Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2013
Το φαινόμενο «Μπέπε Γκρίλο» και οι Αυτοδιοικητικές εκλογές 2014
Άρθρο του Θανάση Παπαμιχαήλ - Επικοινωνιολόγου/
Με το νέο εκλογικό σύστημα διπλών ψηφοδελτίων, ένα για Δημάρχους και ένα για Συμβούλους το γνωστό μας από την Ιταλία φαινόμενο «Μπέπε Γκρίλο» θα μεταφερθεί και σε μας σαν τσουνάμι.
Για τους επαΐοντες στην Ιταλία ξεφούσκωσε γιατί ως πολιτική οντότητα δεν είχε τίποτα να συνεισφέρει. Σε έναν κόσμο που αλλάζει ραγδαία προς τα εμπρός και όχι προς τα πίσω, τα φαινόμενα «Μπέπε Γκρίλο» θα έχουν την ίδια κατάληξη και στην Ελλάδα.
Με το νέο εκλογικό σύστημα η ανάγκη ανανέωσης και ανακυττάρωσης του πολιτικού σκηνικού θα φέρει κι αυτό το κύμα των νέων υποψηφιοτήτων. Υποψηφιότητες «Μπέπε Γκρίλο».
Στην κούρσα για την προσεχή εκλογική αναμέτρηση της τοπική αυτοδιοίκησης έχουν κάνει ήδη την εμφάνιση τους γνωστά ονόματα του καλλιτεχνικού, αθλητικού ή του εν γένει επονομαζόμενου σταρ σύστεμ κόσμου, που λόγω της αναγνωρισιμότητας τους έχουν υπερ-προβάλλει την υποψηφιότητα τους στα μέσα ενημέρωσης.
Ένας μεγάλος αριθμός «επωνύμων» αλλά μόνο για τη φήμη τους σύμφωνα με την έκφραση του Όσκαρ Ουάιλντ.
Ο κόσμος τους γνωρίζει γιατί έκαναν κάποιες εμπορικές επιτυχίες στο παρελθόν, ή πιο « έξυπνοι» αναμείχθηκαν και με εμπορικές δραστηριότητες, ήρθαν εγγύτερα με τους ανθρώπους που τους θεωρούσαν «ινδάλματα» και όταν κατάλαβαν ότι δεν έχουν πια μέλλον στο επάγγελμα το οποίο τους έκανε δημοφιλείς ή από ματαιοδοξία, αποφάσισαν να ασχοληθούν με τα «κοινά».
Επιδιώκουν να εμφανιστούν ως οι άνθρωποι της διπλανής πόρτας, ενώ συνήθως έχουν αλλάξει τρόπο ζωής εδώ και χρόνια, απαξιώνουν την κλασσική πολιτική και διατρανώνουν ότι κομίζουν κάτι νέο στα πολιτικά ήθη. Ο πολιτικός λόγος που αρθρώνουν δεν θα αποσπούσε ούτε ένα τρίλεπτο δημοσιότητας, αν δεν είχαν το συγκεκριμένο ονοματεπώνυμο, που τους έκανε αναγνωρίσιμους σε άλλες εποχές και σε άλλες συνθήκες.
Στην πλειονότητα τους στις δημόσιες εμφανίσεις επιδεικνύουν το «θορυβώδες εγώ» τους, ενώ αν ερωτηθούν για τα καθημερινά προβλήματα των γειτονιών τους θα δυσκολευτούν να απαντήσουν.
Ο θίασος όλων αυτών των «γνωστών» προσώπων δεν έχει θέση στο σύγχρονο ρόλο της Αυτοδιοίκησης.
Η Αυτοδιοίκηση χρειάζεται άτομα με φρέσκα μυαλά, να εμπνέουν εμπιστοσύνη, με γνώσεις του σύγχρονου αυτοδιοικητικού περιβάλλοντος, στρατευμένοι στην ικανοποίηση των προβλημάτων της κοινωνίας και των πολιτών.
Χρειαζόμαστε νέο αίμα στην πολιτική αλλά τα κριτήρια αξιολόγησης των ανθρώπων που μπορούν να συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενός νέου πολιτικού οράματος πρέπει να παραμείνουν σταθερά και είναι διαχρονικά. Συνοψίζονται στο τρίπτυχο ικανότητα- γνώσεις και πολιτικό αισθητήριο.
Στις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2014 ζητούνται ψηφοφόροι με μυαλό!
Η Think Politics είναι μια εταιρεία πολιτικής επικοινωνίας που παρέχει υπηρεσίες πολιτικής επικοινωνίας και δόμησης της δημόσιας εικόνας προσώπων και οργανισμών. Μέσα σε ένα ραγδαία εξελισσόμενο περιβάλλον, όπου κυριαρχούν νέα, σύνθετα
προβλήματα και αυξημένες απαιτήσεις των πολιτών, τα πρόσωπα και οι φορείς
που εκτίθενται στην κριτική έχουν όλο και περισσότερο ανάγκη από εξειδικευμένες
συμβουλευτικές υπηρεσίες για να προβάλουν το έργο τους και να αντιμετωπίσουν
καινούργιες προκλήσεις. Η Think Politics, χρησιμοποιώντας
σύγχρονες, καινοτόμες επικοινωνιακές ιδέες, διαμορφώνοντας εξειδικευμένες δημιουργικές υπηρεσίες και αξιοποιώντας νέα εργαλεία δημόσιας προβολής, προσφέρει στους πελάτες της την ευκαιρία να διαμορφώσουν μια πρωτοποριακή πολιτική στρατηγική και μια συνεπή δημόσια εικόνα των προσώπων και της πολιτικής τους.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου