Πέμπτη 3 Απριλίου 2014
ΟΜΙΛΙΑ Θ. ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΣΤΟΝ ΙΑΝΟ
Καλησπέρα,
Θα ξεκινήσω την ομιλία μου με τον καθιερωμένο τρόπο: «Σας ευχαριστώ από τα βάθη της καρδιάς μου για την τιμητική για μένα σημερινή παρουσία σας εδώ!»
Όσο τετριμμένο κι αν ακούγεται σας το λέω πραγματικά από την ψυχή μου γι’ αυτό και το επαναλαμβάνω, «Σας ευχαριστώ για την παρουσία σας, στην πρώτη και μοναδική μέχρι τώρα παρουσίαση των βιβλίων μου».
Πριν από αρκετά χρόνια αποφάσισα να μετατρέψω το χόμπι μου, την ενασχόληση με την πολιτική, σε παράλληλη επαγγελματική ενασχόληση με την εμπορική επικοινωνία.
Στα πρώτα εκείνα βήματά μου, ένας πρωτοκλασάτος πολιτικός της τότε εποχής, μου είπε: «Διάλεξες να είσαι πάντα στο παρασκήνιο. Χώνεψε το και μείνε εκεί. Η δουλειά σου είναι να βοηθήσεις αυτούς που σε εμπιστεύθηκαν όσο το δυνατό καλύτερα γίνεται. Αν κερδίσει ο υποψήφιος πολιτευτής, θα κερδίσει αυτός. Αν χάσει, θα φταις πρώτα απ’ όλους ΕΣΥ!».
Στο πέρασμα των χρόνων πήρα μέρος σε πολλές εκλογικές αναμετρήσεις αυτοδιοικητικές, εθνικές, συνδικαλιστικές. Σε άλλες κέρδισα, σε άλλες έχασα. Στις περισσότερες που κέρδισα είχα υποψήφιους, από τη λεγόμενη κατηγορία των αουτσάιντερς και από όσες έχασα πήρα τα καλύτερα μαθήματα πολιτικής επικοινωνίας.
Εδώ, θα πρέπει αυτάρεσκα να σημειώσω ότι πήρα μέρος σε 4 προσωπικές εκλογικές μάχες στο συνδικαλιστικό όργανο μας, την Ένωση Επικοινωνίας και κέρδισα και τις 4, εκλεγόμενος για 4 συνεχείς θητείες στο Διοικητικό Συμβούλιο.
Θα τολμούσα να πω ότι είμαι τυχερός! Η ενασχόλησή μου με τον χώρο της πολιτικής επικοινωνίας μου έδωσε την ευκαιρία να ζήσω πολλές προεκλογικές περιόδους. Ξέρετε, η περίοδος πριν τις εκλογές είναι μοναδική. Η αδρεναλίνη χτυπάει κόκκινο, ο εγκέφαλος δουλεύει υπερωρίες, τα απρόβλεπτα διαδέχονται το ένα το άλλο, οι αισθήσεις είναι σε υπερδιέγερση. Η χαρά και η ικανοποίηση όταν επιτυγχάνεται ο στόχος σε δικαιώνει όσο τίποτα άλλο. Η ήττα, γιατί υπάρχει κι αυτή σε δυναμώνει, σε πεισμώνει.
Το ταξίδι αυτό αποφάσισα να το μοιραστώ με όλους σας, μέσα από τα βιβλία μου. Θα σκεφτεί κανείς, μα αν τα έχετε καταγράψει όλα αυτά τότε γιατί κάποιος να χρειαστεί σύμβουλο επικοινωνίας; Η αλήθεια είναι ότι δημιουργήσαμε ανταγωνιστές, γιατί τα βιβλία μας είναι ανταγωνιστικά προς τη δουλειά μας. Και δεν υπάρχει μεγαλύτερη δυσκολία από το να ανταγωνίζεσαι τον εαυτό σου!!! Αλλά μας αρέσει αυτό.
Μας αρέσει να μας διαβάζουν ή ακόμα και να μας αντιγράφουν. Και θα αναρωτηθείτε πως το καταλαβαίνουμε; Από τις ιδρυτικές διακηρύξεις και τις ομιλίες που ακούμε, από τα προεκλογικά έντυπα που βλέπουμε, από την αναφορά στα βιβλία μας ως βιβλιογραφία για άλλα συγγράμματα συναδέλφων, από τη στρατηγική που αποφασίζουν να ακολουθήσουν πολλοί υποψήφιοι.
Άρα η καλύτερη σκέψη που θα κάνατε είναι να αγοράσετε τα βιβλία. Η δεύτερη καλύτερη σκέψη σας είναι να απευθυνθείτε σε έναν ειδικό της επικοινωνίας. Αυτός θα προσαρμόσει τους κανόνες της πολιτικής επικοινωνίας στις ανάγκες της δικής σας εκστρατείας. Κανένα βιβλίο δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ανθρώπινη παρέμβαση.
Επιλέξαμε να γίνει η παρουσίαση των βιβλίων τώρα, τώρα που έχει ανάψει και επίσημα η εκλογική μάχη. Θέλουμε να δώσουμε τα πολεμοφόδια σε όλους τους υποψήφιους, να μπουν στον πόλεμο με τα κατάλληλα όπλα. Σήμερα δε, που έχουμε περάσει από την εποχή του party concept στην εποχή του marketing concept, όλα τα βιβλία πολιτικής επικοινωνίας είναι πιο χρήσιμα από ποτέ.
Σήμερα δεν θεωρώ ότι παρουσιάζω ένα συγγραφικό έργο, παρά μάλλον μια βιωματική κατάθεση στην πολιτική επικοινωνία με την οποία συνταξιδεύω αρκετά χρόνια. Πρώτα ζούμε και μετά γράφουμε, ήταν το σύνθημα που είχε υιοθετήσει ένα πρωτοποριακό περιοδικό. Στην περίπτωση μου βρίσκει απόλυτη εφαρμογή.
Κι αυτό δεν είναι άλλοθι για την αξία του περιεχομένου των βιβλίων ή μη, ούτε σημαίνει ότι κρατάω εσκεμμένα χαμηλούς τόνους.
Προτιμώ να τα ονομάζω εγχειρίδια, οδηγούς πολιτικής επικοινωνίας. Δεν είναι επιστημονικά συγγράμματα, ασχολούνται απλά με την επιστήμη της πολιτικής επικοινωνίας. Είναι χρήσιμα βοηθήματα για όσους έχουν εμπλακεί ή ετοιμάζονται να εμπλακούν μαζί της. Για όσους έχουν την πολιτική στο DNA τους. Δε διεκδικούν περγαμηνές, ούτε το αλάθητο των σκέψεων του συγγραφέα. Εξάλλου το επάγγελμα του επικοινωνιολόγου δεν έχει όρια, ειδικά σε μια εξελισσόμενη, δυναμική και ευμετάβλητη πολιτική σκηνή όπως η Ελληνική.
Είναι βιβλία-οδηγοί μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού, με την έννοια ότι δεν υπάρχουν πολλά ελληνικά εγχειρίδια πολιτικής επικοινωνίας για τους υποψηφίους πολιτευτές, βασίζονται σε πραγματικές καταστάσεις που βίωσαν οι υποψήφιοι και σε εκλογικές συμπεριφορές που τους ευνόησαν ή τους έβλαψαν. Μπορούν λοιπόν να αποτελέσουν παράδειγμα μίμησης ή αποφυγής για μελλοντικούς υποψήφιους.
Οι οδηγοί πολιτικής επικοινωνίας είναι 4 τον αριθμό. Εδώ έχουμε τους τρεις. Ο πρώτο οδηγός ΠΩΣ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΣΩΣΤΗ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ εκδόθηκε πριν από 16 χρόνια. Πούλησε ότι πούλησε και ότι απέμεινε έκανε καριέρα στην ανακύκλωση, μιας και σε μια μετακόμιση αποφασίστηκε ότι δεν υπάρχει χώρος γι αυτόν.
Και μετά από λίγα χρόνια, ήρθε ο οδηγός με τίτλο ΠΩΣ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΤΕ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ. Η πρώτη του έκδοση εξαντλήθηκε σε χρόνο ρεκόρ.
Διαπιστώθηκε ότι οι αναγνώστε του δεν ήταν αποκλειστικά από τον χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Το σημαντικότερο μήνυμα που αποκόμισα από την εμπειρία της αποδοχής του δεύτερου οδηγού πολιτικής επικοινωνίας, είναι η ανάγκη αναβάθμισης, ανανέωσης και εκσυγχρονισμού του πολιτικού συστήματος και των ανθρώπων του.
Έτσι λοιπόν, προχώρησα στην Τρίτη έκδοση με τίτλο ΑΝΕΞΟΔΗ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ. Η αγορά, αξίας 25ευρώ είναι ένα από τα λίγα έξοδα ενός υποψηφίου. Η έκδοση συνέπεσε με τις εκλογές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, και με τη νέα διοικητική μεταρρύθμιση που άκουγε στο όνομα ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ. Και το κυριότερο, με την εποχή λιτότητας που ξεκινούσε για όλους τους Έλληνες.
Ένας οδηγός με πρωτότυπες συμβουλές, ανέξοδες και αποτελεσματικές. Από το πώς να προωθήσετε την υποψηφιότητα σας μέσω των social media μέχρι το πώς να σηκώσετε τους ψηφοφόρους σας από τους καναπέδες. Πώς να αντιμετωπίσετε ένα ροζ σκάνδαλο και πώς να δουλέψετε με το facebook, όπως έκανε ο Ομπάμα.
Στη συνέχεια, ήρθαν τα πάνω – κάτω στην πολιτική. Το πολιτικό σεργιάνι με το γνωστό μας ριχτό σακάκι στον ώμο, τα χαμόγελα, οι χειραψίες και η εποχή του life style έδωσαν τη θέση τους σε νέα μυστικά πολιτικής επικοινωνίας σε αβέβαιους καιρούς. Με πρώτο από όλα τη στρατηγική που θα πρέπει κάθε υποψήφιος να ακολουθήσει για μια νικηφόρα προεκλογική εκστρατεία.
Ο Σουν Τζου, ένας ευφυής στρατιωτικός μας έδωσε τα φώτα του με την ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ. Η διεξαγωγή μιας εκλογικής μάχης τόσο σε τακτικό όσο και σε στρατηγικό επίπεδο, δε διαφέρει από εκείνη του πολέμου. Είναι μια πολεμική αναμέτρηση. Η ορολογία μοιάζει: «Στρατηγείο», σχέδιο μάχης, στρατηγικός σύμμαχος – κέντρο επιχειρήσεων. Άλλωστε πολλές εκλογικές ανακοινώσεις κομμάτων μοιάζουν με πολεμικά ανακοινωθέντα.
Στον πόλεμο έχουμε τα γνωστά όπλα, σε μια εκλογική μάχη έχουμε στρατηγική, ιδέες και προγράμματα. Ο Τσόρτσιλ έλεγε ότι η πολιτική είναι τόσο συναρπαστική όσο ο πόλεμος με τη διαφορά ότι στον πόλεμο μπορείς να σκοτωθείς μια φορά, στην πολιτική πολλές.
Το βιβλίο-οδηγός «Εκλογές Ίσον Πόλεμος» αν διαβαστεί διασταλτικά, αφορά ένα ευρύτερο κοινό. Απευθύνεται σε όλους όσους πιστεύουν ότι οι κάθε είδους αναμετρήσεις γίνονται με στρατηγική, γνώση και διάλογο και όχι με ύβρεις, ξεφωνητά, ουρλιαχτά και χτυπήματα κάτω από τη μέση.
Πριν ολοκληρώσω την ομιλία μου, θέλω να διευκρινίσω ένα πράγμα. Η πολιτική επικοινωνία δεν αντικαθιστά την ουσία του περιεχομένου της πολιτικής, απλά την βοηθάει να φτάσει στο στόχο της.
Και δυο απαντήσεις σε δυο ερωτήσεις, ιδιαίτερα επίκαιρες σήμερα:
Πρώτον, σήμερα ένας πολιτικός χρειάζεται περισσότερη ή λιγότερη επικοινωνία;
«Καλύτερη « επικοινωνία θα συνιστούσα στους φίλους πολιτικούς.
Δεύτερον, υπάρχει επάγγελμα πολιτικός;
Κατά τη γνώμη μου όχι. Η πολιτική δεν είναι επάγγελμα, είναι τρόπος ζωής με πολλά συν αλλά περισσότερα πλην.
Κλείνοντας θα ήταν μεγάλη παράλειψη να μην εκφράσω τις θερμές μου ευχαριστίες σε όλους εκείνους που συνέβαλαν για να γραφτούν τα βιβλία-οδηγοί και ιδιαίτερα τον εκδοτικό οίκο Direction και τον φίλο μου Βαγγέλη Παπαλιό που μοιράστηκε μαζί μου τη Σισύφειο οικονομική προσπάθεια τους εγχειρήματος. Επίσης, όλους τους υποψήφιους με τους οποίους συνεργάστηκα, και μου έδωσαν τις εμπειρίες για να εμπλουτιστούν οι σελίδες των βιβλίων-οδηγών.
Ιδιαίτερα θέλω να εκφράσω τις ευχαριστίες μου στους πρώην συνεργάτες μου στην εταιρεία πολιτικής επικοινωνίας, στις κυρίες Εμμανουέλλα Μαυρουδή, Αναστασία Δουκάκη, Ρένα Δούρου, και στους κυρίους Δημήτρη Ζαφειριάδη και Γιάννη Μοίρα, που με τις πολύπλευρες υποδείξεις τους βοήθησαν στη διαμόρφωση αυτών των εγχειριδίων πολιτικής επικοινωνίας.
Θέλω ακόμη να ευχαριστήσω για την τιμή που μου έκαναν να είναι σήμερα εδώ, αλλά και για τα καλά τους λόγια, τον βουλευτή και πρώην Υφυπουργό Ανάπτυξης κ. Γιώργο Βλάχο, τον βουλευτή κ. Βασίλη Κικίκλια, τον συνάδελφο και φίλο μου κ. Αλέξανδρο Βέλλιο, τους υποψήφιους Περειφερειάρχες Αττικής κα Ρένα Δούρου και Γιώργο Κουμουτσάκο, την υποψήφια Αντιπεριφερειάρχη με επικεφαλής τον κ. Κουμουτσάκο κυρία Φωτεινή Βρύνα και να τους ευχηθώ δύναμη και καλή επιτυχία.
Και φυσικά όλους εσάς που προτιμήσατε εμένα αντί του αγώνα Ολυμπιακός –ΠΑΟΚ.
Σας ευχαριστώ!
Η Think Politics είναι μια εταιρεία πολιτικής επικοινωνίας που παρέχει υπηρεσίες πολιτικής επικοινωνίας και δόμησης της δημόσιας εικόνας προσώπων και οργανισμών. Μέσα σε ένα ραγδαία εξελισσόμενο περιβάλλον, όπου κυριαρχούν νέα, σύνθετα
προβλήματα και αυξημένες απαιτήσεις των πολιτών, τα πρόσωπα και οι φορείς
που εκτίθενται στην κριτική έχουν όλο και περισσότερο ανάγκη από εξειδικευμένες
συμβουλευτικές υπηρεσίες για να προβάλουν το έργο τους και να αντιμετωπίσουν
καινούργιες προκλήσεις. Η Think Politics, χρησιμοποιώντας
σύγχρονες, καινοτόμες επικοινωνιακές ιδέες, διαμορφώνοντας εξειδικευμένες δημιουργικές υπηρεσίες και αξιοποιώντας νέα εργαλεία δημόσιας προβολής, προσφέρει στους πελάτες της την ευκαιρία να διαμορφώσουν μια πρωτοποριακή πολιτική στρατηγική και μια συνεπή δημόσια εικόνα των προσώπων και της πολιτικής τους.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου