Δευτέρα 20 Μαρτίου 2017

Μελετώντας και αναλύοντας τους ψηφοφόρους της νέας γενιάς. Του Θανάση Παπαμιχαήλ




Η νέα γενιά. Η γενιά του νέου αιώνα μας, η γενιά των social media. Το πιο δυναμικό κομμάτι που οδηγεί τις νέες εξελίξεις και δημιουργεί νέα δεδομένα. Ηλικίες 18-35. Πώς σκέφτονται, πώς αποφασίζουν, πώς ψηφίζουν.
 
Μια γενιά μόνιμα «συνδεδεμένη» on line και πολύ ενεργή στο περιβάλλον του διαδικτύου. Με τα «έξυπνα» τηλέφωνα, τους σταθερούς και φορητούς υπολογιστές τους. Οι πολιτικοί θα πρέπει να μελετήσουν τα «θέλω» και τα πρέπει των νέων ψηφοφόρων και να ανακαλύψουν νέους τρόπους επικοινωνίας μαζί τους.
 
Διαφορετικά θα πρέπει να μιλήσουν στους «πρωτάρηδες» ψηφοφόρους, δηλαδή στις ηλικίες 18-24 που αναζητούν την ταυτότητα και τον δρόμο που θα ακολουθήσουν, και διαφορετικά στις ηλικίες της γενιάς των «brain drain» των απογοητευμένων από προοπτικές εξέλιξης στην κοινωνία.
 
Το φάντασμα της ανεργίας τους απασχολεί όπως και τις μεγαλύτερες ηλικίες ιδιαίτερα άνω των 55 ετών και λίγο πριν τη σύνταξη. Οι πολιτικοί έχουν μάθει να προσεγγίζουν τους ψηφοφόρους περισσότερο με τα παραδοσιακά μέσα και σε πολύ μικρό ποσοστό, κάνοντας χρήση των social media, με συνηθισμένη τακτική προσέγγισης μια σελίδα στο facebook και λογαριασμό στο twitter. Πολλοί πιστεύουν ακόμη ότι τα like ισοδυναμούν με ψήφους.
 
Όμως οι νέοι ψηφοφόροι διαμορφώνουν ιδέες και απόψεις για τους πολιτικούς με διαδικασίες fast track μέσω των νέων τεχνολογιών. Με ένα αρνητικό ή θετικό σχόλιο παρασύρουν γνωστούς και άγνωστους, φίλους και οικογένεια σε επιλογές απόρριψης ή επιλογής της υποψηφιότητας κάθε πολιτικού.
 
Η τεχνολογία ορίζει την καθημερινότητα τους και αν θέλετε να παραμείνετε «πολιτικά ζωντανοί» τότε θα πρέπει να τους κερδίσετε στο γήπεδο τους.
 
Μια πρώτη συμβουλή προς τους πολιτικούς που βασίζονται στην ψήφο των νέων είναι να σταματήσουν να χρησιμοποιούν ταμπέλες και στερεότυπα του παρελθόντος, την ξύλινη γλώσσα και τα κομματικά κλισέ, απορυθμίζοντας το κλασσικό πρωτόκολλο της πολιτικής επικοινωνίας που χρησιμοποιούσαν τα τελευταία δέκα χρόνια.
 
Ένας πολιτικός με ιστορία ακόμη και πάνω από τριάντα χρόνια ακολουθώντας τις νέες τεχνικές επικοινωνίας, μπορεί να προσεγγίσει με επιτυχία τους νέους και να κερδίσει τους ψήφους τους «μιλώντας» στην ίδια γλώσσα χωρίς να γίνεται βαρετός. Αρκεί να έχει να πει πολλά πράγματα για τις ανάγκες τους και με μεθόδους  επικοινωνίας που αρέσουν σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό και δύσκολο κοινό.
 
Το πιο δύσκολο για έναν πολιτικό που θα αποφασίσει να είναι επίκαιρος και να ακολουθεί τις τάσεις της νέας γενιάς είναι να διατηρεί μαζί της ένα αμφίδρομο, ανοιχτό κανάλι επικοινωνίας. Να ανταποκρίνεται με αμεσότητα, ταχύτητα, και ποιότητα στα νέα δεδομένα των ψηφοφόρων της νέας γενιάς.
Μια βασική προτεραιότητα για μια ουσιαστική σχέση, ισχυρή και με μακροπρόθεσμο ορίζοντα, μεταξύ πολιτικού και ψηφοφόρου της νέας γενιάς. Είναι γεγονός ότι ζούμε σε μια εποχή τεχνολογικής επανάστασης και οι  νέες γενιές από το ’90 και μετά έχουν προσαρμοστεί πιο εύκολα από τις πρωθύστερες. Οι νέες γενιές δεν εμπιστεύονται τους παραδοσιακούς τρόπους προσέγγισης και επικοινωνίας των πολιτικών. Η έμμεση προσέγγιση μέσω των μέσων της νέας τεχνολογίας δίνουν τη δυνατότητα για καλύτερα αποτελέσματα προτίμησης των υποψήφιων πολιτικών.
 
Ζητείστε να μάθετε τα «μυστικά» για αποτελεσματικό πολιτικό μάρκετινγκ σε αυτή τη δύσκολη ομάδα των ψηφοφόρων από τους ειδικούς της πολιτικής επικοινωνίας. (thanasis.papamichail@yahoo.gr)
Θανάσης Παπαμιχαήλ, Επικοινωνιολόγος

Δεν υπάρχουν σχόλια: