Πέμπτη, 7 Φεβρουαρίου 2013

ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΙΟΥΝΙΟΣ 2014 Κομματικό χρίσμα; Ευχαριστώ, Δε θα πάρω….

Άρθρο του Θανάση Παπαμιχαήλ - Επικοινωνιολόγου - Δ/ντή της Think Politics Στις επόμενες Αυτοδιοικητικές εκλογές θα έχουμε παλιούς και καινούργιους υποψήφιους στη σκηνή. Έμπειρους και άπειρους, πρωτάρηδες και φτασμένους. Νεαρούς σε ηλικία και ώριμους. Άνδρες και γυναίκες. Φθαρμένους από σκάνδαλα ή άφθαρτους. Διάσημους και άσημους. Γόνους πολιτικών τζακιών και υποψήφιους με λαϊκές και αστικές καταβολές. Πλούσιους και περιορισμένων οικονομικών δυνατοτήτων. Πολιτευτές και νεόφερτους πολιτικούς. Σήμερα, σε αντίθεση με άλλες αυτοδιοικητικές εκλογές έχουμε ένα σωρό κόμματα κατηγοριοποιημένα σε διαφορετική από άλλοτε λογική. Δε μιλάμε πλέον για μεγάλα κόμματα και μικρά. Μιλάμε για κόμματα συστημικά και εναλλακτικά. Μνημονιακά και αντιμνημονιακά. Κόμματα πρότασης ή άρνησης και έντασης. Φανταστείτε λοιπόν με τόσες πολλές κατηγορίες υποψηφίων, προερχόμενων από τόσα πολλά κόμματα τα οποία κομίζουν διαφορετικές θέσεις, τι ρόλο μπορεί να παίξει το άλλοτε ισχυρό, δυνατό όπλο του υποψήφιου το κομματικό χρίσμα για το οποίο «σφάζονταν» παλικάρια στο όνομα του…. Το κομματικό χρίσμα, θα αποτελέσει βαρίδι πνιγμού και καταπόντισης για πολλούς υποψήφιους. Θα πληρώσουν όσα έχουν «κρατημένα – φυλαγμένα» οι πολίτες για το κόμμα τους. Με άλλα λόγια θα πληρώσουν τα «κομματικά σπασμένα»! Ήρθε η ώρα για υποψήφιους που θα προβάλλουν την χωρίς χρίσμα υποψηφιότητα τους. Ήρθε η ώρα των Ανεξάρτητων υποψηφίων. Αρκεί, ο κάθε υποψήφιος να ξεχωρίσει μέσα από τη μάζα και να προβάλλει μια καμπάνια προσανατολισμένη στην ανάδειξη των προσωπικών του στοιχείων. Προσοχή όμως γιατί οι σύγχρονες απαιτήσεις γύρω από μια υποψηφιότητα ξεπερνούν τη νοοτροπία της οργάνωσης και στελέχωσης του επικοινωνιακού σκέλους μιας καμπάνιας με πρόχειρες λύσεις και εκ των ενόντων. Με άλλα λόγια, τη σωστή ανάδειξη της υποψηφιότητας και τη δόμηση ενός προφίλ που θα ξεχωρίσει από όλους τους άλλους υποψήφιους δεν θα το καταφέρει ο ίδιος, ο άμεσα ενδιαφερόμενος και εκ των πραγμάτων, ο πλέον συναισθηματικά εμπλεκόμενος. Διαφορετικά δε θα μπορεί να μετρήσει τα πράγματα στη βάση μιας ρεαλιστικής προσέγγισης και ενός αποτελεσματικού προτύπου. Αλλά ούτε αυτά θα τα εξασφαλίσει ο μικρός ξάδελφος που έχει πάρει πτυχίο στην πολιτική επιστήμη, στην επικοινωνία ή στα ΜΜΕ, έχει γράψει δύο άρθρα σε τοπική εφημερίδα και έχει εκφωνήσει δύο ομιλίες στην σπουδαστική συνέλευση της σχολής του. Υπό τα σημερινά δεδομένα, ένας υποψήφιος χρειάζεται περισσότερο από ποτέ άλλοτε βοήθεια και καθοδήγηση από έμπειρους, καταρτισμένους, αποτελεσματικούς και πάνω από όλα, πιστοποιημένους μέσα από την παρουσία τους στο χώρο, επαγγελματίες της Επικοινωνίας, προκειμένου να κινηθούν με οργάνωση και σοβαρότητα και να πετύχουν κάτι καλό. Και αν νομίζει κανείς ότι με τη σοβούσα οικονομική κρίση δεν έχει τα χρήματα να καλύψει οτιδήποτε τέτοιο, να είναι σίγουρος ότι μια ερασιτεχνική καμπάνια κοστίζει πάντα περισσότερο από μια επαγγελματική, διότι δεν υπάρχει γνώμονας στρατηγικής, σχεδιασμού και επικοινωνιακής προώθησης, με αποτέλεσμα να ξοδεύονται μικροποσά σε αμέτρητες άχρηστες και αναποτελεσματικές επιλογές και στο τέλος, αθροιστικά να ξοδεύεται ένα μεγάλο ποσό. Σκεφθείτε λογικά, κινηθείτε επαγγελματικά για να κερδίσετε στις εκλογές.

Δεν υπάρχουν σχόλια: