Τρίτη 6 Οκτωβρίου 2020

Διαφήμιση και κορονοϊός. - Άρθρο του Θανάση Παπαμιχαήλ – επικοινωνιολόγου

 

Μεγάλη αναστάτωση και πολιτικές κόντρες, έφερε η απόφαση να δοθούν χρήματα στα κανάλια για την προώθηση ενημέρωσης των πολιτών, για τον περιορισμό της διάδοσης του κορονοϊού, μέσω διαφημιστικών σποτ.

Το σύνολο της αντιπολίτευσης, πρωτοστατούντος του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, θεώρησε ότι το διαφημιστικό κονδύλι, θα πάει «στράφι», θα δοθεί μόνο για λόγους χειραγώγησης της κοινής γνώμης και ανοίγοντας τη φάμπρικα προπαγάνδας υπέρ της κυβέρνησης. Απώτερος στόχος η δωροδοκία των ΜΜΕ, για να αποκρύπτουν τις αδυναμίες στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας, τις ελλείψεις στα σχολεία, τον πανικό από την οργή των πολιτών που φουντώνει, και γενικά την ανικανότητα της κυβέρνησης να διαχειριστεί μείζονες κρίσεις. Και όλα αυτά για δύο εκατομμύρια, που θα δοθούν στα κανάλια εθνικής εμβέλειας, ξεχνώντας ότι «πετάχτηκαν» στον κάλαθο των αχρήστων, εκατομμύρια μαθητικές μάσκες, τριπλάσιας αξίας.

Οι πληρωμένες διαφημίσεις, για την προστασία από τη μάστιγα του κορονοϊού και η ανασφάλεια που κυριεύει καθημερινά την πλειοψηφία των πολιτών, θεωρούνται άσκοπη σπατάλη! Η πρώτη καμπάνια με την εμφάνιση του ιού, έδειξε πόσο απαραίτητη ήταν, τέτοιου είδους εκστρατεία που έσωσε αρκετές ζωές και επηρέασε το σύνολο των πολιτών να τηρήσουν με θρησκευτική ευλάβεια τα μέτρα υγιεινής προστασίας. Τα γνωστά μας πρωτόκολλα υγείας.

Μια εκστρατεία που έγινε από επαγγελματίες της διαφήμισης, και οι νέες συνθήκες της πανδημίας απαιτούν να ξαναγίνει, βασισμένη σε ένα νέο κόνσεπτ, που θα πείθει για την ανάγκη εκ νέου τήρησης των μέτρων και θα απαντά στην αρχέγονη μάχη μεταξύ των ηλιθίων αρνητών της ύπαρξης του ιού και των λογικών πολιτών.

Η ανάγκη αντιπολίτευσης των κομμάτων, επί παντός επιστητού, πήρε «αμπάριζα» και την αναγκαία καμπάνια ενημέρωσης, για ένα θέμα ζωής και θανάτου των πολιτών. Άλλο η κοινωνική πολιτική και άλλο η προβολή μιας καμπάνιας, που σώζει ζωές, όπως οι καμπάνιες για αιμοδοσία, δωρεά οργάνων και άλλες.

Πολλά μηνύματα είναι πιο εύκολο να φτάσουν και να επηρεάσουν τις διάφορες ομάδες του συνόλου του πληθυσμού, όπως τις νέες ηλικίες, όταν έχουν δημιουργικά στοχευμένα μηνύματα, σε εικόνα και λόγο. Ακόμη και μια ράπερ διαφημιστική προσέγγιση, θα κάνει καλύτερη δουλειά, θα επηρεάσει πιο εύκολα τους νέους από το οποιοδήποτε απαγορευτικό μέτρο.

Το κράτος είναι αποτελεσματικό μόνο όταν ακολουθεί τον κανόνα αποφασίζουμε και διατάζουμε, καθολικά μέτρα. Ένα νέο lock down, θα είναι καταστροφικό, αν εφαρμοστεί, και για την οικονομία και για την ψυχολογική υγεία του συνόλου των πολιτών. Αυτό άλλωστε, τόνισε και ο Πρωθυπουργός. Η κοινωνική συμπεριφορά, ομάδων πολιτών, είναι ένα κομβικό σημείο στην αντιμετώπιση της νόσου. Και το βασικότερο εργαλείο ενός κράτους, για τη δημοκρατική αντιμετώπιση, είναι οι δημιουργικά στοχευμένες εκστρατείες ενημέρωσης ακόμη κι αν, από πολλούς θεωρούνται πεταμένα χρήματα ή για χειραγώγηση της κοινής γνώμης.

Η κυβέρνηση ψηφίστηκε να κάνει τη δουλειά της, σε κρίσιμα θέματα της κοινωνίας. Σε ακραίες συνθήκες υγειονομικής κρίσης, η διαφημιστική δαπάνη πρόληψης. είναι αδήριτη ανάγκη και υποχρέωση της κάθε κυβέρνησης. Όταν μια χώρα βιώνει συνθήκες έκτακτης ανάγκης, όπως η πανδημία του κορονοϊού, τότε επιστρατεύονται ατομική, συλλογική και κρατική ευθύνη, για την αντιμετώπιση της Και οι καλύτεροι επαγγελματίες της διαφημιστικής αγοράς!!!

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: