Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2013

Το πιο έξυπνο μάθημα μάρκετινγκ που θα διαβάσετε ποτέ!

Άρθρο του Θανάση Παπαμιχαήλ - Επικοινωνιολόγου/ Γωνία Δημοσθένους και Θησέως στην Καλλιθέα παραδίδονται μαθήματα μάρκετινγκ φαναριών από έναν Πρόεδρο Ανύπαρκτης εταιρίας, χωρίς πτυχία, ΜΒΑ, κοστούμι πολυτελείας, χαρτοφύλακα και αντί για IPAD ή laptop, στα χέρια του ένα μόνο κοντάρι για καθάρισμα τζαμιών. Η συνηθισμένη τακτική όλων των καθαριστών των φαναριών, είναι να τρέχουν και χωρίς να ρωτήσουν να γεμίζουν με νερά το παρμπρίζ των αυτοκινήτων για να τα καθαρίσουν εκούσια ή ακούσια του οδηγού. Πραξικοπηματικά, τις περισσότερες φορές. Επιθετική στρατηγική θα το λέγανε οι «γκουρού» του μάρκετινγκ σε συνέδρια και ημερίδες. Αντίθετα, ένας «νέος επαγγελματίας» των φαναριών χωρίς να έχει διαβάσει τον αλλιώτικο οδηγό των Jason Fried και David Heinemeier Hansson ακολουθεί μια στρατηγική απίθανη, ξεχωριστή «έξω από το κουτί» μαρκετινικά Κάθεται ως στήλη άλατος στο φανάρι, για περισσότερο από πέντε ώρες (δεν δουλεύει οκτάωρο) και περιμένει το νεύμα κάποιου οδηγού να καθαρίσει τα τζάμια. Δεν τρέχει, δεν πιέζει, δεν προκαλεί. Σέβεται τη δουλειά του και τον πελάτη του Δοκιμάζει ένα νέο μονοπάτι μάρκετινγκ αυτό της αξιοπρεπούς «εργασιοεπαιτείας». Οι περισσότεροι διερχόμενοι οδηγοί είναι κάτοικοι της περιοχής, βλέπουν καθημερινά τη διαφορά και την επιβραβεύουν. Άλλοι του ζητάνε να καθαρίσει τα τζάμια και άλλοι απλά του προσφέρουν ένα χρηματικό ποσό χωρίς να του ζητάνε να καθαρίσει. Δεν ενδιαφέρεται για το τι κάνουν οι ανταγωνιστές του, κουράζεται λιγότερο, κερδίζει εκτός από ευρώ, τη συμπάθεια όλων των διερχόμενων πελατών. Ένα case study που δεν θα δείτε και θα ακούσετε σε καμία ημερίδα μάρκετινγκ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: