Η πολιτική ως επάγγελμα είναι ένα από τα πιο γνωστά δοκίμια του
Γερμανού οικονομολόγου και κοινωνιολόγου Μαξ Βέμπερ. Αν ισχύει και σίγουρα
ισχύει κάτι τέτοιο, με τους δεκάδες πολιτικούς που συνταξιοδοτούνται κάθε
χρόνο, από την πολιτική.
Είναι όμως η πολιτική προϊόν και ως προϊόν υπακούει στους κανόνες του
επιχειρηματικού μάρκετινγκ, που στη θεωρία του υπάρχει και ο λεγόμενος
"κύκλος ζωής "ενός προϊόντος; Και αν ισχύει κάτι τέτοιο, έχει
"κύκλο ζωής" η πολιτική; Ας τα πάρουμε από την αρχή.
Ο ρόλος του μάρκετινγκ και της διαφήμισης είναι να κάνει τα προϊόντα και
τις υπηρεσίες μιας επιχείρησης ευρέως γνωστά, προσπαθώντας συγχρόνως να πείσει
το καταναλωτικό κοινό ότι το συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία είναι το καλύτερο
που προσφέρει η αγορά και πως είναι εκείνο που ταιριάζει και θα ωφελήσει
περισσότερο τον καταναλωτή. Γνωστά θα πείτε.
Όμως, στον κύκλο ζωής κάθε προϊόντος επέρχεται
–αναπόφευκτα κάποια στιγμή- και τα στάδια της ωρίμανσης και της πτώσης. Αυτό,
στις μέρες μας, ισχύει και για την πολιτική ως προϊόν; Η πολιτική απαξίωση και
η μεγάλη αποχή από τις εκλογές είναι τα πιο έντονα σημάδια της φθίνουσας
πορείας και τέλους του προϊόντος «πολιτική»;
Όπως λοιπόν ισχύει στην εμπορική διαφήμιση,
χρειάζεται επειγόντως επαναλανσάρισμα για να επανακάμψει το προϊόν της
πολιτικής. Χρειάζεται να επαναπροσδιοριστούν τα πλεονεκτήματα και ο τρόπος
επικοινωνία τους στο κοινό, διαφορετικά διακινδυνεύουμε να υπάρχουν πολιτικοί-
προϊόντα χωρίς ψηφοφόρους- καταναλωτές.
Όπως χρειάζεται συχνή διάδραση μεταξύ
εταιρείας- προϊόντος- καταναλωτή για να βελτιωθεί το προϊόν έτσι χρειάζεται και
στο πολιτικό μάρκετινγκ αυτή η διάδραση να μην περιορίζεται και τελματώνει σε
μια φορά κάθε τέσσερα χρόνια. Αδρανεί η συνήθεια ψήφου των πολιτών!
Χρειάζεται, σε τακτά διαστήματα, ένα "φρεσκάρισμα" της εικόνας
της πολιτικής με νέα πρόσωπα, νέα οράματα, νέες ιδέες ,για να μη κλείσει
βίαια ο "κύκλος ζωής" της.
Ας μη ξεχνάμε ότι οι ψηφοφόροι παραμένουν
τέσσερα ολόκληρα χρόνια με το ίδιο ''προϊόν", και που κάποιος άλλος πολλές
φορές το "αγόρασε"
για λογαριασμό τους, χωρίς τη δυνατότητα να το αλλάξουν ακόμα κι εάν δεν
πληροί τις προδιαγραφές που υποσχόταν. Πράγμα αδιανόητο για τους κανόνες της
αγοράς. Γιατί η πολιτική να διαφέρει;
(Μαζί και πάλι μετά την Κυριακή του Θωμά)
Πολλές ευχές για Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου