνθήκες που επικρατούν. Όμως υπάρχουν και οι κερδισμένοι.
Τα οργανωμένα ηλεκτρονικά καταστήματα πωλήσεων, τα γνωστά μας e-shops, που έχουν τα περισσότερα ξεπουλήσει ή αδυνατούν να παραδώσουν τα προϊόντα τους, λόγω φόρτου παραγγελιών και αδυναμίας εξεύρεσης εργατικού δυναμικού, για κατ’ οίκον παραδόσεις. Ακόμη, και οι οδηγοί TAXI, έχουν επιστρατευτεί και παραδίδουν εμπορεύματα.
Όμως το κανάλι των πωλήσεων που παρουσιάζει μεγάλη άνθιση, είναι το «τσουνάμι» των εκπομπών telemarketing που προβάλλουν καθημερινά, μικρά επαρχιακά αλλά και μεγάλα κανάλια, ακόμη και πανελλήνιας εμβέλειας.
Με παραφαρμακευτικά προϊόντα, βιβλία, χαλιά, πάσης φύσεως ένδυση, κοσμήματα, φίλτρα νερού, μηχανήματα γυμναστικής και ευεξίας, ακόμη και πολιτική μέσα από πληρωμένες εκπομπές telemarketing.
Οι διάφοροι παραγωγοί, τηλεπωλητές αγοράζουν χρόνο για να πουλήσουν την πραμάτεια τους, κάνοντας χρυσές δουλειές και λόγω καραντίνας.
Πολλάκις μια ζώνη telemarketing, ζώνη διαφήμισης, μετατρέπεται σε ζώνη πολιτικού λόγου, talk show και λίγο πριν το τέλος της εκπομπής παρουσιάζονται τα προς πώληση προϊόντα. Η απουσία ελέγχου, από τα εντεταλμένα όργανα, δίνει τη δυνατότητα να «παντρεύεται» ο πολιτικός λόγος με τα πλεονεκτήματα των προς πώληση προϊόντων. Με ένα σπάρο δύο τρυγόνια. Και πολύ πιο οικονομικά. Η παραβίαση της νομοθεσίας, βλάπτει σοβαρά τα έσοδα του κράτους. Αποφυγή του συγκεκριμένου φόρου διαφήμισης, διαφορετική τιμολόγηση του χρόνου διάρκειας του telemarketing, από την κανονική τιμολόγηση των διαφημιστικών ταινιών.
Κυβέρνηση, ΕΣΡ και ΕΟΦ, θα πρέπει να ασχοληθούν σοβαρά και να αποκλείσουν από την προβολή μέσα από το telemarketing, προϊόντα που υπόσχονται θεραπείες, λύσεις σε μακροχρόνια προβλήματα,με ψευδή ιατρική πληροφόρηση ως αληθή και ανύπαρκτες ιδιότητες σε προϊόντα, για να γίνουν πωλήσεις!
Ο κίνδυνος για τη δημόσια υγεία, η πιθανή  φοροαποφυγή των διαφόρων επιχειρήσεων telemarketing θα πρέπει να απασχολήσουν σοβαρά τους έχοντες την ευθύνη.
Στο εξωτερικό, οι ανωτέρω παρενέργειες, έχουν εξαλειφθεί σχεδόν εντελώς. Τα μεγάλα πρόστιμα που επιβάλλονται σε επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν «δόλιες» μεθόδους για να εξασφαλίσουν τη ζήτηση των προϊόντων τους, οι συνεχείς έλεγχοι ποιότητας και ο σεβασμός στον καταναλωτή, το γνωστό μας «πελατοκεντρικό» σύστημα πωλήσεων, έχουν δημιουργήσει μια μεγάλη αγορά μέσα από το telemarketing. Άλλωστε υπάρχουν και ειδικά κανάλια με 24 ώρες telemarketing.
Θανάσης παπαμιχαήλ, Επικοινωνιολόγος

Δεν υπάρχουν σχόλια: